Tamer Heperİhtiyaç nedeniyle yapılan tahliyeler

HABERİ PAYLAŞ

İhtiyaç nedeniyle yapılan tahliyeler

Kiracımızın tahliyesi için dava açtık. Dava nedeni de, oğlumuzun ihtiyacı idi. Dava safahatı içinde kiracı çıktı. Şimdi oğlumuzun şartları değişti bu yere ihtiyacı kalmadı. Ancak “üç yıl müddetle başkasına kiraya verilmez” deniliyor. Bu doğru mudur? Üç yıl müddetle başkasına kiraya veremeyecek miyiz? 

Sistemimizde ihtiyaç, tahliye nedenlerinden biridir. Çocuğun ihtiyacı da bu tahliye nedenlerinden biridir ve bu gerekçe ile dava açılıp, tahliye kararı alınır da, bu husus takip konusu yapılırsa, kiracı çıktıktan sonra üç yıl süre ile bu yer bir başkasına kiraya verilemez. Sistemdeki uygulama budur. Ancak kiracıya ihtar çekilir de ihtiyaç bildirildiğinde kiracı çıkarsa veya okuyucumun anlattığı şekilde bu konuda açılmış bir dava var da, kiracı yine kiralananı tahliye ederse bu hallerde üç yıl bekleme zorunluluğu yoktur. Bir zamanlar üç yıl bekleme zorunluluğu için mahkemece verilen tahliye kararının icraya yansıtılması ve kiracının icra marifeti ile tahliyesinin sağlanması şart edilmişken bugün kiracının icra marifeti ile tahliyesi beklenmez. Takip başlatılmış olması yeterlidir. Bu hallerde üç yıl bekleme şartı devreye girer. Bu husus için farklı görüşler söz konusudur. Talep sonrası kiracının çıkması, üç yıl müddetle kiralama yasağının devreye girmesi için yeterlidir görüşünde olan hukukçular bulunmaktadır. Ancak bugün için yerleşmiş uygulama yukarıda belirttiğim gibi icra takibi izlenmektedir. Okuyucumun anlattığı hallerde üç yıl beklemeden evlerini kiraya verebileceklerdir.

Haberin Devamı
Sıradaki haber yükleniyor...
holder