Müracaata kalmış

11 Kasım 2018, Pazar 05:00
AA

Bir sigorta ihtilafı için Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdum. Başvurumun sonunda karar olarak muhatap olduğum sigorta şirketi değil, emeklilik sigortası için karar vermişler. Bunun üzerine sigorta şirketi beni dava etti. İlk celsede dosya üç ay ortadan kaldırıldı. Sonra sigorta yeniden dava açmış ama benim kusurum olmadığı halde benim psikolojim bozuldu. Bu durumda sigortaya para ödesem bu baskıdan kurtulur muyum? ● A.K.

Okuyucum bahsettiği davada, davalı olarak yer almış. Şimdi ben davanın içeriğini tam olarak bilemiyorum. Ama şunu hatırlatmak isterim ki Tüketici Hakem Heyeti’nin kararlarına, tüketici mahkemesinde itiraz edilebilir.

Olayda da bir hata var. Okuyucum sigorta şirketine almış bulunduğu kişisel kredi için başvurmuş. Hakem heyeti ise bu talebi yanlış değerlendirmiş ve okuyucum lehine gibi görünen bir karar vermiş.

Bu durumda okuyucumun bir kusuru bulunmadığı gibi, sigorta şirketini zarara uğrattığı bir durum da görülmüyor.

★ ★ ★ ★ ★

Ancak bu, kendisinin psikolojisinin bozulmasına neden olacak bir durum değil. Çünkü hatayı yapan kendisi değil. Dolayısı ile bence psikolojisini bozmadan bu davayı takip etsin.

Kendisi aleyhine bir sorumluluk doğacakmış gibi görünmüyor. Bir tazminat talebi için o kişinin kusuru ile bir zararın doğmuş olması gerekir.

Bu durumda da bir mahkemede davacı veya davalı olmak dünyanın sonu değil. Önerim hiç rahatsız olmadan duruşmaları takip etmesi ve belgelerini mahkemeye sunması.

Duruşmanın üç ay tatil olması ise başka bir konu. Davacı taraf bir duruşmaya katılmamış bu nedenle dava müracaata kalmış. Sonra üç ay içinde dava yenilenmiş. İkinci kez böyle bir durum olursa artık bu davaya bakılmaz.


Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.