Sağlayıcı da sorumlu

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

İnternet sitesinden alışveriş yaptım. 3 gün sonra sebep gösterilmeden param iade edilip satış iptal edildi. Daha sonra Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdum. Lehime karar verildi. Fakat internet sitesi artık o satıcı ile çalışmadıklarını dolayısıyla ürünün ellerinde olmadığını ve bana teslim edemeyeceğini söyledi. Bu noktadan sonra ne yapabilirim ve nasıl ürünün bana tevdi olunmasını sağlayabilirim? Ürün illa olmayacaksa imkanlarım nedir? S.Ç.

*****

Okuyucumun yaptığı alışveriş mesafeli sözleşme çerçevesinde yapılan bir alışveriş ve bu tür alışverişte herhangi bir gerekçe göstermeden ve cezai şart ödemeden 14 gün içinde sözleşmeden cayabilir. Dolayısıyla okuyucumun uygulaması yasaldır ve nitekim Tüketici Hakem Heyeti lehine karar vermiş ama verilen karar ne ise bunun uygulanması mümkün.

Ben verilen kararın ne olduğunu bilemiyorum. Soruda, ellerinde aynı üründen olmadığının söylendiği ifadesi var. Şimdi aklıma gelen şu; aynı ürünün bir benzerini talep etme ihtimali zayıf, zira gönderilen ürünün ayıplı olduğu için iadesi söz konusu değil, Yani ayıpsız bir ürün gönderilmediğine göre bir benzerinin istenmesini manalandıramadım.

*****

Bu halde 14 gün içinde herhangi bir gerekçe gösterilmeden iadesinde ürünün aynısının istenmesi değil bedelinin iadesinin istenilmesi söz konusu olur. Bu durumda da bedel iadesinden sorumlu olacak olan sadece ürünün satıcısı değil.

Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür. Satıcı veya sağlayıcı, yukarıdaki fıkrada belirtilen tüm geri ödemeleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder