Size iki sorum olacak. Birincisi, kiracım aleyhine açtığım tahliye davasını kazandım. Dosya istinafa gitti sekiz ay oldu. Henüz sonuç yok. Bunu hızlandırmak için ne yapabilirim? İkinci sorum, temmuz ayında kiracımın beşinci yılı bitecek, tahliye davası söz konusu iken kira tespiti davası açabilir miyim? Zira evimin bulunduğu yerde kiralar çok yükseldi.
Bölge Adliye Mahkemelerinin kuruluş nedenlerinden biri, davaların hızlandırılmasını sağlamaktı. Ancak öyle bir iş yükü altına girdiler ki şimdi önlerine gelen dosyalar bir yıldan önce çıkmıyor. Dolayısıyla okuyucumun bahsettiği sekiz ay beklenen normal bir süre. Hatta bana kalırsa biraz daha bekleyecek, ancak kiracı tahliye kararını istinaf ederken icranın geri bırakılması talebinde bulunmadı ve gereken teminatı da yatırmadı ise kiracının bugün tahliyesini talep mümkün. Peki yeni bir kira dönemi yaklaştığına göre, okuyucum kira tespit davası açabilecek mi? Şimdi kendisi “kira arttırım talebinde bulunursam, tahliye talebinden vazgeçmiş kabul edilir miyim?” diye endişe ediyor, anlaşılan bu. Ancak kiracının tahliyesinin sağlanacağı güne kadar kirasına zam talebinde bulunabilir hatta, ihtimaller dahilinde olan Bölge Adliye Mahkemesinin mahkeme kararını kaldırabileceği hususlar düşünüldüğünde yeni dönem için kira tespit talebinde bulunmasında bir sakınca yoktur.
