Tamer HeperTapuda yaş sorun olur mu?

HABERİ PAYLAŞ

Tapuda yaş sorun olur mu?

Yaşım 60’ın üzerinde, dairemi kızımın üzerine yapacağım. Yaşım nedeni ile tapuda problem yaşar mıyım? Ne yapmamı önerirsiniz? K.Y.

Hukuk sistemimizde belli yaşın üzerindekilerin hukuki işlem yapamayacağına dair bir madde yok. Dolayısıyla bir kimsenin 60 yaşını geçtiği için tapu dairesinde işlem yapamaz diye bir hüküm de bulunmuyor. Hukuki olarak işlem yapmaya engel olan akıl hastalığıdır. Ancak bu durumun değerlendirilmesi için de her 60 yaşını geçenden akıl sağlığı raporu istenilmez. Bazı yerlerde yaşa bakıp, vatandaştan sağlık raporu istenildiğine tanık olmuyor değilim. Ancak bu hatalı bir davranıştır. Bir kimsenin talep ettiği hukuki işlemi yapmamanın da bir nedeni var. Bunun için yaşa da bakılmaz, şöyle: Hukuki işlem yapmak isteyen birini, sade vatandaş tarafından tespit edilebilecek akıl sağlığı problemi var ise o kimsenin talep ettiği işlem yapılmaz. Örneğin davranışları normalin dışında ise, adını, soyadını doğru söyleyemiyor, yaşadığı o günü kavrayamıyor, saati okuyamıyor, şuursuz davranışlarda bulunuyor ise evet o kişinin işlemi yapılmaz, sağlık raporu istenilir. Ancak davranışları doğru, gününe hakim, yapmak istediği işin detaylarını bilen biri 60’ı değil 70’i de geçse ondan sağlık raporu istenilmez, işlemi yapılır. Okuyucumun durumuna gelince, zihinsel bir sağlık sorunu yok ise kızı ile birlikte başvuruda bulunduğunda tapuda işlemi yapılır, yapılması gerekir. Bu husus sadece tapu müdürlükleri için geçerli değildir, yapmak istediği tüm hukuki ve idari girişimler için söz konusudur. Üstelik günümüzde 60’lı yaşlar ihtiyarlık olarak değil orta yaş gurubu olarak değerlendiriliyor, değil mi?

Haberin Devamı
Sıradaki haber yükleniyor...
holder