Aracımın sigorta tarihi geçmiş bu nedenle ceza aldım. Şunu merak ediyorum yaptırmam halinde bana sağlayacağı fayda neydi?
Okuyucumun bahsettiği sigorta mecburi mali sorumluluk sigortası, buna kısaca trafik sigortası diyoruz ya, işte bu. Peki yaptırıldığında ne kadar yarar sağlıyor ki yaptırıyoruz? Doğrusu çok yarar sağlıyor bunu hemen söyleyebilirim. Önemli fonksiyonu, bir kaza durumunda, karşı aracın hasarını veya yaralanma halinde sağlık giderini karşılıyor olması. Onun için sizin aracınızın trafik sigortası, aracınızla karşı tarafa verdiğiniz hasarı sizin yerinize karşılıyor. Bu önemli değil mi? Önemli elbet, ancak karşılama sınırsız değil bunun sınırları var, şöyle:
Bir kaza durumunda karşı aracın hasarı 400.000 TL’ye kadar karşılanıyor. Toplam zarar limiti ise 800.000 TL, bunlar az meblağ değil. Bitmedi sakatlanma var ise kişi başı tedavi masrafı olarak 3.600.000 TL’ye kadar ve ölüm halinde de kaza başı ödeme 18.000.000 TL’ye kadar çıkabiliyor. Görüldüğü gibi bu rakamlar önemli ve bir kaza halinde hasarın ve tedavinin büyük bir kısmını karşılayacak nitelikte bu bakımdan mecburi. Netice olarak önerim şu hususu ihmal etmeyelim. Ödeyeceğimiz yıllık prim 8.000 TL civarından başlamaktadır. Nihai rakam bir cetvel ile belirlenmektedir. Lütfen bunu ihmal etmeyelim.
