Gün 7: Bir gün değil, ömür boyu formda kalmak için!

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Bir dönem yapılan sonrada kat be kat acısı çıkarılan şok diyetlerle dönemsel farklılıkların peşinden koşmayın. Eğer aşağıdaki tüyoları ömür boyu bir disiplin içinde benimserseniz, her yaşta zinde ve fit olmak sizin elinizde.

Kurallarınızı belirleyin

Her bünyenin kendine iyi gelen, pozitif hissettiren farklı beslenme alışkanlıkları vardır. Basmakalıp bir rutini benimsemek yerine kendi kurallarınızı belirleyin. Örneğin ben, sabah uyanır uyanmaz kahvaltı edemiyorum. Bir şeyler yemek için uyandıktan sonra en az 1 saat beklemem gerekiyor. Özellikle bir gece önceden erken ve hafif yediğimde, sabahları çok daha tok uyandığımı gözlemledim. Yediğiniz şeylere vücudunuzun verdiği tepkileri gözleyin. Ben sabahları sandviç ya da hamur işi yediğimde erkenden acıkırım, akşamüstü süt ürünü tükettiğimde de şişkinlik yaşarım. Bunun gibi besinlerle olan etkileşiminize göre uzun vadede kendinize fayda sağlayacak bir beslenme programı oluşturabilirsiniz.

Şimdi hazırsanız sizi bir dönem değil, ömür boyu zinde ve formda tutacak maddelere geçelim!
  • Sabah uyanır uyanmaz 2 bardak su içmeyi alışkanlık haline getirin. Bir süre sonra sabahları susamış olarak uyacak ve kendiliğinizden kana kana su içmeye başlayacaksınız. Sabah içtiğiniz su böbreklerinizi temizleyecek, metabolizmanızı canlandıracak ve tokluk sağlayacak.
  • Şu “çaydan şekeri kesme” mevzusu bütün Caps’lere konu oldu ama gerçekten de çok büyük hamallık değil mi? Canan Karatay “Şeker en tatlı zehirdir” diye boşuna ağartmadı saçlarını. Çaya ve kahveye attığınız şekeri havadan gelen kalori olarak görün ve unutmayın: şekersiz beslenmeye alışma süreniz sadece 21 gün!
  • Maalesef Türk toplumunda ekmek yemeden doymama gibi bir durum söz konusu. Mantıcıda bile sipariş vermeden önce masaya ekmek geliyor. Ancak büyüme çağını aşmış yetişkinler için her öğün ekmek yemek gereksiz bir alışkanlık. Ekmek tüketiminizi tam buğdaydan yana seçerek sadece kahvaltı ile sınırlayın.
  • Hayatın her alanında olduğu gibi beslenme konusunda da “denge” formda kalmanın sırrı niteliğinde. Fazla kaçan günün dengesini onu takip eden 3-4 günü olabildiğince hafif ve karbonhidratsız geçirmeye özen gösterin.
  • Meyve yerken içinde bol miktarda şeker olduğunu unutmayın. Özellikle üzüm şeker açısından çok zengindir. Masum bir atıştırmalık istiyorsanız kabuklu salatalık tüketin.
  • Akşam yemeğinizi ne kadar erken yemeye gayret ederseniz, ertesi gün karnınız o derece düz olur. Geç saatlerde yemek yediğinizde bir sonraki güne otomatik olarak şiş ve dolu bir mide ile başlarsınız.
  • Sürekli dışarıdan hazır gıda tüketmek obeziteye çıkarılan bir davetiyedir. Sulu yemekten, zeytinyağlı sebzeden, çorbadan, salatadan şaşmayın.
  • Kahvaltı için zaman yoksa,  öğününüzü yanınızda taşıyın. Küçük bir yoğurt, bir avuç kuru yemiş, haşlanmış yumurta gibi sağlıklı seçimler için zaman ayırmak uzun dönemde fit kalmanıza yardımcı olur.
  • Hareketsiz kalmak metabolizmanızı yavaşlatır. Spor disiplininiz yoksa bile mutlaka mat egzersizleri ile kaslarınızı güçlendirin. Bunun için akşamları 20 dakika ayırmanız yeterli.
  • Çok yemek psikolojik bir durumdur. Çok aşırı yeme isteğiniz olduğu dönemlerde, mutlaka hayatınızdaki bir boşluğu yemekle doldurmaya çalışıyorsunuzdur. Hayatınızda yemek ile doldurduğunuz boşluk ne, onu mutlaka bulun.
  • Sosyal yaşam kimi zaman kilo aldırıcı olabilir. Arkadaş buluşmaları, toplantılar, partiler, bitmek bilmeyen Pazar kahvaltıları, ısrarın eksik olmadığı bayram ziyaretleri. Bunu dengelemek için size hafta içi 6 gün dikkat etmeyi, Pazar günleri de buna karşılık ölçülü kaçamak yapmayı teklif ediyorum.
  • Kendinizi aç bırakmayın. Çok aç kaldığınızda sağlıklı karar veremez ve ne bulursanız saldırırsınız.
  • Televizyon karşısında atıştırma yapmak bir alışkanlıktır. Film izlerken bir şeyler yemek zorunda değilsiniz.
  • Gün içinde su içmeyi unutuyorsanız, ofis masanızda mutlaka yarım litrelik bir şişe bulundurun. Bu şişeyi mesai saatleri boyunca 3 kere bitirmeyi hedefleyin.
 
 

Yazarlarımızdan

12 Mayıs 2021, Çarşamba 19:01
12 Mayıs 2021, Çarşamba 07:01
Sıradaki haber yükleniyor...
holder