Linki kaydırmaktan milletçe kusacağız

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Yazlıktayım, buranın en güzel zamanı eylül. Deniz sakinler, hava ılınır, kalabalık azalır; ayrı bir güzellik gelir yazlık evlere. 

Sabah telaşesi bitmiş, bir emzirme sırasında sosyal medya kaçamağı yapalım diyorum ama artık Instagram'da her paylaşım reklam, her paylaşımın amacı link verip alışverişe yönlendirmek. 

Önceden kim ne görmüş, nereye gitmiş, neleri ilginç bulmuş bunları Instagram’ın hikayeler kısmında görmek keyifliydi. Ama artık bütün paylaşımlar 'yukarı kaydır'lı. Neden millet bu kadar tüketim delisi oldu? Link görmekten milletçe kusacağız. 

Hadi ilginç, zor bulunan ya da gerçekten belli bir kitleye fikir verecek, faydalı olacak bir link olsa razıyım. Ama giydiği pijamadan, sürdüğü ruja kadar her şeyi linklemek bana artık çok itici geliyor. Elbette bunu destekleyen koca bir sektör var. Linklenen ürünlerden kullanıcıların belli bir kazanımı oluyor.Ama bence Instagram’ın 'hikayeler' kısmı artık eskisi kadar keyifli değil.

Valla bana eski kafalı diyebilirsiniz ama ben günaydın selfie’lerini, kahve molalarını, ayna önü pozlarını ve günlük hayattan anlık gerçek paylaşımları özlüyorum.

Bu tüketim çılgınlığının da sonunun hiç iyi olmadığını düşünüyorum. İnsanlık giderek doyumsuz bir şekilde gezegeni harcıyor. 

Sıradaki haber yükleniyor...
holder