Erovizyon nanay

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Malum, Erovizyon’a en son 2012’de Can Bonomo ile katıldık. Bonomo’nun kariyerinde bir dönüm noktası oldu. Erovizyon çünkü adını bu şekilde geniş kitlelere duyurmuş olmasaydı kendisini bugün dizi oyuncusu olarak izliyorduk. Erovizyon öncesi böyle girişimleri olmuştu çünkü. Oylama sistemindeki adaletsizlik ve biraz da muhafazakar toplum yapımıza uygun olmadığı gerekçeleriyle o yıldan beri katılmıyoruz.

Bin bir türlüsünü internette izlesek de Erovizyon sahnesinin çılgın ve seksi kıyafetlerinin, uçuk şovlarının TRT ekranlarında yayınlanmasını içinde bulunduğumuz şartlarda zaten beklemiyorduk. Ama hep “Bir gün belki” demeyi de bırakmamıştık. Geçen cumartesiye kadar. Kazanan İtalya’nın solistinin canlı yayında kokain kullandığı iddialarından sonra Erovizyon’un bu topraklarda artık esamisi okunmaz. Çünkü artık Erovizyon sadece ‘adaletsiz ve terbiyesiz’ değil, ‘uyuşturucuyla ilgili kötü örnek olabilecek bir yayın’ haline geldi. Bu gerekçeye karşı çıkmayı da kimse istemez. Geçmiş olsun.

ANLAT KALBEN

Kalben’in yeni şarkısı ‘Şanssız Mücadeleci’ bu kızın müziğinde risk almaktan hiç kaçınmadığını gösteriyor. İstese ilk albümdeki sound’u hiç değiştirmeden 10 tane daha yapar, konserlerden para basardı. Eleştirenlere de “Ama dinleyicim böyle istiyor” deyip konuyu kapatabilirdi. O bunun yerine her albümde, hatta single’da yenilik peşine düştü. Farklı müzisyenlerle çalıştı. Yeni şarkısı ‘Şanssız Mücadeleci’ de bu arayış zincirinin yeni halkası. Kalben uluslararası bir ekiple çalıştığı ‘Şanssız Mücadeleci’deki Ortadoğu esintilerinden hiç endişe duymamış.

Kanunun kucakladığı şarkı tam 90’lar Türk pop slow şarkısıyla Türk sanat müziği hissi arasında kalmaya hazırlanırken düzenlemenin altyapısı dinleyiciyi elinden tutup başka yönde etkileyici bir yolculuğa çıkarıyor. Ayrıca itiraf edelim, bu toprakların insanı olarak ne dinlersek dinleyelim bu sesler bizim içimize işlemiş. Müziği ne kadar beklenmedik ve sürprizliyse, ‘Şanssız Mücadeleci’nin sözleri de o kadar tanıdık ve ‘Kalben’. Bunca şarkı yazmış olmasına rağmen hâlâ yeni hikayeler anlatabilen ve farklı diller tutturmayı başaran bir Türkçe sihirbazı Kalben. Anlat Kalben, dinliyoruz...

TORPİLLİ ŞARKI

Ersay Üner piyasada yayınlanmış 465 şarkıda imzası olan bir müzisyen. Bu rakama yaklaşabilen herhalde çok az isim vardır. Adeta bir söz/beste makinesi olan Üner, kendisine şarkı seçerken de torpil yapmaktan kaçınmıyor. Son çıkardığı ‘Gidiyorsun’ ile yeni sulara yelken açmış.

Retro sound’un çok moda olduğu popüler dünya müziğinden etkilenen Üner 80’lerin modern bir yorumu diyebileceğimiz altyapının üzerine duygusal vokalleri ve anlamlı sözleriyle tam bir hit yaratmış yine. Hem de kaliteden ödün vermeden. Klipte ise 1982 yapımı meşhur ‘Tron’ filminden etkilenmiş Ersay Üner. Küçük de bir magazin: Ayrıldığı Büşra Pekin’in de şarkıda prodüktör olarak imzası var. Aşk bitti, işe devam.

ZAMANIN RUHU

Özlem Tekin ve Şebnem Ferah 90’larda meşhur olduklarında etkilendikleri müzisyenleri sayarlardı. Hepsi de yabancıydı. Bugünün müzisyenleri ise onların adını sayıyor. Ne büyük mutluluk Özlem ve Şebnem için! ‘Narsist Yabancı’ adlı ilk single’ı ile gündeme gelen Gökçin de onlardan biri. Vokallerinde o etkiyi hissetmek mümkün. ‘Narsist Yabancı’nın sözü ve müziği Gökçin’e ait.

Şarkının prodüktörlüğünü, piyano ve gitarları da çalan ünlü müzisyen Yuriy Ryadchenko üstlenmiş. İçinde bulunduğumuz zamanın ruhunu yansıtan şarkıda Gökçin, vokal performansı ile güçlü kadın müzisyenler arasına ismini yazdıracak gibi görünüyor. Planladığı gibi art arda şarkılar yapar, üretmeye devam ederse müzikte kalıcı bir yer edineceği kesin.

SON YAZILARI

TÜM YAZILARI
Sıradaki haber yükleniyor...
holder