Okulda öğrenmeyi yine başaramadık

14 Ocak 2015, Çarşamba 05:00
AA

Eğitim sistemimizde her gün bir yenilikle karşı karşıya kalıyoruz. Milli Eğitim Bakanlığı’nın, YÖK’ün veya ÖSYM’nin aldığı bir karar, binlerce öğrencinin hayatını bir gecede değiştirirken, çocuklarının iyi bir eğitim almasını isteyen aileleri de yeni arayışlara sürüklüyor.

2014 yılında liselere giriş için getirilen TEOG sınavlarında yaşanan tercih rezaleti neredeyse birinci yarıyılın sonuna kadar sürdü. Şimdi 2015’te tercih sistemi bir daha değişiyor. Artık öğrenciler tek bir tercih listesiyle okullara yerleştirilecek. Nakil isteyenler de bu kez birden fazla tercih yapabilecek. Yerleşemeyen öğrenci açık liseye kayıt olacak.

[[HAFTAYA]]

BUZDAĞININ ÜSTÜ

MEB, böylece tercih sorununun bittiğini, TEOG sınavlarına katılan öğrencilerle velilerinin rahat bir nefes alacağını iddia ediyor. Oysa ‘tercih sorunu’ buzdağının sadece görünen yüzü.. Önceki gün TEOG sınav sonuçları açıklandı. Öğrenciler bakanlık sitesinden sınav sonuçlarını öğrendiler ancak okullarının başarı durumunu, yüzdelik dilimde nerede yer aldıklarını, il genelinde ya da Türkiye genelinde kaçıncı olduklarını, sınava giren tüm öğrencilerin kaç soruya doğru cevap verdiğini öğrenemediler.

Üstelik öğrenme şansları da yok. Oysa yetkililer yeni sisteme geçerken “Biz bu sistemle Türkiye’nin eğitim haritasını çıkaracağız. Okul okul, sınıf sınıf hangi konunun ne kadar öğretildiğini, eksiklerin neler olduğu tespit edecek, çözümleri ortaya koyacağız” şeklinde oldukça iddialı konuşmuşlardı. Nedense bu söylenenler unutuldu gitti. Çünkü sızan bilgilere göre veriler acınacak halde.

DURUMU ‘KURTARMA’


Bu eğitim sistemimizin daha ilk basamağındaki yaşanan çıkmazı gösteriyor. Lise ve üniversitelerimiz ise bambaşka bir girdabın içinde. Düşünün ki alınan zayıf notlar o kadar çok ki yıl ortasında ‘kurtarma’ yazılısı yaparak durum makyajlanmaya çalışılıyor. Sınav sonuçları ortada.Çocuklarımızın çoğu okulda öğrenmeyi başaramıyor. Bilmesi gerekeni öğrenemiyor. Okullarımızın çoğu kendisinden bekleneni yapamıyor...

Bu eğitimsizlik yarası, bu ortak acı, sebep değil, bir sonuçtur. Bu sonucun sebeplerini, okulda öğrenmeyi engelleyen veya mümkün kılan güçleri anlamadan, okulda öğrenmeyi başarmak mümkün değil. 30 yıllık eğitim yazarlığı kariyerimde yeni gazetemde ilk yazımda veli ve öğrencilere karamsar bir tablo çizmek istemezdim. Eğitim adına güzel yazılar yazmak dileğiyle...

Sıradaki haber yükleniyor...