Evlerde yaşanan büyük dönüşüm!

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Pandemi herkese bir şeyler öğretti. Hayatı değiştirdi, değiştirmeye de devam edecek. En çok da markalar dönüşüm geçirdi. Evde “kendin yap” formülleri işlevsellik kazandı. Ünlü ekonomist Özgür Demirtaş’a göre pandeminin bitişinde tam bir alışveriş çılgınlığı yaşanacak. Ki bu psikolojik alışveriş şimdiden ibarelerini vermeye başladı. 

Özellikle evler mini güzellik salonuna dönüşürken, tırnak aksesuarlarında en başarılı olan markalardan birine Tarko Kozmetik Satış ve İş Geliştirme Müdürü Lara Eram’a sorularımızı yönelttik. 

Lionesse aksesuar konusunda çok başarılı. Bunun arkasında nasıl bir AR-GE çalışması var? 

Klişe bir tabirle yılların tecrübesi var aslında. Yıllar içerisinde hangi aksesuarın işlevini tam yerine getirdiğini, hangisinin daha az fonksiyonel olduğunu gözlemleyebiliyorsunuz. 

Dolayısıyla Ar-ge çalışmasının ilk ayağı gözlem. İkinci seviyede ise renkli ve dermo kozmetiğin trendlerini takip ederek onlara uygun tamamlayıcı ürünler sunmak var.

Tırnak, cilt, saç konusunda aksesuarları tasarlarken hangi ihtiyaçları göz önüne alıyorsunuz? 

Temelde bir aksesuarın özü bellidir. Onu ayrıştırıcı hale getiren ise kullanıcıya sunma şekli.

Kısacası ambalaj ve kullanım talimatları burada farkı gösteriyor. Anlamadığınız bir ürünü satın alamazsınız, ancak ürün sizinle konuşursa o zaman kullanmayı düşünebilirsiniz. “Bu ürün ne işe yarıyor?” cümlesini tüketiciye düşündürtmemek istiyoruz; aksine tam olarak fonksiyonunu kavrayabilmeli.

Pandemi döneminde hangi ürünleri Türk kadınları ile tanıştırdınız? 

Bizim profesyonel ürünler olarak adlandırdığımız ürünleri, aralarında saç kesim makasları, ısıya dayanaklı fırçalar, saç boyama aksesuarları gibi geniş bir yelpazenin olduğu seriyi Türk kadınları ile paylaştık. Hakikaten bu sayede evler mini salonlara dönüştü. 

Sizce pandemi döneminde en çok neye ihtiyacımız oldu? 

Pandemide ön plana çıkan ürünler kişisel bakım ürünleri oldu. Bu grubun da yıldızı manikür pedikür aletleriydi. Özellikle kuaförlerin kapalı olması ve insanların kendi ürünlerini kullanma ihtiyacı, buradaki talebi arttırdı. Ayrıca “kendimizi iyi hissedebilmek” adına altında birçok ürünün de ihtiyaç dışı alındığını da düşünüyoruz. Bu oldukça doğal bir tutum aslında; alışık olmadığımız durumlar karşısında alışılmadık tepkiler verebiliyoruz. Ayrıca saç boyama kapları ve fırçaları da oldukça talep gördü; insanların evde saç boyama alışkanlığı arttı.

2021-in yenilikleri neler olacak? 

2021 bizim için yeni pazarlara açılma senesi. Umuyoruz ki ülkemizi yurtdışı pazarlarda daha fazla temsil edeceğiz. Markalarımızın hikayesini uzak pazarlara da taşıyacağız.

Ev ürünleri de robotlaşıyor

Evde kendi kendine temizlik yapan akıllı süpürge robotlar, geniş kapsamlı mutfak aletleri pandemi döneminin yıldızları oldu. Haftalık temizliğe gelen yardımcılar, pandemi döneminde kadınları temizlikle baş başa bırakınca teknoloji firmaları artarda müthiş temizlik ve mutfak robotlarını pazara sokuyor. Arkadaşlarla uzayan telefon muhabbetlerinin en önemli konusu hangi teknolojik aletin daha iyi olduğu, yerleri silip silmediği, şarjının ne zaman bittiği oluyor. Başı şu aralar Xiaomi çekerken, mutfak ürünlerinde de ciddi bir Homend yükselişi görülüyor. Zaman kazandıran, yüksek güvenlikli mutfak robotları neredeyse tek başına yemek hazırlamaya başlayacak gibi görünüyor. 

Evin havasını temizleyenler

Neredeyse burnumuzun ucunu kapının dışına çıkarmaya korktuğumuz bu dönemdi yükselen değerlerden biri de evin havasını temizleyen cihazlar. Halılardan, havadaki polenlerden, havadaki mikroorganizmalardan veya kötü hava kalitesinden kaynaklanan buharların salonda yarattığı kirli hava her zaman problemdi şimdi neredeyse ölümcül derecede tehlikeli. 

Özgürce nefes alın diyerek yükselen Karcher,ve Winix havadaki tüm kötü partikülleri yüzde 99 oranında hapsederken, uzmanlar farklı filtrelerden geçen havayı nefes almanın günümüzde son derece önemli olduğunu açıklıyor. 

Sıradaki haber yükleniyor...
holder