Yedikçe güzelleşin!

Pürüzsüz bir cilt herkesin hayali... Sağlıklı aynı zamanda güzel bir cilt için bazı besinler büyük önem taşıyor. Pürüzsüz bir ten için tüketmeniz gereken gıdaları Dermatoloji Uzmanı Dr. Ata Nejat Ertek sıraladı.

06 Ekim 2018, Cumartesi 09:55
A A

Sağlıksız ve kötü beslenme tüm vücudu olumsuz etkilediği gibi cildin de hızlı yaşlanmasına neden olur. Tek yönlü beslenme çok yanlış, ihtiyacınız olan tüm vitaminleri yeteri kadar almak. Bu nedenle dengeli ve sağlıklı beslenmenizde fayda var. Sofranızda lifli gıdaların ağırlıklı olmasına özen gösterin, şekeri ve tuzu mutlaka azaltın, sık sık sebze ve meyve tüketin, A,E ve C vitaminlerini sıklıkla tercih edin. 

Kırmızı dolma biber

C vitamini açısından zengin olan kırmızı dolma biber de ciltteki kan akışını düzenleyen karoteonid mevcuttur. C vitamini cilt sağlığı açısından önemlidir. Bu vitamin yaşlanmaya karşı savaş açar ve kırışıklıkların oluşmasını azaltır.

Kuru fasulye

Yağ salgısını düzenleyen, sivilce oluşumunu azaltan kolajen üretimini destekleyen B vitamini kuru fasulyede vardır. B vitamini de cilt sağlığı için diğer vitaminler gibi önemlidir.

Yumurta

Kalsiyum emilimini geliştiren, ciltte hücre gelişimini sağlayan, cildi nemlendiren ve besleyen D vitamini yumurta sarısında mevcuttur. Her gün 1 yumurta tüketmek cilt sağlığı açısından da gereklidir.

Bitter çikolata

Çikolata, flavonoid bakımından zengindir. Flavonoidler, cildi UV ışınlarından koruyabilme özelliğine sahip antioksidanlardır. Hem güneş kremi hem bitter çikolata tüketmek güneşin cilte verebileceği zararları azaltır.

Kereviz

Pürüzsüz bir cilt için Kereviz iyi bir seçimdir. K vitamini deposu olan bu sebze kan akışını düzenler. Kan akışı tüm vücut için önemli olduğu gibi cilt sağlığı açısında da oldukça önemlidir.

Domates

Cildi, güneşin zararlı etkilerinden koruyan bir diğer güçlü antioksidan ise E vitaminidir. E vitamini aynı zamanda kırışıklıkların ve cilt kuruluğunun azalmasına yardımcı olur. Domates bu vitaminin karşılanması için iyi bir seçim olacaktır. E vitamini ayrıca Buğday tohumu, Ayçiçek çekirdeği, badem, şeftali, lahana ve avokado gibi besinlerde bulunmaktadır.


Ceviz

Çinko cilt sağlığı ve özellikle akne problemi olanlar için önemli bir besin. Akne çoğu zaman çinko eksikliğinin göstergesidir. Çinko, cildin yağ üretimini ve akne üreten hormonları kontrol eder. Aknelerden korunmak ve hücre yenilenmesi için ceviz tüketilmelidir. Ceviz cilt dışında aynı zamanda saç sağlığı için de faydalıdır. Ceviz, kan damarlarını genişleterek kan dolaşımını hızlandırır ve daha çok kan ile beslenen saç kökleri ise daha güçlü olarak dökülmeye karşı direnç kazanır.

Havuç

Göz sağlığının yanı sıra cildiniz için de önemli! İçeriğindeki A vitamini, cildin dış katmanlarında aşırı hücre oluşumuna ve birikime mani olur. Bu ölü hücrelerin temizlenmesi ve azaltılması sebum, akne oluşumunu ve ciltteki porların kapanmasını önler. A vitamini cilt kanserini önlüyor, yani doğal anti kansorejen... Her gün 1 havuç yemek hem çok sağlıklı bir atıştırmalık hem de cildiniz içim mükemmel bir seçim olacaktır.

Papaya

Papaya içeriğinde C vitamini, E vitamini beta karoten gibi pek çok antioksidan bulunan bir besindir, hem cildi güneş ışınlarının zararlarından koruyor hem de anti enflamatuar özellikleriyle akne oluşumunu engelliyor.

Ispanak

Cildin onarılmasını ve bakımını düzenleyen A vitaminidir. Yeterli derecede alınmadığında deri pullanması ve akne gibi sorunlar meydana gelir. Ispanak, A vitamini içeriği sayesinde antioksidan etkisi ile de cilt için kıymetli besindir. Ispanak aynı zamanda C ve E vitamini kaynağıdır.

Somon

Kuru, tahriş olmuş cilt veya ciltte oluşan siyah ve beyaz noktaların nedeni vücutta alması gereken yağ asitlerinin özellikle de Omega-3'ün eksikliğinden kaynaklanabilir. Yağ asitleri genelde cilt yapılandırması, nem içeriği ve genel olarak esneklikten sorumludur. Fakat bu yağları vücut kendisi sağlayamaz bunu dışarıdan besin olarak almanız gerekir. Buna bağlı olarak Omega-3 açısından zengin olan Somon iyi bir tercih olacaktır.

Fast food yok!

Çok fazla kalori, şeker, trans yağ içeren fadt food denilen besinler kilo sorunu dışında cilt sağlığını da olumsuz etkiler. Bu nedenle ev yemeklerinden vazgeçilmemeli ve cilt sağlığı ayrıca güzelliği için de sağlıklı beslenilmelidir.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.