Yemeklere patates yerine bal kabağı koyun

Bal kabağı deyince aklınıza sadece tatlı geliyorsa yanılıyorsunuz. Potasyum, fosfor, kalsiyum, magnezyum, sodyum ve demir minerallerinden zengin olan bal kabağını patates yerine yemeklerde kullanarak sağlıklı yaşamın kapılarını aralayabilirsiniz

09 Kasım 2016, Çarşamba 11:16
A A
Bal kabağı A vitamini deposudur. Kalori miktarı düşük ve liften zengin olan bal kabağı ayrıca önemli oranda demir içermektedir. Uzman Diyetisyen İpek Ağaca Özger bal kabağını yemeklerde kullanma alışkanlığınız yoksa bu alışkanlığı kazanmanın zamanının geldiğini belirtiyor:

"Tam da mevsimiyken menülerimizde bol bol kullanmakta fayda var. Bal kabağı deyince hemen akla kabak tatlısı gelir. Halbuki tencere veya fırında pişen her türlü sebze yemeklerinde, kurubaklagil yemeklerinde, et, tavuk, hindi yemeklerinde, mezelerde de rahatlıkla kullanılabilir. Bal kabağını yemeklerde kullanırken patates gibi düşünebilirsiniz. Her türlü lezzete çok yakışıyor."

Uzman Diyetisyen İpek Ağaca Özger bal kabağının sağlık üzerindeki faydalarını şöyle sıralıyor:

•  Yüksek lif içermesi kabızlığı önlemeye yardımcıdır. Sindirim sistemi dostudur.

•  A vitamini ve E vitamini içeriği yüksektir. Göz sağlığı, hücre ve deri yenilenmesinde etkilidir.

•  Çok güçlü bir antioksidanttır. Kanser hastalıklarına karşı koruyucu etki gösterir.

•  Potasyum içeriği çok yüksektir. Dolayısıyla hipertansiyona karşı koruyucudur.

•  Çekirdeği prostat sağlığı için etkilidir.

•  Beta karoten içeriği en yüksek olan sebzedir. Bağışıklık sistemini güçlendirmede etkilidir.

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.