Yemekten sonra şişkinliğinize iyi gelecek 6 yöntem

Yemek sonrası mideniz davul gibi olmuş oturmakta zorlanıyorsanız veya nefes almanızda sıkıntı hissediyorsanız birkaç basit yöntemle bu durumdan kurtulabilirsiniz. Tabii ki öncelikle çok fazla yemekten ve hızlı yemekten uzaklaşmalısınız. Sonrasında yediklerinizi iyice çiğnedikten sonra yutmalı ve lifli gıdaların yanında sıvı tüketmemeye dikkat etmelisiniz

28 Kasım 2017, Salı 11:58
A A
Kahve

Kahve

Kahvenin hazımsızlığa iyi geldiğini bilmeyen yoktur. Sıkça yaşadığınız şişkinlik ve hazımsızlık gibi problemler için ilk önce az ve yavaş yemenizi öneririz. Ama olan oldu diyorsanız yemeyi bitirdikten bir süre sonra bir bardak kahve size yardımcı olacaktır.

Papatya çayı

Papatya çayı

Papatya çayının birçok yararı vardır. Mide kaslarınızı rahatlattığı gibi uykusuzluğa ve strese de iyi gelir. Yemek sonrası demlenmiş bir bardak papatya çayı sizi şiş bir karınla oturmaktan kurtaracaktır. 

Rezene çayı

Rezene çayı

Mide şişliğine yol açan hazımsızlığa iyi gelen bir başka çay da rezenedir. Yediklerinizi hızlıca öğütmenize yardımcı olması için bir bardak sıcak suyun içine bir miktar rezeneyi demlenmeye bırakın ve afiyetle tüketin.

Zencefil çayı

Zencefil çayı

Çok eski zamanlardan beri mide şişkinliği yaşayan her insanın yardımına koşmuş olan zencefil çayını tüketirken dikkatli olmakta fayda var. Fazla miktarda kullanılması durumunda hazımsızlığı azaltmaz aksine arttırabilir. 

Yoğurt

Yoğurt

Yemeklerden sonra yediğiniz yoğurt, içerdiği aktif kültür bakteriler sayesinde mide enzimlerinizi hareketlendirir ve daha çabuk sindirmenize yardımcı olur. Eğer bir yoğurt severseniz her yemekten sonra az miktarda yemenizi tavsiye ederiz. 

Baharatlar

Baharatlar

Aşırı tüketilmedikleri takdirde sindirimi kolaylaştıran baharatlar midenizin asit düzeyinde hareketlenme yaratır ve tükettiğiniz besinleri daha kolay sindirmenize yardımcı olur.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.