Yemekten sonra yatmak zararlı mı?

Yemek yedikten hemen sonra uykunuz geliyorsa yalnız değilsiniz. Bu durum birçok insanda görülüyor ve oldukça normal. Ancak yine de yemek yedikten hemen sonra yatmamak gerekiyor. Yemekten hemen sonra yatmanın birçok zararı var. Peki yemek yedikten ne kadar süre sonra yatmaya gidebiliriz? Gelin birlikte öğrenelim...

17 Nisan 2021, Cumartesi 15:09 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- MİDE EKŞİMESİ YAŞAYABİLİRSİNİZ

1- MİDE EKŞİMESİ YAŞAYABİLİRSİNİZ

Öncelikle yemekten hemen sonra yatmanın ne gibi zararları olduğuna bakalım...

Yemekten hemen sonra uyumak, mide ekşimesine neden olabilir. Yemeklerin sindirilmesini sağlayan mide asidi, yatma pozisyonundayken yukarı doğru hareket eder ve midenin hassas kısımlarıyla temas edebilir. Bu da mide ekşimesine, göğüs ve boğazda yanmaya neden olur.

2- UYKU KALİTENİZ ETKİLENİR

2- UYKU KALİTENİZ ETKİLENİR

Büyük bir öğün yedikten sonra uykuya daldığınızda, sindirim süreciniz devam eder. Metabolizmanız böyle yoğun çalışırken, uyku uyumanız da zorlaşır. Ayrıca mide ekşimesi semptomları da uykunuzu etkiler. Elbette ne tür yemek yediğiniz ve ne miktarda yediğiniz de önemli.

3- DAHA SIK KABUS GÖREBİLİRSİNİZ

3- DAHA SIK KABUS GÖREBİLİRSİNİZ

Metabolizma çalışırken beyin daha aktif hale gelir. Bu durum canlı ve kabus dolu rüyalar görmenize neden olabilir.

4- DAHA SIK UYANIP TUVALETE GİDERSİNİZ

4- DAHA SIK UYANIP TUVALETE GİDERSİNİZ

Yemekten hemen sonra uyumak, geceleri daha çok idrara çıkmanıza neden olabilir. Yediğiniz yiyeceklerin kafein miktarı da bu durumu etkiler. Kafein sadece kahve ve çikolatada değil, birçok pişmiş gıdada bulunabilir.

5- EVET, KESİNLİKLE KİLO ALIRSINIZ!

5- EVET, KESİNLİKLE KİLO ALIRSINIZ!

Yemekten hemen sonra uyumaya giderseniz, yediklerinizi yakmak için vücudunuza yeterince zaman vermemiş olursunuz. Bu nedenle yemekten sonra ne kadar uykunuz gelirse gelsin, uyumamaya çalışmalısınız. Aksi halde fark etmeden kilo alabilirsiniz.

YEMEKTEN KAÇ SAAT SONRA UYUMALIYIZ?

YEMEKTEN KAÇ SAAT SONRA UYUMALIYIZ?

Mide ekşimesi, kilo alma ya da uykusuz geceler gibi sorunları önlemek için, yediğiniz yiyeceğin mideden bağırsağa inmiş olması gerekiyor. Beslenme uzmanlarına göre besinlerin mideden bağırsağa inme süresi 3 saat. Yani yemek yedikten sonra 3 saat beklemeli ve ardından uyumaya gitmeliyiz. Ya da uykudan 3 saat öncesine kadar yemek yemeyi kesmiş olmamız gerekiyor.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Altın değerinde tüyolar: Uzun süre tok kalmanızı sağlayacak 19 ipucu