Yeni araştırma: Önerilen günlük C vitamini yetersiz kaldığı ortaya çıktı

Tükettiğimiz C vitamini miktarı yetmiyormuş! Şoke eden rapor ortaya çıktı, Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) günlük C vitamini ihtiyacı için 40 ve 45 mg tüketilmesi tavsiyesinde bulunuyordu ancak son araştırmalarla bu miktar iki katına çıkarılabilir.

13 Ekim 2021, Çarşamba 16:26 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Bağışıklık sistemini güçlendirdiği için uzmanlar tarafından sıklıkla önerilen C vitaminiyle ilgili çok önemli bir uyarı geldi. 

Yakın zamanda yapılan bir araştırma, önerilen C vitamini dozu iki katına çıkarılması gerektiğini ortaya çıkardı.


The Independent'ta yayınlanan habere göre, iddianın arkasındaki bilim adamları, günümüzdeki seviyeleri bilgilendirmeye devam eden 1944 çalışmasının arkasındaki yöntemleri “şok edici” olarak nitelendirdiler.

Şu anda, NHS ve Dünya Sağlık Örgütü (WHO) , günlük olarak 40 mg ve 45 mg vitamin alımını önermektedir.


Bununla birlikte, American Journal of Clinical Nutrition'da yayınlanan bu yeni bir araştırmanın arkasındaki akademisyenler, 1944 yılında Sorby Araştırma Enstitüsü tarafından yürütülen ve bugün geçerliliğini koruyan araştırmanın II. Dünya Savaşı sırasında Britanyalıların beslenme düzeylerinden etkilendiğini söylediler.

Araştırmacılar, o dönemde yapılan analizlerin sağlığı en üst düzeye çıkarmak için değil öncelikle iskorbütten kaçınmak için hazırlandığını belirtiyor.

Profesör Philippe Hujoel şunları söyledi: “C vitamini deneyi şok edici bir çalışma.

Katılımcılara deneysel yaralar uygulandı, araştırmacılar “yara iyileşme gücü”nü yeterli C vitamini ölçüsü olarak kullandılar, çünkü zayıf yara iyileşmesi iskorbütün bir göstergesidir.


Prof Hujoel şunları ekledi: “Sorby verilerinin yeniden analizlerinin bulguları, DSÖ'nün tavsiyesinin zayıf skar gücünü önlemek için çok düşük olduğunu gösteriyor.

"Böyle bir C vitamini alımı, WHO tarafından önerilen günlük 45 mg C vitamini alımının iki katından fazladır, ancak Ulusal Tıp Akademisi ve (diğer) ülkeler için yazılan panellerle tutarlıdır."

İyi C vitamini kaynakları arasında portakal, biber, Brüksel lahanası, patates, kimchi, çilek, kuş üzümü ve brokoli gibi turunçgiller bulunur.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER 1 ayda 10 kilo verilir mi?