Yeni dünyanın yeni dili: Emojiler

Sanal yazışmalarda kullanılan emojilerin kullanımı yaygınlaştıkça, ihtiyaç duyulan ifadeler de artıyor. Emoji alfabesine, 59 temel emoji ve 171 farklı ten rengi ve cinsiyet seçeneği ile birlikte 230 yeni ifade katılıyor

08 Şubat 2019, Cuma 18:24 Son Güncelleme:
A A

Sanal yazışmalarda kullanılan emojilerin kullanımı yaygınlaştıkça, ihtiyaç duyulan ifadeler de artıyor.

Emoji alfabesine, 59 temel emoji ve 171 farklı ten rengi ve cinsiyet seçeneği ile birlikte 230 yeni ifade katılıyor.

Dijital mesajlaşmanın vazgeçilmezi emojiler, her geçen yıl daha eşitlikçi oluyor. 230 yeni ifade ekleniyor. Engelliler, farklı cinsel kimlikler, farklı yemek ve ibadetleri temsil eden yeni emojiler, daha evrensel bir dijital iletişim yöntemi haline geliyor.

Yeni emojiler henüz kullanıma sunulmadan ilgi uyandırdı. En dikkat çekenlerden biri ‘küçük’ anlamına gelen el hareketi oldu. Türk kullanıcılar, bu ifadenin içki ölçüsü için kullanıldığını söylerken pek çok kullanıcı dünyanın her yerinde ‘küçük penis’ anlamına geldiğini savundu.

Sağır, kör, biyonik kollu, rehber köpekli, bedensel engelliler için, farklı cinsel kimlikler için geliştirilen yeni emojiler ile kadınların regl dönemini ifade eden kırmızı damla emojisi de ses getirdi. Çünkü bu emojilerin eklenmesi için farklı kampanyalar yürütülmüştü.

230 yeni emoji 5 Mart’tan itibaren tüm dünyada kullanılabilecek. Güncel hayatı yakalayan diğer emojiler arasında göçmenlerin tekne facialarıyla önemi artan can yeleği de var.

EMOJİLER NASIL ÇIKTI?

EMOJİLER NASIL ÇIKTI?

Japon kültüründe her duygunun ifade edilmesi hoş karşılanmıyor. Japon tasarımcı Shigetaka Kurita, 1999’da iş yerinde daha iyi iletişim kurulabilmesi için bazı dijital ifadeler geliştirdi.

Bunlara ‘emoji’ denildi. Japonca’da ‘harf, karakter’ anlamına gelen ‘moji’ ile ‘resim’ anlamına gelen ‘e’nin birleşmesinden oluşuyor. Bugün 2 bin 823 emoji var. Dünyada her gün ortalama 6 milyar emoji kullanılıyor. Her yıl 17 Temmuz Dünya Emoji Günü olarak kutlanıyor.

TÜRKLERİN GÖZDESİ KALPLİ ÖPÜCÜK

TÜRKLERİN GÖZDESİ KALPLİ ÖPÜCÜK

16 farklı dilde kullanılan 1 milyar emoji üzerinde yapılan araştırmaya göre; Türkiye’de en sevilen emoji ‘kalpli öpücük’ oldu. Fransızlar en çok ‘kırmızı kalp’ emojisi, İngilizler ‘göz kırpma’, Avustralyalılar ise ‘içki’ emojilerini seviyor. Günlük yazışmalarında emoji kullananların yüzde 77’si hemen hemen her iletişimde emoji kullanıyor.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.