Yeni Opel Insignia dizel – otomatik test sürüşü ve incelemesi

Opel’in D segmentindeki iddiası devam ediyor. Vectra’dan sonra 2008’den bu yana markayı bu sınıfta temsil eden Insignia, geçtiğimiz aylarda yenilendi. Bundan sonra onun ismi Insignia Grand Sport olarak anılacak. YAZI: TULU DARICAN

27 Temmuz 2017, Perşembe 16:01
A A
Yeni Opel Insignia nerede üretiliyor?

Yeni Opel Insignia nerede üretiliyor?

Yeni Opel Insignia, değişen isminin hakkını verircesine ilk nesle göre evrim geçirmiş bir otomobil. Avrupa genelinde 900 bin adet satan ve 2009’da, Avrupa’da yılın otomobili seçilen birinci nesil Insignia’dan tamamen farklı bir tasarıma sahip. Üretim yeri içinse Almanya belirlenmiş.

Yeni Opel Insignia'ın ön tasarımı nasıl?

Yeni Opel Insignia'ın ön tasarımı nasıl?

Yeni Insignia Grand Sport tasarlanırken Monza Consept’inden esinlenilmiş. Bu konseptten alınan ızgara ve ince farlar, geniş yatay görünümü destekliyor. Izgara bir önceki modele kıyasla daha aşağıya yerleştirilmiş.

Yeni Opel Insignia'nın farları nasıl?

Yeni Opel Insignia'nın farları nasıl?

Opel Insignia’yı çekici kılan unsurlardan birisi de farları. Opel Astra ile hayatımıza giren Sürüşe Duyarlı LED Matrix farlar ikinci nesliyle Insignia’ya adapte edilmiş. 32 LED bölmeden oluşan bu farlar daha hızlı, daha keskin ve daha güçlü. Uzun farların aydınlatma mesafesi 400 metreye ulaşıyor.

Yeni Opel Insignia'nın yan tasarımı nasıl?

Yeni Opel Insignia'nın yan tasarımı nasıl?

Araca yandan göz attığımızda, camlarda tüm çerçeve yerine üst kısmı saran yarım krom şerit bulunuyor. Coupe tarzı otomobilleri andıran tavan ise otomobilin alçak göstermiş. Araç, 0.26 sürtünme değeri ile sınıfında iddialı.

Yeni Opel Insignia'nın arka tasarımı nasıl?

Yeni Opel Insignia'nın arka tasarımı nasıl?

Arka kısımda, net ve sade çizgiler, ince ve keskin LED stoplarla birleşiyor. Orta LED Stop lambası ise tavan çizgisine entegre edilmiş.

Yeni Opel Insignia ne kadar büyümüş?

Yeni Opel Insignia ne kadar büyümüş?

Insignia, eskisine göre büyümüş. 55 mm uzayarak, 4.897 mm’ye erişmiş. Bu büyümeye rağmen araç, sedan versiyonda eskisine göre 175 kg, station wagonda ise 200 kg hafiflemiş.

Yeni Opel Insignia'nın iç mekanı nasıl?

Yeni Opel Insignia'nın iç mekanı nasıl?

Yeni Opel Insignia’nın iç mekanı da baştan yaratılmış. Ama bu kısım orijinal olmak yerine Astra’da kullanılan öğelerle şekillendirilmiş. Gösterge paneli yarı dijital bir görünüme sahip. Analog ve dijital öğeler bir arada kullanılmış. Malzeme kalitesindeki artış fark ediliyor. Tuş karmaşası yaşanmayan kokpitin merkezinde yeni nesil IntelliLink bilgi-eğlence sistemi bulunuyor. Bu sistem Apple Car Play ve Android Auto desteğine sahip.

Bu ekranda ara yüzü sadeleştirmek için çoğu fonksiyon dokunmatik ekran aracılığı ile kontrol ediliyor. Ancak üç fonksiyon alanı hızlı kullanım sağlamak üzere ayrı tasarlanmış. Bunlardan üst sıra bilgi-eğlence sistemine, orta sıra ısıtma, havalandırma ve klima ayarlarına; alt sıra ise sürücü destek sistemlerine ayrılmış.

Yeni Opel Insignia iç mekan genişliği ne kadar?

Yeni Opel Insignia iç mekan genişliği ne kadar?

E2XX isminde yeni bir platform üzerine inşa edilen aracın aks aralığı da 92 mm uzayarak 2.829 mm’ye erişmiş. Bu sayede önde ve arkada geniş bir alan sunuyor. Arka sırada sunulan diz mesafesi eskisine göre 32 milimetre daha geniş.

Yeni Opel Insignia'nın bagaj hacmi ne kadar?

Yeni Opel Insignia'nın bagaj hacmi ne kadar?

Yeni Opel Insignia Grand Sport’un bagaj hacmi 490 litre. Bu hacim eski versiyonda 500 litreydi. Koltuklar katlandığında hacim 1.450 litreye çıkıyor.

Yeni Opel Insignia'nın dizel motoru nasıl?

Yeni Opel Insignia'nın dizel motoru nasıl?

Yeni Opel Insignia Türkiye’de 2 benzinli bir de dizel motorla satılıyor. 1.5 litrelik benzinli motor 165 beygir, 2 litrelik benzinli üniteyse 260 beygir güç çıkışına sahip. 2 litrelik motorda 4x4 seçeneği de bulunuyor. Testini gerçekleştirdiğimiz 1.6 litrelik dizel motorsa 3500 devirde 136 beygir güç, 2000 devirde ise 320 Nm tork üretiyor.

Yeni Opel Insignia'nın performansı nasıl?

Yeni Opel Insignia'nın performansı nasıl?

Motorun gücü 6 kademli otomatik şanzımanla ön lastiklere iletiliyor. Şanzımanın vites geçişleri konforlu. Ancak performans istendiğinde biraz nazlı davrandığını söylemeliyim. Fabrika verilerine göre araç 0’dan saatte 100 km/s hıza 10.9 saniyede ulaşıyor.

Yeni Opel Insignia ne kadar tüketiyor?

Yeni Opel Insignia ne kadar tüketiyor?

Ekonomik bir karakter çizen araç gaz pedalıyla dost olunduğunda etkileyici tüketim ortalamaları elde edilmesine imkan tanıyor. Test boyunca yakaladığım ortalama 6 litre olarak gerçekleşti.

Yeni Opel Insignia'nın yol tutuşu nasıl?

Yeni Opel Insignia'nın yol tutuşu nasıl?

Daha da geliştirilen FlexRide şasi, her sürüş tarzına uyumlu ideal sürüşün temelini sağlıyor. Sistem; amortisörleri, direksiyonu, gaz tepkisini ve otomatik vites seçeneğinde vites değiştirme noktalarını sürücünün belirlediği “Standard,” “Sport” ya da “Tour” modlarına uyumlu olarak değiştiriyor.

Seçilen moda göre direksiyon ve gaz tepkileri değişiyor ve ESP daha geç ya da daha erken devreye giriyor. Araç eskisine göre biraz daha yumuşak bir sürüşe sahip. Fakat hala rakiplerinden daha sert.

Yeni Opel Insignia'nın konforu nasıl?

Yeni Opel Insignia'nın konforu nasıl?

Sert yapı yol tutuşta avantaj olarak dönüyor. Direksiyon yönlendirmeleri başarılı. Hafifleyen karoser virajlardaki dinamizmi de artırmış.

Yeni Opel Insignia son yorum

Yeni Opel Insignia son yorum

Opel’in Türkiye’deki en başarılı araçlarından birisi hiç kuşkusuz Insignia’ydı. Yenilemeyle birlikte aracın pek çok eksiği giderilmiş. Konfor konusunda da yol alınması olumlu olmuş. Ancak bu segmentteki diğer Alman rakibi VW Passat ciddi bir satış hacmine sahip. Yeni Insignia bakalım bu rekabette markanın gaza basmasını sağlayabilecek mi? Bunu zaman gösterecek.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.