Bugüne kadar dünya genelinde 14 milyondan fazla satılan VW’nin B segment temsilcisi Polo tümüyle yenilendi. İşte araçla ilgili kesinleşen ilk detaylar. MQB A0 modüler platformu üzerine geliştirilen altıncı nesil VW Polo, 4 metreye geçen uzunluğu ile dikkat çekiyor. Aracın aks aralığı da eski modele göre 94 mm artmış. Polo’nun dış tasarımı için küçültülmüş Golf demek çok yanlış olmaz. Eskisine göre daha kaslı görünen aracın köşeli ön farları ince bir radyatör ızgarası ile birleştirilmiş. En baz donanımdan itibaren LED tipi gündüz aydınlatmaları kullanılacak. Ters yay şeklindeki tampon altı hava girişi ise maço görünümü yaratmış. Yeni Polo’nun yan tasarımında kapı seviyesindeki kabartmalar dikkat çekerken, kapı altlarında da rakiplerini andıran aynı tip kabartılara yer verilmiş. Aracın arka tasarımı ise köşeli ve kare formlu stoplar ile öne çıkıyor. Stoplarda de LED kullanılacak. Arka tasarımın genel görünümündeyse BMW 1 serisi izleri gözlerden kaçmıyor. Yeni VW Polo’nun iç mekanı da tümüyle değişmiş. Markanın genel köşeli hatları korunurken çok daha kaliteli görünen bir kokpit ortaya çıkarılmış. Ortadaki multimedya ekran ile hava çıkışının yeri değiştirilerek sürücünün görüş seviyesine ekran konumlanmış. İkinci nesil dokunmatik ekranın boyutu donanım seviyesine göre 6.5 inç ile 8 inç arasında değişecek. İlk olarak Tiguan modelinde, sonrasındaysa Golf’te karşımıza çıkan dijital gösterge paneli artık Polo’da da kullanılacak. Özelleştirilebilen bu ekranın en üst donanımda sunulması bekleniyor. Artan genişlik ve aks aralığı sayesinde araç içeride eskisine göre çok daha geniş bir hacim sunacak. Özellikle arka sırada diz mesafesinin arttığı belirtiliyor. Boyutlardaki artış bagaj hacminde de büyümeyi beraberinde getirmiş. Eski modelin bagaj hacmi 280 litreyken, yeni VW Polo’da bu hacim 351 litreye ulaşmış. Yeni VW Polo’nun motor seçenekleri de zengin. Baz benzinli motor 1 litre hacmindeki atmosferik ünite olacak. Bu motorun 65 ve 75 beygirlik iki versiyonu bulunuyor. Bir üst motorsa yine 1 litre hacmindeki turbo-benzinli seçenek olacak. 7 kademeli otomatik şanzımanla alınabilen bu motorun 95 ve 115 beygirlik iki versiyonu görev yapacak. Benzinli cephesindeki son iki motorsa turbo destekli 1.5 ve 2.0 litrelik üniteler olacak. 1.5 litrelik ünite 150 beygir güç çıkışına sahip. 2 litrelik motorsa Polo GTI modelinde kullanılacak. Bu versiyonun gücüyse 200 beygir. Her iki versiyonda da 7 kademeli, otomatik şanzıman tercih edilebilecek. Dizel cephesindeyse 1.6 litrelik turbo ünite görev yapacak. 80 ve 95 beygirlik iki versiyonu olan bu motorun en güçlüsü 7 kademeli, otomatik şanzımanla kombine edilebilecek. Yeni VW Polo, asistan sistemleriyle de öne çıkacak. Özellikle otonom sürüşe destek olan şehir içi otomatik fren, kör nokta uyarı, fren destekli park destek sistemleri bulunacak. Yeni VW Polo’nun yılın son çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulması bekleniyor. Fiyatlarının ise mevcut modelden biraz daha yüksek olması bekleniyor.