Yeni yılda sağlıklı ve zinde kalmak için 9 öneri

Yeni yıl yeni kararlar, yeni planlar kısaca yeni bir başlangıç demek… Yeni yılda vücudunuzu da yenilemeye ne dersiniz? Beslenme ve Diyet Uzmanı Sevil Nas Şan, ‘Değişime önce buzdolabınızdan başlayın” dedi, 9 adımda sağlıklı beslenmenin formüllerini verdi.

31 Aralık 2018, Pazartesi 14:23 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Hemen her hastalığın temelinde yatan ‘kötü beslenme’; şu anımızdan geleceğimize tüm hayatımızı etkiliyor. Artan obezite ile birlikle diyabet, kalp-damar hastalıkları, yüksek tansiyon, gün içinde enerji düşüklüğü, halsizlik,kötü uyku kalitesi ve kısırlık gibi birçok sağlık sorunu yaşıyoruz. Tüm bu sorunların üstesinden gelebilmek için yeni yılda yeni kararlar alarak değişime buzdolabından başlamak gerekiyor. İşte Beslenme ve Diyet Uzmanı Sevil Nas Şan’dan 9 adımda yeni yılın sağlık formülleri…

BUZDOLABININ İÇİNİ SAĞLIK DOLDURALIM

BUZDOLABININ İÇİNİ SAĞLIK DOLDURALIM


Sağlıklı adım, yiyecek alışverişi ile başlar. Alışveriş torbanız da zararlı neler var? Önce farkına varalım. Her yaş grubu için zararlı olan şarküteri ürünleri, asitli ve şekerli içecekler, hazır çorbalar, çeşniler, işlenmiş etler (nugget-şinitzel-hazır kadınbudu vb.) mutfağımıza girmesin.


KİMLERİN MUTFAĞINDA ‘ABUR CUBUR ÇEKMECESİ’ VAR?

KİMLERİN MUTFAĞINDA ‘ABUR CUBUR ÇEKMECESİ’ VAR?

Paket ürünler, zararlı koruyuculardan doymuş yağdan şeker ve glikoz şurubu gibi şekerden de zararlı şeker içerir ve tüm ailemizi zehirler. Artık bu çekmeceyi boşaltma zamanı. Paketlenmiş ürünler yerine ev yapımı doğal ürünler yapıp canımız bu tarz gıdalar istediğinde tüketebiliriz.


EBEVEYNSENİZ İLK KARARINIZ YİYECEK İÇECEK SEÇİMLERİYLE ÇOCUĞUNUZA ÖRNEK OLMAK

EBEVEYNSENİZ İLK KARARINIZ YİYECEK İÇECEK SEÇİMLERİYLE ÇOCUĞUNUZA ÖRNEK OLMAK

Siz doğru yeme davranışı edinin ki, çocuğunuzda sağlıkla büyüsün.


KALİTELİ YAŞAM KALİTELİ UYKUYLA BAŞLAR

KALİTELİ YAŞAM KALİTELİ UYKUYLA BAŞLAR

Yatma-kalkma saatlerinizi gün doğumuna göre ayarlayın. Yemek saatleriniz ve öğün sıklığınız biyolojik saatinize uygun çalışsın.


KİLO VERMENİZ GEREKİYORSA LÜTFEN ACELECİ DAVRANMAYIN

KİLO VERMENİZ GEREKİYORSA LÜTFEN ACELECİ DAVRANMAYIN

1 ayda şu kadar kilo vermem lazım, şok diyet, mucize diyetler gibi cezbedici isimlere aldanmayın. İşin uzmanına danışın ve sağlıklı kilo vermeyi öğrenin.


ZAYIFLAMA ÇAYI-ZAYIFLAMA HAPI GİBİ ÜRÜNLERE ASLA KULAK ASMAYIN

ZAYIFLAMA ÇAYI-ZAYIFLAMA HAPI GİBİ ÜRÜNLERE ASLA KULAK ASMAYIN

Kilo vermenin mucizesi yoktur, her şey yeterli süre ve bu süreçte yaptıklarınıza bağlıdır. Verilmeyecek kilo yoktur, bunu da unutmayın.


YİYECEKLERİN PİŞME YÖNTEMLERİNE ÇOK DİKKAT EDİLMELİ

YİYECEKLERİN PİŞME YÖNTEMLERİNE ÇOK DİKKAT EDİLMELİ

Bu yıl derin yağda kızartmaya son verelim. Yiyecek ne kadar sağlıklı olursa olsun, kızartıldığı zaman hem vitamin -mineral düzeyi azalıyor hem yanan yağ ile birlikte kanserojen hale geliyor. Et ve balık yemeklerini, haşlama -ızgara -fırın -sote şeklinde, sebzeleri ise buharda haşlama şeklinde yapalım.


DIŞARIDA TERCİH EDİLEN BESİN SEÇİMLERİNE DİKKAT!

DIŞARIDA TERCİH EDİLEN BESİN SEÇİMLERİNE DİKKAT!

Fast food’un en tehlikeli besin grubu olduğunu biliyoruz ama bazen ev yemeği diye tercih ettiğimiz dışarıda hazırlanan yemekler de çok zararlı olabilir. Dışarıda yemek seçerken, pişirilme yöntemine, kullanıldığı yağ çeşidine, yiyeceğin işlenmiş olup olmamasına, içerisinde pirinç- patates- fazla yağ gibi fark etmeden fazla kalori almamıza sebep olacak gıdaların bulunup bulunmadığına dikkat etmeliyiz.

HEP MASUM GİBİ DURAN ŞEKER- KATKI MADDESİ İÇERİĞİ VE ENERJİSİ ÇOK YÜKSEK OLAN İÇECEKLERE DİKKAT!

HEP MASUM GİBİ DURAN ŞEKER- KATKI MADDESİ İÇERİĞİ VE ENERJİSİ ÇOK YÜKSEK OLAN İÇECEKLERE DİKKAT!

Baş içeceğimizin su olduğunu unutmadan hazır meyve suları, asitli içecekler, şekerli içecekleri asla tüketmemeyi bu yıl alışkanlık haline getirelim. 


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Gizli kalori nedir nerelerde bulunur?