Yeniden şansını deniyor
Yeniden şansını deniyor
Renault’nun Samsung ile ortaklığından doğan Koleos geçirdiği makyaj operasyonundan sonra daha taze bir görüntüye kavuştu. Sadece tek motor ve donanım seçeneği ile satılan Koleos’un arazi alt yapısı da Nissan’dan alınma. Tasarımı yüzünden pek rağbet görmeyen Koleos, makyajın ardından şansını bir kez daha deniyor ancak 100 bin lirayı aşan fiyatı büyük handikap oluşturuyor.
Tasarım
Renault Koleos herkese hitap eden bir tasarıma sahip değil. Makyajdan sonra ise daha iyi göründüğü ise su götürmez bir gerçek. 27 derece yaklaşma açısı ile hafif arazi koşullarına uygun tasarlanmış burun kısmı ve tavan raylarının görsel etkisiyle güçlü bir imaja sahip olan Koleos’un arka kısmı ise daha sıra dışı özelliklere sahip. Gri renkli difüzör ile renk katılan arka tasarımda iki parça halinde açılan bagaj kapağı kullanımı kolay bir yapıda. Koleos’un uzaklaşma açısı 31 derece. 45 cm derinliğindeki sulardan rahatlıkla geçebilen Koleos, arazide pek çok rakibinden daha rahat hareket ediyor. Modelin sunduğu 450 litrelik bagaj hacmi yeterli.
İç mekan
Koleos’un iç mekanında olabildiğince yumuşak plastikler kullanılmaya çalışılmış. Malzeme kalitesi ise üst sınıf hissettirmiyor. Büyük ön göğüste navigasyon bulunuyor ve bu sistem vitesin arkasındaki joystick benzeri yapı sayesinde kumanda ediliyor. Orta konsolun en altında bulunan start&stop butonu ile çalıştırılan Koleos’un 4x2, 4x4 ve 4x4 Lock modları arasındaki geçiş de buradaki bir buton aracılığı ile yapılıyor. Bu kısmın üzerinde Renault’nun alıştığımız fakat kullanımı biraz zor ses sistemi yer alıyor. Bose marka ses sisteminin kalitesi tatmin edici. Klima kontrol ünitesi ise Renault modellerinden değil Nissan modellerinden tanıdık. Otomobilin hız sabitleme sistemi 3 kollu direksiyonu üzerinden kumanda ediliyor. Koleos’un el freni de elektronik olarak tasarlanmış. Sistem aracı stop ettiğiniz zaman otomatik olarak el frenini çekiyor.
Motor
Renault Koleos’da görev yapan tek motor seçeneği olan 2.0 litrelik dCi ünite, 4000 d/d’de 150 hp güç ve 2000 d/d’den itibaren de 320 Nm tork üretiyor. Renault Energy serisi motorlardan biri olan ünite Koleos’a yeterli performansı sunmakta zorlanmıyor. Koleos, 12.3 saniyede 100 km/s sürate ulaşabiliyor ve 180 km/s maksimum hız değerine sahip. 1709 kg ağırlığındaki test aracımızda 4x4 Auto modda yaptığımız yolun ardından ortalama tüketim verimiz 9.1 lt/100 km olarak belirlendi. 6 ileri otomatik şanzımanlı, dört çeker ve bu ağırlıktaki bir araç için değerler normal sayılabilir.
Konfor ve yol tutuş
Konfora yönelik tasarlanmış yapısıyla misafirlerini ağırlayan Koleos, zengin konfor ekipmanları ile de beğeni kazanıyor. Bol sayıdaki eşya gözü, rahat ve geniş iç mekan, cam tavanın sunduğu ferahlık ve yumuşak süspansiyon sayesinde yolcuların keyfine diyecek olmuyor fakat yüksek hızlara çıkıldığında yol ve rüzgar sesi rahatsız edici olmaya başlıyor.
Yumuşak yapı ve yüksek gövde Koleos’un yol tutuş disiplininde zayıf karnı oluyor. Aracın direksiyonu hissiz… Gövde önden kaymaya meyilli. Neyse ki ESP standart olarak sunuluyor ve Koleos sürücüsüne kendisini zorlamaması gerektiğini yola ilk çıkıldığı andan itibaren belli ediyor.
Güvenlik
Renault Koleos makyajdan önceki versiyonu ile girdiği Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldız almayı başarmıştı.
Yorum-Selim Erkek
Renault’nun ilk SUV denemesi olan Koleos için diğer Renault modelleri kadar başarılı diyemiyoruz maalesef. Konforu ve sürüş özellikler hiç de kötü değil, motor ve şanzımanı da gayet başarılı, hatta çekiş sistemi pek çok rakibini utandıracak kadar iyi ama tasarım konusunda bir o kadar talihsiz. Koleos’un dizaynını beğenenler bu otomobilden çok memnun kalabilirler ama pek çok kişinin bu tasarımı sevmediği ortada.
Aracın en beğendiğim yönü işlevselliği oldu. Bol sayıdaki eşya gözlerinin yanı sıra çift kapaklı bagaj kapağı da çok kullanışlı. 5 kişi rahatlıkla yolculuk edebiliyor ve çekiş sistemi karoserinin izin verdiği ölçüde iyi işler çıkarıyor. Motor hacmi yüzünden fiyatı aşırı yükselen Koleos, farklı olmak isteyenlerin tercihi gibi görünüyor.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 2.0 dCi | |
Motor Hacmi: | 1995 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 150 hp 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 320 Nm 2000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,3 s | |
Maksimum Hız: | 180 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,8 lt | |
Şehir Dışı: | 6,2 lt | |
Karma: | 7,1 lt | |
Test: | 9,1 lt | |
CO2 Emisyonu | 186 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4520 mm | |
Genişlik: | 1855 mm | |
Yükseklik: | 1695 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2690 mm | |
Bagaj Hacmi: | 450 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 65 lt | |
Boş Ağırlık: | 1709 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/55 R18 |
- Korhan Berzeg'in ölümündeki sır! Tek ihtimal üzerinde duruluyor
- Dilan-Engin Polat çifti mahkemede Banu Parlak'la yüzleşiyor! İşte aylık gelirleri
- Bakanlıktan satılık Michael Jordan imzalı ayakkabı! Fiyatı dudak uçuklattı
- İYİ Parti'de yaprak dökümü' Bir istifa daha geldi
- Bakan Koca'dan aşı üretimi paylaşımı! Yüzde 86'sı Türkiye'de üretilecek