Ankara ATSO Başkanı Çetin'den tanıtım çağrısı

ATSO Başkanı Çetin'den tanıtım çağrısı

Paylaş
ATSO Başkanı Çetin'den tanıtım çağrısı

ATSO Başkanı Çetin'den tanıtım çağrısı

 

ANTALYA,(DHA) - ANTALYA Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı (ATSO) Davut Çetin, "Avrupa Turizm Komisyonu'nun (ETC) seyahat eğilimleri araştırması dikkate almamız gereken bulgular içermektedir. Araştırma, yaz sezonuna doğru ülke ve Antalya olarak Avrupa pazarında daha fazla tanıtım yapmamız, pandemiye karşı önlemlere devam etmemiz ve daha önemlisi kent turizmi, doğa ve kültür turizmi alanlarını da geliştirmemiz gerektiğini göstermektedir" dedi.

Avrupa Turizm Komisyonu, aralarında Almanya, İngiltere, Hollanda, Fransa ve İtalya'nın da bulunduğu 10 Avrupa ülkesinde yaklaşık 6 bin kişiyle seyahat tercihleri üzerine yapılan anket araştırmasının sonuçlarını yayınladı.

Anket sonuçlarını değerlendiren ATSO Başkanı Davut Çetin, araştırmanın Ukrayna'da savaş durumuna rağmen Avrupa turizm pazarında canlanma eğiliminin güçlü olduğuna, ancak tatile çıkacakların rezervasyon için acele etmediklerine işaret ettiğini söyledi.

PANDEMİ ÖNLEMLERİ TATİL KARARLARINDA ETKİLİ

ATSO Başkanı Çetin, ETC araştırmasında, koronavirüs önlemlerinin turizm destinasyon tercihlerini halen ettilediğini belirterek, "ETC anketine katılanların üçte ikisi pandemi önlemlerinin kararlarını etkilediğini belirtmektedir. Tercih faktörleri sırasıyla esnek rezervasyon olanağı, seyahat kısıtlaması olmaması, fiyat-kalite cazibesi, destinasyonda Covid-19 pandemi yönetimi, pandemi-sağlık protokollerine uyulması şeklinde belirlenmiştir" dedi.

SEYAHAT HARCAMALARINDA TASARRUF

Avrupa ülkelerinde enflasyon artışı nedeniyle seyahat harcamalarında tasarruf eğiliminin kendini gösterdiğini belirten ATSO Başkanı Davut Çetin, sözlerine şöyle devam etti;

"Ankete katılanların yaklaşık yüzde 29'unun kişi başı tatil bütçesi 500-1000 Euro arasında, yaklaşık yüzde 18'inin tatil bütçesi 500 Euro altındadır. Tatil bütçesi 1000-1500 Euro arasında olanlar yüzde 20 civarındadır. Bütçesi 1500-2000 Euro arasında olanlar yaklaşık yüzde 14, 2000-3000 Euro arasında olanlar yüzde 14, 3000 Euro üzerinde olanlar yüzde 5'lik grupları oluşturmaktadır. Araştırma, potansiyel tatilcilerin destinasyon tercihleri konusunda da yararlı bulgular sunuyor."

AVRUPA'DA EN ÇOK KUM-GÜNEŞ TATİLİ TERCİH EDİLİYOR

ETC araştırmasında, Avrupa ülkelerinde kum-güneş tatili yüzde 22 oranıyla en çok tercih edilen tatil türü olmaya devam ederken, kent turizmi ve nehir-deniz turları yüzde 15 oranlarıyla ikinci ve üçüncü sırada geliyor. Doğa ve kültürel miras yüzde 13 ve yüzde 11 oranlarıyla önemlerini koruyor. ATSO Başkanı Çetin, "Genç gruplarda kum-güneş ve kent turizmi daha fazla tercih edilirken yaş arttıkça kültür ve doğa turizminin ağırlığının arttığı görülmektedir.

Ankete katılanların yaklaşık yüzde 30'u otel zincirlerini, yüzde 24'ü bağımsız otelleri, yüzde 13'ü internet üzerinden kısa dönemli kiralamaları, diğer gruplar kamping karavan turizmi, pansiyon gibi seçenekleri tercih etmektedir. Mart ayı itibariyle rezervasyon yaptırmış olanların oranı yüzde 35, tatil yerini belirlemiş, ama rezervasyon yaptırmamış olanların oranı yüzde 38 olup tatil yerine henüz karar vermemiş olanların oranı yüzde 17'dir" dedi.

TÜRKİYE 8'NCİ SIRADA

ATSO Başkanı Davut Çetin, ankete katılanların yüzde 60'ı tatil için kendi ülkesini veya komşu ülkeleri tercih edeceğini açıkladığını belirterek, "Ülke tercihlerinde İspanya yüzde 10.8, İtalya yüzde 8.9, Fransa yüzde 8.7 oranlarıyla ilk sırada yer almaktadır. Türkiye yüzde 4 oranıyla, Yunanistan yüzde 7, Portekiz yüzde 5.1, Hırvatistan yüzde 5.1, Almanya yüzde 4.9'dan sonra 8'nci sırada olsa da Almanya, Hollanda gibi pazarlarda ve kum-güneş tercihi yapanlar da daha ön sıralarda yer alıyor" dedi.

ALMANYA'DA 4'NCÜ DESTİNASYONUZ

ATSO Başkanı Çetin, ETC araştırmasındaki değerlendirmesine şöyle devam etti;

"Almanya pazarında Türkiye yüzde 7 oranıyla, Yunanistan, İtalya ve İspanya'dan sonra 4'ncü destinasyon olarak tercih edilmektedir. Hollanda'da Türkiye yüzde 8 oranıyla, İspanya yüzde 11 ve Fransa'dan sonra 3'ncü gelmektedir. İngiltere pazarında ise ilk 5 sırayı İspanya, Fransa, Yunanistan, İtalya ve Portekiz almaktadır. Türkiye, Fransa, İtalya, İspanya, Belçika, İsviçre, Polonya ve Avusturya'da da ilk 5'e girememektedir. Avrupa Turizm Konseyi'nin araştırması yaz sezonuna doğru ülke ve Antalya olarak Avrupa pazarında daha fazla tanıtım yapmamız, pandemiye karşı önlemlere devam etmemiz ve daha önemlisi kent turizmi, doğa ve kültür turizmi alanlarını da geliştirmemiz gerektiğini göstermektedir."

FOTOĞRAFLI

Haberin Devamı