Yerini hiçbir şey tutmuyor: Su içmek için çok sebebiniz var

Su, insan hayatı için oksijenden sonra en önemli ikinci ihtiyaç olarak gösteriliyor. Çünkü kanın yüzde 83’ü, kemiklerin yüzde 22’si, beynin ve kasların yüzde 75’i sudan oluşuyor. Ter, tükürük, idrar gibi vücut sıvılarının üretimi, atıkların boşaltımı, suda eriyen besinlerin emilimi, eklemlerin ve gözün kayganlaşması, vücut ısının düzenlenmesi su ile mümkün oluyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Berna Ertuğ, "22 Mart Dünya Su Günü" nedeniyle suyun önemini açıkladı ve sağlığa faydalarını sıraladı

21 Mart 2019, Perşembe 12:11 Son Güncelleme:
A A
SUSUZ KALMAK HASTA EDİYOR

SUSUZ KALMAK HASTA EDİYOR

Dünya'nın yüzde 70’i sudur ancak yeryüzündeki su kaynaklarının yaklaşık yüzde 0.3′ü kullanılabilir ve içilebilir özelliktedir. Suyun pH değerinin 7,5 – 8,5 arası yani alkali olması idealdir. İçilen suların etiketleri okunmalı, pH değeri bu aralıklarda olan sular tercih edilmeli.


Sıcak havalarda ve egzersiz sırasında daha fazla su tüketilmeli. Eğer yeteri kadar su tüketilemezse susuzluk ortaya çıkar. Susuzluğun hafif belirtileri; baş ağrısı, yorgunluk ve kabızlıktır. Uzun süren durumlarda ciddi hastalıklara da neden olabilir. 

YERİNİ HİÇBİR ŞEY TUTMUYOR!

YERİNİ HİÇBİR ŞEY TUTMUYOR!

Su tüketimi tek başına olduğu gibi süt, çay, meyve suyu gibi alkol dışındaki tüm içecekler ve besinlerden de sağlanır fakat bunların, suyun yerine geçmeyeceği unutulmamalı. Vücut susuz kalıncaya kadar susama hissi ortaya çıkmaz. Dolayısıyla susamadan önce su içmek çok önemli. Çocuklar ve yaşlılar susama hissini yetişkinlere göre daha az hissettikleri için su içmeleri hatırlatılmalı.


Sağlıklı kişilerde su ihtiyacı; yaşa, iklim koşullarına, tükettiği besinlere, yaptığı fiziksel aktiviteye göre değişir:


*Yetişkinler için ortalama günde 2-3 lt.

*4-8 yaş çocuklar için 1-1,5 lt.

*9-13 yaş çocuklar için 1,5-2 lt.

*18 yaş gençler için 2-2,5 lt.

BİLİNÇLİ TÜKETİN

BİLİNÇLİ TÜKETİN

Su kaynaklarının devamlılığı ve temiz bir gelecek için herkesin doğal imkanları kullanırken dikkatli olması gerekiyor. Örneğin; sebze ve meyveler elde yıkamak yerine su dolu bir kapta yıkanırsa yılda ortalama 18 ton su tasarrufu sağlanabilir. Dişleri fırçalarken, yüz yıkarken suyu akar vaziyette bırakmamak günde 6 litreye kadar sudan tasarruf edilmesini sağlar.

YETERLİ MİKTARDA SU İÇİNCE BAKIN VÜCUTTA NELER OLUYOR

YETERLİ MİKTARDA SU İÇİNCE BAKIN VÜCUTTA NELER OLUYOR

1-Ağız kokusunu önler.


2-Kan hacmini artırır, hücreler için gerekli oksijen ve besini hızlı bir şekilde taşır ve kalbin daha sağlıklı olmasını sağlar.



3-Kırık, kepek, dökülme gibi saç problemlerine engel olur.


4-Kabızlık ve bağırsak tembelliği gibi sindirim problemlerinin giderilmesini sağlar.

5-Egzersiz yaparken gerçekleşen kasılma ve krampları önlemede yardımcı olur.


6-Susuz kalmaya bağlı olarak gelişen unutkanlık, dikkat dağınıklığı gibi beyin fonksiyonlarını düzenler.


7-Su stresle savaşmada öncüdür.


8-Emziren anneler için süt yapıcı en önemli kaynaktır.


9-Reflüye iyi gelir.


10-Grip gibi bulaşıcı hastalıklarla savaşırken, vücut direncine katkıda bulunur.


11-Cilt sağlığının korunmasında önemli etkileri vardır. Yeterli miktarda su içen kişilerin cildi nemlenir, parlar, sağlıklı ve genç bir görünüme kavuşur.


12-Vücut ısısını dengeler.


13-Vücuttan ödemin atılmasını sağlar.


14-Yeterli miktarda içilen su, metabolizmayı çalıştırır ve hızlandırır.


15-Su içmek, böbrek rahatsızlıklarından korur.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.