Ekonomi 'Yerli Malı'yla ekonomiye destek

'Yerli Malı'yla ekonomiye destek

Paylaş
'Yerli Malı'yla ekonomiye destek

Gıda güvenliğini sağlamak üzere tarladan çatala kadar geniş çaplı bir denetim ve analiz süreci yürüttüklerini belirten Deniz Alkaç, “Ürünleri topraktaki gübre ve suya kadar 400 parametrede test ediyoruz. Testlerden başarıyla geçen ürünler, hijyenik koşullarda paketlenerek meyve sebze platformumuza getiriliyor. Burada da kontrolleri yapılan ürünler, soğuk zincirlerle mağazamıza ulaştırılıyor” dedi.

İSİM ÖNERİSİNE ONAY

Metro Türkiye, coğrafi işaretli ürünlerin önemi konusunda tüketici nezdinde farkındalık yaratmaya yönelik çalışmaları kapsamında ‘Yerli Malı Haftası’nın ‘Coğrafi Işaretli ve Yerli Malı Haftası’ olarak kutlanması için öneride bulundu. Bu öneri 11’inci Kalkınma Planı’nda yayımlandı. Coğrafi işaret, aynı zamanda katma değerli ürün imkanı da sağlıyor ve ekonomiye katkısı yüksek oluyor.

30 YILDIR KATKI SUNUYOR

Her yıl 12-18 Aralık tarihleri arasında ‘Yerli Malı Haftası’ kutlanıyor. 30 yıldır Türk mutfağını ve değerlerini korumak ve dünyada hak ettiği

yere gelmesini sağlayabilmek için çalışmalarını sürdüren Metro Türkiye, bu önemli haftada yerli ürünlerin önemine bir kez daha vurgu yapıyor. Şirket, yerelleşmeye yönelik çalışmaları kapsamında ‘coğrafi işaretli’ ürünlerden yerli tohuma, kooperatiflerden yerli üreticilere kadar pek çok konuda verdiği destekle, Türkiye ekonomisine fayda sağlıyor.

7.500 TON ÜRÜN İHRACI

Türkiye, 3 bine yakın coğrafi ürün potansiyeli ile 28 üye ülkesi olan AB’nin tamamındaki ürün potansiyeline yakın bir ülke. Ancak coğrafi işaretli ürün sayısı yetersiz. Bu kapsamda çalışmalara destek veren Metro Türkiye, coğrafi işaretli ürünlerinin satışını son 3 yılda yüzde 50’den fazla artırarak 400 milyon liraya çıkardı. Şirket, son 2 yılda 10 ülkeye 7 bin 500 ton coğrafi işaretli ürün ihraç etti.

65 BİN ÖĞRENCİYE EĞİTİM

34 ülkede faaliyet gösteren ve 120 restoranın menüsünde coğrafi işaretli ürünlerin kullanılmasını sağlayan Metro Türkiye, 21 ildeki 37 mağazasının raflarında 160 adet coğrafi işaret tescilli ve aday ürünü satışa sunuyor. Mesleki ve teknik okullarda, yiyecek içecek hizmetleri ve gıda teknolojisi alanlarında ders alan 65 bin öğrencinin müfredatına, coğrafi işaretin dahil edilmesini de sağlayan şirket, 10 yılda 650 bin öğrencinin bu dersi almasını ve genç nesillerde yerel ürünlerle ilgili farkındalık yaratmayı amaçlıyor.

KOOPERATİFÇİLİĞE ÖNCELİK

Yerel üreticiyi desteklemeye de büyük önem verdiklerini belirten Metro Türkiye Satın Almadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Deniz Alkaç, Türkiye’nin her bölgesinden üreticilerle çalıştıklarını ve mağazalarında meyve sebzede yüzde 98 oranında Türkiye’de üretilen ürünleri sattıklarını söyledi. Ayrıca, kooperatifçiliğin gelişimine katkıda bulunmak amacıyla kooperatiflerle işbirliği içinde olduklarını da belirten Alkaç, “Özellikle kadın kooperatiflerini ve kadın üreticileri desteklemeyi hedefliyoruz” dedi.

Alım garantisi teşviği

40 bin ürün çeşitlerinin olduğunu belirten Deniz Alkaç, “Sistemimizde yer alan 800’ün üzerinde üretici, üretici örgütü, kooperatif ve diğer tedarikçilerle işbirliği içindeyiz. Tedarikçilerimizin yüzde 99’u

yerel tedarikçi” dedi. Yerel tohumların kullanımını ve sürdürülebilir tarım uygulamalarını da teşvik ettiklerini belirten Alkaç, “Yerel tohum kullanılarak yetiştirilen ürünler için yüzde 100 alım garantisi veriyoruz. Bu kapsamda, dünyada 3 yerde üretilen ve coğrafi işaretle tescillenen Kapıdağ mor soğanı ve yine tescilli Taşköprü sarımsağının yok olmaması için de üreticilere alım garantisi veriliyor” diye konuştu.

AB’ye tescilli

4 Türk ürünü var. Bunlar Antep baklavası, Aydın inciri, Aydın kestanesi ve Malatya kayısısı. Türkiye’de coğrafi tescilli ürünü en fazla olan il Şanlıurfa.

Haberin Devamı