Yogayla yaratıcılığınızı beslerken geçtiğiniz 6 yol

Yaratıcılığın, bize anne ve babamızın genlerinden yadigar kalan bir hediye olduğu bilinse de 'büyük ölçüde' dışarıdan da beslenebilen bir şeydir. Kendime karantina sürecinde en çok sorduğum soru, corona virüs bitip normal yaşantılarımıza döndüğümüzde -ama 2 ay sonra, ama 2 sene sonra- geriye baktığımda bu süreci nasıl geçirdiğim olacak. 'Neslihan, evde geçirdiğin onca sürede geleceğe ne bıraktın?' sorusu... 'Neslihan, ne yarattın?' sorusu. Bu soru beni oldukça geriyor. Yoga ise bu anlamda beni en çok besleyen şey oldu. Ne sevdiklerimle kurduğum ilişkiler, ne işime odaklanmam. 'Yoga, yaratıcılığını nasıl besleyebilir ki?' diye soruyorsanız işte cevapları. // Neslihan Arslan

12 Mayıs 2020, Salı 10:18 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
İçimdekini dışa aktarma yeteneği vererek

İçimdekini dışa aktarma yeteneği vererek

Farkındalık son yıllarda en çok duyduğumuz kelimelerden biri olabilir. Herkesin ağzında bir farkındalık kelimesi var. Şiir de yazsanız, müzik de yapsanız, yemek de yapsanız herhangi bir şey yaratırken etrafımızda dönen dünyayla uyumlu olmamız gerekir. Karşımızdaki tuvale herhangi bir figür aktarırken onun biricik olmasının en önemli koşulu bizden bir şeyler taşımasıdır. İçinizdekini dışa etkili bir şekilde aktarmanın iyi yolu ise kendini bilmektir. Kendi farkındalığını yoga ile artırabilirsiniz. İçinizde neler yaşıyorsunuz, ne kadarını aktarabilirsiniz. Yoga, dışardaki dış etkenlerden etkilenmeden elinizdekini dışa aktarma yeteneğini verir. 

Sabahları yaratıcı düşünceye hazır uyanmamı sağlayarak

Sabahları yaratıcı düşünceye hazır uyanmamı sağlayarak

Geceleri çoğunlukla yatağa gün içinde yaşadığımız zorlukları cebimizde taşıyarak gireriz. O kötü ve zor düşünceleri geceleri cebimizden çıkaracak başka bir varlık olmadığına göre, yine onlarla birlikte uyanırız. Elimizi cebimize attığımızda karşılaştığımız ilk şey bir önceki gün arta kalan olumsuz düşüncelerdir. Bu, daha rahatsız bir uykuya neden olur. Belki dişlerimizi sıkarak uyanırız, belki avucumuzdaki bir tırnak iziyle... Yoga yapıp uyuduğumuz günlerde ise, henüz yoga pratiği sırasında cebimizdekileri klozete döküp sifonu çekeriz. Ertesi güne 'resetlenmiş' şekilde uyanırız. 

Uyku kalitemi artırarak

Uyku kalitemi artırarak

Eğer konu kalitesiz bir uykuysa bu sadece ertesi gün eklemlerimizi ilgilendiren bir konu değildir. Aynı zamanda yaratıcılığımızı da kötü etkiler. Uyku eksikliği o günün 'mood'unu ve bilişsel fonksiyonlarına da darbe vurur. İyi bir uyku çekemediğiniz günlerin ertesinde temizlik yaparken bile denge problemleri yaşayabilir, bir iğneyi deliğinden geçiremeyebilirsiniz. Dolayısıyla kanaviçe yapmak için uygun bir gün değildir mesela. Yoga, zihninizi temizleyerek uyku kalitesini maksimum seviyeye yükseltir. Ertesi gün yaratacağınız ne varsa, sizi ona hazırlar. 

Tüm günümü kurtararak

Tüm günümü kurtararak

Sıradan bir kardiyo egzersizi, evet büyük maratonun sonunda serotonin hormonu salgılamanızı sağlar, aynaya baktığınızda yüzünüzdeki ter ve domates kırmızılığı bir başarmışlık hissi verir. Ancak günün devamında bu duygu durumunu ne kadar sürdürebileceğiniz tartışılır. Bir sabah yogası ise fiziksel egzersizin ötesinde zihninizi çöplerden arındırdığı için, 'geri dönüşüm kutusunu' boşalt butonu etkisi gösterir. 

Sebatı öğrenerek

Sebatı öğrenerek

Yoga, diğer çoğu egzersizin aksine yeni başlayanlar için 'ümit kırıcı' değildir. İlk yaptığınız yoga pratiğinin de size sayısız faydası dokunur. Ancak ilerleyen seviyelerdeki pozlara girebilmeniz için, başlangıçtaki pozları defalarca, tekrar tekrar yapmanız gerekir. Bu size sabretmeyi öğretir. Denge ve esneklik kazanmanın birinci koşulu; tekrar, tekrar ve tekrardır. 

Aynı zamanda mükemmel bir fiziksel egzersiz yapmamı sağlayarak

Aynı zamanda mükemmel bir fiziksel egzersiz yapmamı sağlayarak

Basit 'görünen' yoga pozlarına bakarak aldanmayın. Halihazırda 75-90 dakikaya varan yoga egzersizlerinin 30 dakika süren koştur koştur kardiyolardan farkı yoktur. Yani yakılan kalori bazında. Yogada seviyeniz arttıkça hiçbir kardiyo etkinliğinde zorlanmadığınzı kadar güç karın pozisyonlarına girersiniz. Kendi ağırlığınızı taşıdıkça -barfikse olduğu gibi- dayanıklılığınız ve esnekliğiniz artar. Pek çok araştırma, düzenli egzersizlerin yaratıcı beyinlerin mimarı olduğunu kanıtlamıştır. Yani sağlam kafa ve sağlam vücut arasındaki korelasyon bir kez daha destekleniyor. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Karantina sonrası zayıflatan 3 içecek tarifi