Yoğun bir çalışma hayatı olan kadınlar nasıl beslenme planı yapmalı?

Günlük koşuşturma içinde akşam yemeği hazırlayamadığın, egzersiz yapmaya vakit bulamadığın, sabah kahvaltı yapmak için erken uyanamadığın zamanlar oluyordur. Korkma, yalnız değilsin ve bu sorun çözümsüz değil.

20 Mart 2021, Cumartesi 09:47 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Bir haftalık yemek planın hazır olsun

Bir haftalık yemek planın hazır olsun

Alışverişe gitmeden önce bir haftalık yemek planını yapmış ol. Hangi gün hangi yemekleri yapacağına önceden karar vermen, alışverişi kolaylaştırır ve fazladan şeyler almanı engeller.

Midende bulunmasını istemiyorsan mutfakta da barındırma

Midende bulunmasını istemiyorsan mutfakta da barındırma

Eğer mutfakta duran abur cuburları yemek istemiyorsan tek kural; onları satın almamak. “Eşim çok seviyor”, “Çocuklara aldım” ya da “Misafirlere ikram ederiz” gibi bahanelerle sağlıksız besinleri satın almak, onları yemek için attığın ilk adımdır. Mutfakta ilgini çeken bir besinin olduğunu bilmek bile bilinçaltında sürekli onu yeme isteği yaratabilir.

Abur cubur reyonuna uğramamanın tek yolu

Abur cubur reyonuna uğramamanın tek yolu

Sağlıklı alışverişin temeli bilinçli hazırlanmış bir alışveriş listesinde yatar. Evden çıkmadan önce mutlaka liste hazırla; aklına gelen tüm eksikleri listene not et ve farklı şeylerin seni cezbetmesine izin verme.

Alışverişe tok git

Alışverişe tok git

Alışverişe özellikle çok aç gitmemeye çalış, açken daha fazla şey almak isteyebilirsin.

Haftalık yeme planı nasıl olmalı?

Haftalık yeme planı nasıl olmalı?

Her gün eve gittiğimizde bizi önceden hazırlanmış, harika bir yemek masası beklese ne güzel olurdu, değil mi? Mucizevi şeyler beklemek ya da “Bugün ne yesem?” stresine girmek yerine, planlarını önceden yapmanı öneririm. Böylece dışarıdan yemek söylemeyi minimuma indirebilirsin. Haftalık bir plan yap ve yemeklerini buna göre ayarla. Dengeyi şu şekilde kurabilirsin:

Sağlıklı alternatifleri satın al

Sağlıklı alternatifleri satın al

Beyaz ekmek yerine alışveriş sepetine tam buğday, tam çavdar gibi tam tane tahıllı ekmekler ekle. Pirinç yerine bulgur, kinoa, karabuğday gibi besinleri tercih et.

Her çeşit olsun

Her çeşit olsun

  • Her gün aynı kahvaltıyı yapma; farklı kahvaltılar dene.
  • Haftada bir-iki gün planında kuru baklagillere yer ver.
  • Haftada bir-iki gün planında balık olsun. İçerdiği Omega-3 yağ asitleri beyin sağlığın için çok önemli, unutma.
  • Haftada bir-iki gün kırmızı et ve yanında bol salata tercih et.
  • Izgara sebze ve sebze yemeklerini unutma.
  • Ara öğünlerde ev yapımı sağlıklı kurabiyeler, meyve ve yağlı tohumlar tercih et.

Hızlı kahvaltı nasıl yapılır?

Hızlı kahvaltı nasıl yapılır?

Güne kahvaltıyla başlamak birçok sağlık faydası sağlıyor. Sabahları kahvaltı yapabilmek için kendine mükellef bir sofra kurman gerekmiyor; hazırlanmaya başlamadan önce ocağa koyduğun yumurtan 8-10 dakika içinde haşlanmış olacaktır. Akşamdan hazırladığın sandviçini de sabah evden çıkarken hızlıca eline alabilirsin.

Yulaf ve süt karışımını akşamdan pişirip; sabah üzerine meyve, tarçın ve badem ilave ederek yiyebilirsin. Kilitli poşetlere porsiyonladığın yulaf, kuru meyve ve yağlı tohum karışımını yanına alıp, ofiste bir kutu yoğurt ile karıştırarak yemek de hızlı ve pratik bir çözüm olur.


Hızlı salata nasıl yapılır?

Hızlı salata nasıl yapılır?

Aldığın zaman yıkayıp porsiyonladığın salata malzemelerin, akşam yemeklerinde hızlıca bir salataya dönüşebilir. Hatta evde akşam yemeği yoksa -senin de o gün için yemek yapmaya gücün yoksa- telefonla sipariş vermek yerine salatana ton balığı veya bir-iki dilim peynir eklemeyi düşünebilirsin.


Haşlanmış ve porsiyonlara ayrılarak buzdolabında saklanmış bulgur, kinoa, mercimek, nohut gibi baklagil ve tahıllar da pratik akşam yemeklerinin gözdesidir. Salatanın üstüne ekleyeceğin bu tahıllarla, sağlıklı bir akşam veya öğle yemeği hazırlayabilirsin.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Masabaşı çalışanlar için diyet: Ofis çalışanları için 19 zayıflama tüyosu