Yok artık demeyin, uyurken bile kilo verin!

Sağlıklı bir şekilde kilo vermenin yolu verimli bir uykudan geçiyor. Gece kaliteli bir uyku geçirmek vücudun kas kütlesini korumaya yardımcı olarak ekstra kilo vermeye yardımcı oluyor. İşte gece sağlıklı uyumanın ve zayıf kalmanın 6 yolu…

08 Ekim 2018, Pazartesi 10:31 Son Güncelleme:
A A

Uyku saatlerinizi en üst seviyeye çıkarın

Uyku sırasında, kilonuz ve kaç saat uyuduğunuz vücudunuzun yakacağı kalori miktarını belirler. Normalde, bir saat uykuda kilo başına yaklaşık 0,42 kalori yakarsınız. Fazla kalori yakmak istiyorsanız vücudunuzun ihtiyacı olan süre kadar uyumanız yeterli!

Uykudan önce yalnız vakit geçirin

Yatmadan önce kendinize yalnız kalabileceğiniz bir zaman ayırın. Bu zaman diliminde meditasyon yapabilir, favori kitabınızı okuyabilir veya kısa bir film izlemek gibi rahatlatıcı aktiviteler yapabilirsiniz. Ayrıca yatmadan önce sıcak bir duş alarak vücudunuzu günün stresinden arındırmak da iyi bir fikir olacaktır. Bu sayede vücudunuz rahatlayacak ve uyku moduna ayarlanacaktır. Beyniniz rahatladıktan sonra, yüksek kaliteli ve daha verimli bir uyku çekebilirsiniz.

Yatmaya yakın yemek yemeyin

Uykunuzda rahatsızlık duymak istemezsiniz çünkü bu rahatsızlık, uykunuzun kalitesini büyük ölçüde düşürecektir. Yatmadan önce tıka basa yemek yemek, kilo verme çabalarınızı olumsuz yönde etkileyecektir, çünkü sindirim sistemimiz de genellikle beyniniz kapalıyken neredeyse uykuya dalmış olur.

Sağlıklı beslenin

Kilonuzu kontrol altında tutmak için kaliteli bir uykunun yanında sağlıklı beslenmenizde önemli basamaktır. Uykunuzda kalori yakacağınız atıştırmalıklar seçin. Örneğin fındık ve yoğurt bunlardan sadece ikisi, daha çok süt ürünlerine odaklanmalısınız.

Uyumadan önce içeceklerden uzak durun

Uykudan önce tüketilen içecekler sizin gece boyu tuvalete gitmenize sebep olur bu da uyku kalitenizi ve miktarını azaltır. Suyu uyumadan önce değil günün erken saatlerinde içmelisiniz. Alkollü içeceklerden mutlaka kaçının, çünkü daha rahat uyumamıza sebep olduğu söylense de sabahın erken saatlerinde uykunuzu tamamen kaybetmemize neden oldukları bilinmektedir.

Karanlıkta uyuyun

Işık, uykunuzun kalitesinde çok ciddi bir rol oynar. Işıklar yandığında veya gün aydınlanmaya başladığında pencerenizden giren güneş ışığı uykunuz her seferinde kesintiye uğramasına sebep olur. Derin uykuda olsanız bile bilim, ışığın uykunuza müdahale etmesinin bir yolu olduğunu söylüyor.


Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.