Yürüyüş yaparken daha çok kalori yakmak için 5 yol

Kilo kaybı söz konusu olduğunda, yürüyüş en az yapılan egzersiz rutini olarak kabul edilir. Diğer egzersizlerle karşılaştırıldığında, kalp atış hızını artırmaz, yağ yakmaz veya tonlarca kalori yakmaz. Amaç kilo vermek olduğunda ideal olarak kabul edilmeyen düşük etkili bir aktivitedir. Sanılanın aksine yürüyüş diğer egzersizler kadar etkilidir. Tek yapmanız gereken kalori yakma sürecini en üst düzeye çıkarmak için bazı püf noktalarını takip etmektir. Yürüyüş egzersiz rutininizden en iyi şekilde yararlanmanın bazı yolları...

24 Temmuz 2021, Cumartesi 11:01 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
BİRAZ AĞIRLIK EKLEYİN

BİRAZ AĞIRLIK EKLEYİN

Minimum sürede daha fazla kalori yakmayı planlıyorsanız, yürüyüş rutininize biraz ağırlık ekleyin. Elinize bir çift litrelik su şişesi alabilir ya da bir çift dambıl taşıyabilirsiniz. Bununla birlikte kollarınıza ve ayak bileklerinize giyilebilir ağırlıklar bağlayabilirsiniz. 

Ek ağırlık, egzersizinizi zorlaştıracak, kalp atış hızınızı artıracak ve vücudunuzu tonlandıracaktır. 2-3 kilo ağırlıkla başlayabilir, ardından miktarı kademeli olarak artırabilirsiniz.

Böylece normal bir yürüyüşte yakacağınız kaloriden çok daha fazlasını yakabileceksiniz.

HIZINIZI ARTTIRIN

HIZINIZI ARTTIRIN

Yürüyerek ciddi bir şekilde kilo vermeyi planlıyorsanız, temponuz üzerinde çalışmanız gerekir. Sadece gezinmek sınırlı miktarda kalori yakacaktır.

Egzersiz seansınızdan daha fazlasını elde etmek için hızlı bir tempoda yürümeniz gerekir. Ayrıca hızınızı hızlıdan yavaşa, ardından tekrar hızlıya çevirmeyi deneyebilirsiniz. Bu size rahatlamanız için yeterli zaman tanıyacak ve kolay kolay yorulmayacaksınız.

FARKLI ARAZİLER DENEYİN

FARKLI ARAZİLER DENEYİN

Kalori yakmak tamamen vücudunuza meydan okumakla ilgilidir. 

Vücudunuza meydan okumak için farklı yollar bulmanız gerekiyor. Yürüyüş yaptığınız yolda değişiklikler yapmak amaca ulaşmak için mükemmel bir yol.

Kaldırımda veya kayalık yüzeylerde yürüyebilirsiniz. Merdivenler bile mükemmel bir seçenektir. Araziyi değiştirmek yoğunluğunuzu artıracak ve daha fazla kalori yakmanıza yardımcı olacaktır. 

İDEAL POZİSYONDA YÜRÜYÜN

İDEAL POZİSYONDA YÜRÜYÜN

Yürürken genellikle duruşumuzu görmezden gelme eğilimindeyiz. Bu faktör aynı zamanda bu egzersiz rutinini takip ederek ne kadar kilo vereceğimizi de belirler. 

Yanlış duruşta yürümek sadece kasların gerilmesine ve burkulmasına neden olmaz, aynı zamanda minimum kalori yakmanıza da neden olur. Bir kişi yürürken her zaman ileriye bakmalı, adımlarını uzatmalı, karın kaslarını sıkmalı ve daha fazla kalori yakmak için kollarını sallamalıdır.

DAHA KISA DAHA SIK

DAHA KISA DAHA SIK

Bu sizi şaşırtabilir, ancak daha kısa yürüyüşler yapmak, daha uzun yürüyüşlere kıyasla kilo vermek için daha faydalıdır. Bu, tüm gün aktif kalmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca her yemekten sonra yürümenin daha faydalı olduğu düşünülmektedir.

Daha kısa ve daha sık yürüyüş yaparak metabolizmanızı aktif tutun.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Aralıklı oruç ile kolay zayıflama yöntemleri