Yarım saatte 300 kalori verdiriyor! İşte yürüyüş yapmanın bedene ve ruha 10 faydası!

Düzenli yapılan yürüyüşlerin beden ve ruh sağlığına olumlu etkileri olduğu biliniyor. Yapılan araştırmalar haftada 5 gün 30-45 dakika arası yapılan tempolu yürüyüşlerin fazla kilolar ile mücadelede büyük etkisi olduğunu gösteriyor. Vücutta kan dolaşımına iyi gelen yürüyüş kalp- damar ve beyin- damar hastalıkları ile ilgili de riskleri azaltıyor. Ayrıca günlük stres oranını düşürüyor ve yaşlanma sürecini de geciktirebiliyor. Peki başka ne işe yarıyor? İşte yürüyüş yapmanın bedeninize ve ruhunuza iyi gelecek 10 faydası!

23 Kasım 2021, Salı 11:39 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

İsterseniz tempolu, isterseniz çevreye bakına bakına... Yürüyüş kendi kendinize yapabileceğiniz en faydalı aktivitelerden biri. İsterseniz en sevdiğiniz müzikler eşliğinde, isterseniz şehrin veya ormanın sesine kulak vererek yapabileceğiniz yürüyüş aktivitesini günlük düzenli olarak 30 dakikaya çıkardığınızda bedeninize ve ruhunuza verdiği olumlu etkiler saymakla bitmiyor ancak biz yine de bunlardan en önemlilerini Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Ayşe Yener Güçlü aracılığı ile sizler için sıraladık.


 

1. Ruhu ve hafızayı korur

1. Ruhu ve hafızayı korur

Her gün düzenli olarak 30 dakika yürüyüş yapmak öncelikle ruh sağlığına iyi gelir. Psikolojik sorunlar ile daha kolay baş edilebilir. Hafıza ve bellek üzerine olumlu yönde etkileri vardır ve yapılan çalışmalarda Alzheimer hastalığı ile ilgili faydaları görülmüştür.

2. Depresyonla savaşmanıza yardımcı olur

2. Depresyonla savaşmanıza yardımcı olur

Yürüyüş, depresyon belirtilerini azaltır ve zindelik sağlar.

3. Fiziki görünüşünüze katkı sağlar

3. Fiziki görünüşünüze katkı sağlar

Yürüyüş postür ve mobiliteyi düzeltir ve omurgayı güçlendirir.

4. Kalbinizi korur

4. Kalbinizi korur

Düzenli yürüyüş yapıldığında kalp hastalıklarını riskleri azalır ve kan basıncının dengelenmesi kolaylaşır. Bununla birlikte kan dolaşımını düzenlenir. Haftada en az 3 defa yürüyüş yapan kadınların kalp hastalığı risk oranında azalma görülmüştür.

5. Kemikleri güçlendirir

5. Kemikleri güçlendirir

Yürüyüş mobiliteyi düzeltir, kemikleri güçlendirir ve kırık olasılıklarını düşürür. Her gün 30 dakika yürüyüş yapmak eklem ağrılarını, kas sertliği ve iltihapları azaltır. 

6. Akciğerleri korur

6. Akciğerleri korur

Yürüyüş akciğerdeki oksijen dolaşımını artırır ve akciğerlerin ve solunum yollarının daha iyi çalışmasını sağlar.

7. Kan şekerinizi düzenler

7. Kan şekerinizi düzenler

Kan şekerini düzenlemede yürüyüşün koşudan daha çok faydalı olduğu görülmüştür.

8. Sindirim problemlerinizi düzenlemeye yardımcı olur

8. Sindirim problemlerinizi düzenlemeye yardımcı olur

Düzenli yürüyüş sindirim sistemini düzeltir. Kabızlığa iyi gelir ve sindirim sistemi hastalıklarının sıklığını azaltır.

9. Daha hızlı yağ yakmanızı sağlar

9. Daha hızlı yağ yakmanızı sağlar

Yürüyüş büyük kas gruplarını çalıştırır ve böylece hızlı bir şekilde yağ yakılmasını sağlar. 

10. 30 dakikada 300 kalori yakmanızı sağlar

10. 30 dakikada 300 kalori yakmanızı sağlar

Kişiden kişiye değişim olsa da orta tempolu bir yürüyüşte saatte ortalama 300 kalori yakılabilir.

Yapılan çalışmalara göre haftada en az 5 gün 30-45 dakika orta ve şiddetli düzeyde yürümek fazla kilolarla mücadeleye daha fazla katkı sağlıyor. Yürümenin şiddeti artırılırsa haftalık toplam süre kısaltılabiliyor.

Ancak kişinin vücut kitle indeksi 35’in üzerinde ise yani aşırı kiloluysa şiddetli tempo ile yürümek mümkün olmayabileceğinden 4-12 hafta orta düzeyde başlanarak, bu sürenin sonunda tempo şiddetliye doğru çekilebilir. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER 1 haftada karın yağları nasıl kaybedilir? Beslenme ipuçları ve egzersizler