Zaten hepimiz yaşlanacağız: Geç ve güzel yaşlanmak için 10 ipucu

Yaşlanma kaçınılmazdır. Dış görünüşünüzün iplerini elinize alabilirsiniz ama nüfus cüzdanınızdaki yaşınıza herhangi bir müdahalede bulunamazsınız. Bizim yapabileceğimiz tek şey geç ve güzel yaşlanmak için çabalamak. Güzel yaşlanmanın formülünü estetisyenlere sormayın. Botoks ve dolgularla sizi tembelliğe iterler. Esas olan içeriden genç kalmak. Bunu da ancak beslenme ve mutlulukla yapabiliriz. Geç ve güzel yaşlanmanın püf noktalarını anlattık.

13 Nisan 2021, Salı 10:15 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Dişlerinize iyi bakarak

Dişlerinize iyi bakarak

Ön dişlerinizde bir eksiğin olduğunu düşünsenize. Anında 10 yaş yaşlanmanız işten bile değil. İyi bakılmış ve doğal dişler her zaman genç gösteren bir unsurdur. Sararmış ya da eksik dişlerle genç göstermeniz pek mümkün değildir. Bu nedenle erken yaşlardan itibaren dişlerinizin üstüne düşmeye başlayın.

Ellerinize iyi bakın

Ellerinize iyi bakın

Eller, yaşlanmayı ilk açık eden yerdir. Yüzünüze müdahale edebilirsiniz, yaşlanma karşıtı ürünler kullanabilirsiniz ama elleriniz yalnızdır. Kimyasallara ve güneşe maruz kalır, bulaşıktan kaçamaz. Olan ellerinize olur yani. Bu nedenle ellerinize fazladan önem gösterin.

Yüzünüze yaptığınız her uygulamayı boynunuza da yapın

Yüzünüze yaptığınız her uygulamayı boynunuza da yapın

Yüzünüze cilt bakımı yapıyorsunuz. Nemlendiriciler, maskeler... Her şey yüzümüz için. Ancak boynuzumu genelde unutuyoruz. Boyun da eller gibi yaşlanmayı en çok açık eden bölgelerden biri. Çünkü boyunlara dışarıdan müdahale de yapılamıyor.

Daha fazla gülün

Daha fazla gülün

Daha fazla gülmenin mimiklerinizi daha fazla çalıştırarak kırışıklıklara neden olacağı saçmalığına inanmayın. Göz çevrenizdeki kırışıklıkları nedeni hiçbir zaman gülüşünüz değildir. Gülmek, stres hormonunuzu azaltır bu da stresin neden olduğu yaşlanma belirtilerini geciktirir. Gülebildiğiniz kadar gülün.

 Ayda 2 kez somon tüketmeye çalışın

Ayda 2 kez somon tüketmeye çalışın

Somon DNA’sının, güneşin zararlı UV ışınlarını absorbe etme kapasitesi de çok yüksektir; dolayısıyla güneş veya sigara nedeniyle bozulan ve kuruyan ciltleri tedavi eder, derinin tekrar nemli, canlı ve parlak görünümünü kazanmasına yardımcı olur. Derinin tonusunu ve elastikiyetini artırarak sarkma başlangıcındaki derin kırışıklıkların önlenmesinde de kullanılır. Ciltteki yaşlanmayı geciktirir. Kırışıklıkları tıbbi anlamda tedavi eder. İnce ve kuru ciltlerdeki göz çevresinde oluşan kazayağı kırışıklıkları giderir. Alındaki yılların izlerini gösteren yatay çizgileri hafifletir. Kadınların korkulu rüyası gözaltı torbalarını ve yaşlanmanın belirtisi olan dudak kenarlarındaki çizgileri önlemeye yardımcı olur.

 Su içmek için susamayı beklemeyin

Su içmek için susamayı beklemeyin

Kadınların yüzde 55’i, erkeklerin de yüzde 60’ını oluşturan su yaşamın esas kaynağı. Kötü huylu hücrelerin yapısı daha asitli oluyor. Bu nedenle vücudumuzun asit düzeyini azaltıp, alkaliye çevirerek bedenimiz için doğru bir şey yapabiliriz. İçtiğimiz suya limon sıkarak alkali olmasını sağlayabiliriz. Ayrıca kadınlar için adaçayı, erkekler için yeşil çay ya da bunları tüketemiyorsanız, yalnızca sıcak su içmek bile alkali dengesi sağlamaya yeterli oluyor. Midenin alkali dengesini sağlamak içinse, büyük ana öğünlerde sıvı almamak gerekiyor. Bu sayede midenin aşırı şişip asit üretmesi de engelleniyor. Çok iyi bir toksin temizleyici olan suyu, susamadan içmeyi alışkanlık edinin.

 Güneş ile olan iişkinizi doğru kurun

Güneş ile olan iişkinizi doğru kurun

Geçmişte UV A ve B’den daha çok söz edilirken, şimdi UV C de konuşuluyor. Bu nedenle güneşin zararlı etkilerinden korunmak için mutlaka bir güneş koruyucu kullanmak ve dört saatte bir bunu yenilemek gerekiyor. Vücudunuzun güneşin olumlu etkilerini alması, D vitamini ile kemiklerinizin güçlenmesi için, özellikle sabah güneşini almaya çalışın. Güneş ışınları hormonları daha hızlı çalıştırdığı için kilo vermede de etkili oluyor. Düşünün bir kere; kışın kilo vermeye çalıştığınızda zorlanıyorken yazın bunu nasıl da kolayca başarabiliyorsunuz. Yatak odanızın perdesini hafif aralık bırakarak, sabah güneşinin odanıza girmesine izin verin. Bu sayede hem D vitamininin aktif hale gelmesini sağlar hem de metabolizmanızın çalışmasına yardımcı olursunuz.

 Egzesizi külfet olarak görmeyin

Egzesizi külfet olarak görmeyin

Dünya Sağlık Örgütü, herkesin ortalama bir saat açık havada egzersiz yapmasını öneriyor. Mümkünse her gün üç kilometre yürümek iyi bir egzersiz olabilir. Ancak çok kilolu kişilerin hafif ağırlıklarla, örneğin yarım litrelik su şişeleriyle kuvvet egzersizi yapması da yeterli oluyor. Egzersiz sayesinde vücudun oksijenlenmesi de sağlanıyor.

 Yüzünüzü doğru şekilde yıkayın

Yüzünüzü doğru şekilde yıkayın

Gün içinde yaptığınız makyaj, gözeneklerinizin içine dolar ve makyajınızı temizlemediğiniz takdirde cildiniz kötü ve mat bir görünüme sahip olur. Bu sebeple uyumadan önce su ve bir temizleyici ile cildinizi yıkamak cildinizin daha canlı gözükmesini sağlar. Cildinizi temizlerken ılık su kullanmanızı öneririz çünkü ılık su, ciltteki kirleri daha etkili bir şekilde temizler. Eğer cildiniz çok kuruysa temizlemek için yalnızca su kullanımını tercih etmelisiniz. Cildinizi temizledikten sonra sert yapılı havlular yerine yumuşak havlular kullanmalısınız. 


 Nemlendiriciyi kesinlikle atlamayın

Nemlendiriciyi kesinlikle atlamayın

Sabah ve akşamları cildinizi nemlendirmek cilt sağlığınız için önemlidir. Kuruyan cilt, yaşlanmaya daha eğilimlidir. Cildinizi kendi cilt tipinize uygun kremlerle nemlendirdiğiniz takdirde yaşlanmayı geciktirebilirsiniz. Nemli cilt, dıştan gelen hasarlara karşı daha dayanıklıdır. Nemlendirici kremler dışında nemlendirme etkili toniklerle de cildinizi temizleyerek nemini koruyabilirsiniz. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Allık nasıl sürülür?: Doğru allık uygulaması için tüyolar