Zayıflamak için salatalara muhakkak koymanız gereken 9 besin

Zayıflamaya karar verdiniz, ilk iş öğlenleri salata yemeye başlarsınız. Yanlış mıyız? Peki, tamam. Ama asıl önemli olan nasıl salatalar tükettiğiniz değil mi? Örneğin salatanıza nar ekşisi ekliyor musunuz, ne kadar yağ kullanıyorsunuz? 'Salata yedim, yarından itibaren zayıflamaya başlayacağım' sadece güzel bir hayalden ibaret. Size genellikle salatalara eklemenin aklımıza gelmediği 9 besinden bahsedeceğiz.

16 Eylül 2020, Çarşamba 17:10 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1.Avokado

1.Avokado

Avokado bağışıklık sistemini güçlendirir, içerdiği yağ asitleri kandaki kolesterol oranının yükselmesini önler, kalp damar hastalıklarına karşı kullanılan en iyi doğal ilaçlardandır. Vücutta toksin maddeleri etkisiz hale getirir. İçeriğinde bulunan protein, mineral ve vitaminler dengeli ve sağlıklı beslenmede gerekli olan maddelerdir. Ayrıca avokado vücudun karbonhidrat, protein ve yağ metabolizmasında düzenleyici olarak görev yapmaktadır. Avokado bu kadar faydalı olduğu için diyetlerde uzmanlar tarafından sıkça tercih edilmektedir. Hazırlayacağımız bu salata tarifinde ise vücudunuzun ihtiyacı olan her şey vardır.


2.Nane

2.Nane

Kokusuyla sakinleştirme özelliğine sahip olan nane açlığı da yok ediyor. Çalışma odanızda nane içerikli bir mum yakabilir ya da gün içerisinde acıktığınızı hissettiğiniz zaman ara öğün tüketmek yerine nane çayı içebilirsiniz.

3. Ton balığı

3. Ton balığı

Ton balığı yüksek protein, omega 3, EPA ve DHA yağ asitleri, çinko ve magnezyum içerirken iyot, selenyum ve kolin gibi süper minerallerin de doğal kaynağıdır. Yağ depolarının kısa sürede kalıcı olarak erimesinde, vücut kaslarının korunarak sağlıklı kilo kaybında etkin olan ton balığı, güvenilir olmasının yanı sıra kolayca erişilmesi, ekonomik fiyatı ve pratikliğiyle de eşsiz bir seçim.

4. Lor peyniri

4. Lor peyniri

Lor peynir hem protein deposudur hem de neredeyse tuzsuzdur. Bu sayede tok kalmanızı sağlarken tuzlu diğer peynirlerin aksine gün boyu susamanızı engeller. Kahvaltılarınıza lor peyniri ekleyebilir, salatalarınızda kullanarak başarılı sonuçlar elde edebilirsiniz. Lor tüketemiyorsanız sofralarınızda az yağlı, az tuzlu peynirlere mutlaka yer verin.


5.Badem

5.Badem

Klinik araştırmalara göre günde ortalama 5 badem yiyen kişiler, yemeyenlere göre daha kolay kilo veriyor. Diyet listelerinde mutlaka badem bulunmasının sebebi tok tutmasıdır. Kalsiyum, çinko, fosfor, potasyum, magnezyum, demir ve E vitamin açısından zengin olan badem sağlıklı zayıflamaya yardımcıdır. Üstelik tüm salatalara da yakışır.

6. Fasulye ve mercimek

6. Fasulye ve mercimek

Bu iki besinden birini tükettiğiniz zaman uzun bir süre başka bir yemek istemediğinizi fark edeceksiniz. Üç yemek kaşığından oluşan bir porsiyonda kolay kırılmayan kompleks karbonhidratlardan oluşan yedi gram protein yer alıyor. Tüm bu içerikler de bağışıklık sisteminizi güçlendirmeye yardımcı oluyor. Biraz haşlayıp yarı diri bırakarak tüm salatalarınıza ekleyebilirsiniz. 

7. Yumurta

7. Yumurta

Yumurta, anne sütünden sonra en kaliteli protein. A vitamini ve bazı B vitaminleri bakımından zengin bir yiyecek olan yumurtada demir, fosfor, magnezyum, kükürt ve sodyum gibi mineraller bulunur. Yumurtanın sarısı E vitamini içerir ve yağlı yapısıyla uzun süre tok tutar. Ayrıca yapılan araştırmalar sabahları yumurta tüketen bireylerin gün içinde tüketmeyenlere oranla daha az kalori aldığını söylüyor.

8.  Chia Tohumu

8. Chia Tohumu

Chia tohumları hayatımıza son yıllarda girse de artık birçok kişi tarafından kullanılıyor. Ortalama 2 yemek kaşığı chia 139 kalori, 4 gram protein, 9 gram yağ, 12 gr karbonhidrat ve 11 gram lif içeriyor. Ayrıca vitamin ve mineral yönünden de kıymetli. Su veya süt ile birleştiğinde şişen ve jelleşen yapısı sayesinde daha uzun süre tokluk hissi sağlamaya yardımcı oluyor.


9. Tatlı patates

9. Tatlı patates

1 kase haşlanmış ya da fırınlanmış tatlı patatesin 1 ince dilim ekmekle aynı kaloride olduğunu biliyor muydunuz? Antioksidanlardan zengin olan tatlı patates yüksek su ve posa içeriğiyle aynı enerjideki diğer besinlere göre daha uzun süre tok kalmanıza ve bir sonraki öğünde daha az yemenize destek oluyor. Tatlı patatesin salatalardaki sirke ve zeytinyağı ile birleşimi ise enfes.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Prenses Diana'nın diyet ve egzersiz rutini