Zayıflamak için spordan alacağınız verimi maksimuma çıkaracak 11 tüyo

"Spor yapıyorum ama verim alamıyorum" diyorsanız antrenman yaparken sizi temponuzdan uzaklaştıran detayları bir gözden geçirin. Spor yaparken belki çok sık saate bakıyor, belki de etrafınızdaki insanları fazla gözlemliyorsunuz. Zayıflamak için spor elzem, bu nedenle egzersizinizi en doğru şekilde yapmaya özen göstermelisiniz. Sadece vicdan rahatlatmak spor yapmak sizi geriye itebilir. Peki spordan alınan verimi artırmak için ne yapmalı? 11 öneriyle geldik.

17 Eylül 2020, Perşembe 15:55 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1. Müzik listenizi hazır tutun

1. Müzik listenizi hazır tutun

Hayattaki güzel anları hatırlatan uyarıcıların olması kendinizi yaptığınız işe vermenizi kolaylaştıracaktır. Müzik, bu konuda oldukça etkilidir ve egzersizlerinizden aldığınız verimi arttıracaktır. Rastgele müzik seçmek yerine sizi spor yapmaya motive edecek şarkıların olduğu müzik listeleri hazırlamanız faydalı olacaktır.

2. Saate bakmaktan kaçının

2. Saate bakmaktan kaçının

Egzersiz sırasındaki yoğunlaşmaya zarar veren başlıca sebeplerden biri sıklıkla saate bakmaktır. Bunu yapmak, zihninizle ve bedeninizle bağlantı kurmanıza engel olarak sizi içinde bulunduğunuz andan koparır ve motivasyonunuzu düşürür. Egzersiz sırasında setlerin başlangıç ve bitişleri hariç saatle ilgilenmemek en doğrusu olacaktır.

3. Gülümseyin

3. Gülümseyin

Enerji ve motivasyonunuzu yüksek tutmanız gereken anlarda kullanabilmek adına hayattaki en mutlu anlarınızı akılda tutmanız oldukça faydalı olacaktır. Bu anların verdiği pozitif enerjiye ihtiyacınız olduğu anlarda, gülümsemek ruh halinizi pozitif olarak etkileyecektir. Unutmayın ki; gülümsemek kadar kolay mutluluk veren ve enerji sağlayan bir yol yoktur. Bu sebeple gülümsemenin getirdiği enerjiyi sonuna kadar değerlendirmek gerekir.

4. Sınırlarınızı zorlamaktan kaçınmayın

4. Sınırlarınızı zorlamaktan kaçınmayın

Başarılı olmak için en kolay egzersiz biçimlerini seçmek günün sonunda size pek bir şey kazandırmaz. Sınırlarınızı zorladığınız durumlar ise enerjinizi ve motivasyonunuzu bütünüyle bir işe vermenizi kolaylaştırır. Mücadelenin hayatın bir parçası olduğunu aklınızdan çıkarmayın ve egzersizde veriminizi arttırmak için sınırlarınızı sürekli genişletmeye çalışın.

5.Düzenli uyumak

5.Düzenli uyumak

Uyku esansında vücudumuz gerçekten gelişimini durduruyor diye bir duyum aldıysanız sakın inanmayın. Tam aksine vücudumuz uyku halindeyken testosteron salgılamaya devam eder. Bu durumda kas gelişimi sağlanır. Kasların düzenli bir şekilde belli bir süre boyunca dinlenmesi kas sağlığı açısından da önemlidir. Her zaman belirttiğimiz gibi sadece spor yapmak bir sonuç getirmez. Mutlaka beslenme ve uyku düzenine de dikkat edilmesi gerekir. Kaslarınızın sağlıklı olmasının yanı sıra güç ve performans olarak gelişmesini istiyorsanız bebekler gibi uyumanız gerekir.


6.Zıplayın

6.Zıplayın

Egzersiz kalitenizi artırmak istiyorsanız hareketlerinizi daha fonksiyonel hale getiren egzersizler yapmanız gerekir. İlgilendiğiniz spor dalı her ne olursa olsun, zıplamak vücudunuzun kan akışını hızlandırır ve enerjinizi yükseltir. Zıplamayı doğal bir enerji kaynağı olarak düşünebilirsiniz. Koordinasyon koçu Joe Kenn’e göre zıplamak, dikey bir bileşene sahip spor dallarında sizi birkaç adım öteye taşıyor; basketbol, voleybol gibi…

7. Bir spor arkadaşı edinin

7. Bir spor arkadaşı edinin

Bir partner eşliğinde spor yapmak, ister istemez bir rekabet ortamı yaratır ve bu sayede spor sizin için bir tür “oyun” haline gelir. Bir spor partneriniz olduğunda, performansınızı daha iyi değerlendirme imkanı bulabilir ve kendinize hedefler koyabilirsiniz. Bu da, egzersizleriniz sırasında daha motive hissetmenizi sağlar. Kişisel koçla çalışmak ya da bir spor partneri edinmek size göre bir şey değilse, spor salonunuzdaki grup derslerine katılabilirsiniz. Eğer spor salonunda spor yapmaktan keyif almıyorsanız kişisel koçunuzu kendiniz seçebilir ve teknolojiden faydalanabilirsiniz.

 8.Aralarda vücudunuzu rahatlatın

8.Aralarda vücudunuzu rahatlatın

Egzersiz sırasında verdiğiniz dinlenme aralarında zihninizi farklı taraflara sürükleyecek türden aktivitelerden kaçının ve yalnızca vücudunuzla ilgilenin. Zihin ve vücut koordinasyonunuza yoğunlaşarak yoğun motivasyon durumundan çıkmamaya özen gösterin.


9. Telefonu uzağınızda tutun

9. Telefonu uzağınızda tutun

Telefonunuza gelen her yeni bildirim, sizi egzersizden uzaklaştırır. Dikkatinizin dağılması tehlikelidir, çünkü ritminiz bozulur. Telefon ise, hayatınızın her alanında olduğu gibi sporda da dikkatinizi dağıtan ilk unsur olur. 


10.Tayt giyin

10.Tayt giyin

  • Eklemler üzerinde doğru dengeyi sağlayarak hareketlerin etkisinin artmasına yardımcı olur.
  • Spor sonrası oluşacak kas ağrılarını önler.
  • Spor esnasında kas zorlanması ile oluşabilecek sorunları da engeller.
  • Kas gruplarını üzerine bası sağlayarak darbelere karşı koruyucu etki sağlar.

Su için

Su için

Egzersiz sırasında kaslarınızın en iyi şekilde çalışmasını desteklemek için bol bol su içmek çok önemli. Vücudumuzun kas sistemini koruyan Fasya, büyük oranda sudan oluşuyor, bu nedenle eğer bir sporcu yeterince su içmezse, bu durum performansını çok kötü etkileyebiliyor.Su miktarını hesaplamak için vücut ağırlığınızı 0.6’yla çarpmanız gerekiyor. Sonuç olarak su içmek, bedeninizin esnekliğini korumaya yardımcı oluyor.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Zayıflamak için salatalara muhakkak koymanız gereken 9 besin