Zayıflamak isteyenlerin mutfağında bulunması gereken 10 tok tutan besin

Tok tutan yiyecekler... 'Zayıflamak istiyorum' diyen herkesin ortak derdi. Zayıflatan besinler ya da yağ yakan yiyecekler diyet yapanların en iyi arkadaşı olur çıkar. Öğle yemeğinde yediğimiz yoğurdun kasesine baharatları boca eder, bir anda elma sirkeli su içmeye başlarız. Evet, eğer yağ yakan yiyecekleri aramaya başladıysan aramıza hoşgeldin. Sana, market alışverişinde sepetini doldurman gereken ürünleri listeledik. Tok tutan yiyeceklerle diyetini kolaylaştırabilir, iştahını dizginleyebilirsin. İşte, zayıflamak isteyenlerin mutfağında bulunması gereken 10 tok tutan besin!

10 Eylül 2020, Perşembe 16:21 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Yoğurt

Yoğurt

İyi bir protein kaynağı olan yoğurt aynı zamanda içerisinde bulunan CLA ‘konjuge linoleik asit’ sayesinde karın çevresi yağlanmasını azaltmaya ve uzun süre tok kalmaya yardımcı oluyor. Yapılan çalışmalarda düzenli olarak yoğurt tüketenlerin bel çevrelerinin ve beden kitle indekslerinin daha düşük olduğu ortaya konuluyor.

Baklagiller

Baklagiller

Yüksek lif ve protein içeriği ile tokluk sürecini uzatan besinlerdir. Ayrıca dirençli nişasta olarak adlandırılan bir karbonhidrat türünü içerir. Bu sayede kilo kaybı açısından yararlı olabilir. Mercimek, kuru fasulye, barbunya ve nohut, bu grup içerisinde yer almaktadır. Baklagillerin pişirilme sürecinde az miktarda yağ kullanılması önemlidir.

 Tatlı patates

Tatlı patates

1 kase haşlanmış ya da fırınlanmış tatlı patatesin 1 ince dilim ekmekle aynı kaloride olduğunu biliyor muydunuz? Antioksidanlardan zengin olan tatlı patates yüksek su ve posa içeriğiyle aynı enerjideki diğer besinlere göre daha uzun süre tok kalmanıza ve bir sonraki öğünde daha az yemenize destek oluyor.


 Yulaf ezmesi

Yulaf ezmesi

Yulaf ezmesi yüksek lif içeriği ve yüksek su emme kapasitesinden dolayı tok tutma gücü oldukça yüksek bir tam tahıl. Yulafta bulunan beta-glukan gibi çözünebilir lifler midenizde su çekerek yoğunlaşıyor ve mide boşalmasını geciktirerek uzun süre tok kalmanıza yardımcı oluyor.

Yumurta

Yumurta

Yumurta, dolgunluk hissi üzerinde güçlü bir etkiye sahip, besleyici, yüksek protein içeren mucizevi bir besin. Tam bir yumurta vücudunuzun üretemediği 9 aminoasitin tamamını içeriyor ve bu amino asitler sindirildikten sonra bağırsaklarınızdaki iştah bastırıcı hormonların salınmasını tetikliyor.

Mantar

Mantar

Mantar; B ve D vitamini, potasyum, bakır ve selenyum içerir. Özellikle antioksidan minerallerden selenyum vücudun korunma mekanizmasını destekleyerek kalp-damar hastalıkları ve kanser riskini azaltmaya yardımcı olur. Mantar da selenyumun önemli kaynaklarındandır.1 porsiyon mantar yaklaşık 8-22 mg selenyum içerir. Aynı zamanda çinkodan zengin olması nedeniyle bağışıklık sistemini güçlendirir. Lif içeriği fazla olduğu için tokluk süresini uzatır. Kalorisi de düşük olan mantarı sotelerde veya omlet yaparken kullanabilirsiniz.

 Chia tohumu

Chia tohumu

Maya dilinde ‘güç’ anlamına gelen chia tohumunun besin değeri de oldukça yüksektir. Kalsiyum: RDA’ nın %18’i, magnezyum: RDA’ nın %30’u karşılar. Protein ve omega-3 içerir. Ancak bitkisel kaynaklar, hayvansal kaynaklar kadar iyi emilemez. Bu nedenle et, tavuk, balık gibi hayvansal ürünlerin yerine geçmediği unutulmamalıdır. 1 porsiyon (28 gram) chia tohumunda yaklaşık 11 gram lif bulunur. Bu da günlük alınması gereken lif ihtiyacının %40-42’ sini karşılar. Lifin, karbonhidrat emilimini azaltıcı ve kan şekerini daha kontrollü yükseltici etkisi vardır. Lif içeriği fazla olan besinler daha düşük kalorili ve midede hacim kaplayarak doygunluk hissini arttırır. Böylece kilo kontrolünü kolaylaştırır. Chia tohumu su veya süt ile karıştırılıp bekletildiğinde jöle kıvamına gelir. Kahvaltıda veya ara öğünlerde tercih edebilirsiniz.

Somon

Somon

Somon balığı protein açısından son derece zengin bir hayvansal besindir. Somon balığı gibi yağlı balıkların tok tutma özellikleri yüksek olduğu için diyetlerde mutlaka haftada en az 3 kez yenilmesi önerilir. Ayrıca somon balığının yağ yakma özelliği vardır. Somon balığını her gün bile salata ile tüketmeniz hem sağlığınız açısından faydalı olacaktır hem de kilo vermenizi sağlayacaktır. Somon balığı aynı zamanda omega 3 yağ asitleri içerir. Omega 3 yağ asitleri vücut sağlığı açısından çok önemlidir ve obezite düşmanıdır.

Tarçın

Tarçın

Detoks sularının olmazsa olmazı, kilo verdiren baharatların gözbebeği tarçının kilo kaybındaki en büyük etkisi kan şekeri düzenleyici olması. Tokluk hissi verdiği için ani yemek krizlerini engelliyor ve kilo kaybında yardımcı oluyor.

Avokado

Avokado

Yağ içeriği ile birlikte su oranı da fazla olan bu meyve, düşünüldüğü kadar kalorili değildir. Avokado, salatalara konulduğunda oldukça doyurucu ve zayıflamaya yardımcı bir besin olarak öne çıkmaktadır.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Diyet ürünlerindeki aldatmacaları açıklıyoruz