Zayıflamak istiyorsanız yeşil mercimek yiyin!

Zayıflamak istiyorsanız, bağışıklığım kuvvetlensin diyorsanız ve bağırsaklarınızın düzenli çalışmasını diliyorsanız işte bu mucizeyi; yani "yeşil mercimeği" sofralarınızdan eksik etmeyin

24 Kasım 2014, Pazartesi 16:48 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

"Kurubaklagiller sağlıklı beslenmenin olmazsa olmazı yiyeceklerdir. Hele hele içlerinden bir tanesi tam bir şifa kaynağıdır. Zayıflamak istiyorsanız, bağışıklığım kuvvetlensin diyorsanız ve bağırsaklarınızın düzenli çalışmasını diliyorsanız işte bu mucizeyi; yani "yeşil mercimeği" sofralarınızdan eksik etmeyin. İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Ayça Kaya mucize besin kaynağı yeşil mercimeğin faydalarına dikkat çekiyor...

İyi bir bitkisel protein kaynağıdır. Besinlerde ısı etkisi dediğimiz bir mekanizmayla metabolizma hızını hafif artırır. Sindirime bağlı harcanan enerji artacağı için kilo verme sürecinde mucizevi etki gösterir.

İyi bir bitkisel karbonhidrat kaynağıdır. Yani vücuda kaliteli şeker verir. özellikle zayıflarken beslenmede günlük alınan kalori azaltılır. Eğer kişi tek yönlü besleniyorsa yeterli şeker alamadığı için buna bağlı halsizlik, yorgunluk, bitkinlik yaşayabibilir. Oysa salatalarına ekleyeceği 2 yemek kaşığı kadar haşlanmış yeşil mercimek vücuda yeterli şekeri verir ve diyete bağlı bu semptomların görülme durumu azalır.

çok iyi bir lif kaynağıdır. Lifler bitkilerin hücre duvarında olan bileşenlerdir. Beslenme ile midemize girdiklerinde şişerler ve hacim oluştururlar. Bu durumda da az yemeye bağlı acıkma hissi azalır; yani daha tok kalarak diyete uyum süreci kolaylaşır.

Mercimek bağırsaklarda ilerlerken bağırsak hareketlerini artırır. İyi bir metabolizma, iyi bir boşaltım sisteminde geçer. Boşaltım sisteminin iyileşmesi zayıflamayı kolaylaştırır.

Mercimek bir fitoöstrojendir. Yani vücutta kısmi östrojen etkisi gösteren ilaç gibi bir besindir. özellikle menopoz semptomlarını hafifletir. Meme, rahim kanseri gibi hormon bağımlı kanserlerden korur. Ancak bu hastalıkların tanısını alan hastaların bu yiyecekten kaçınmasında fayda var; çünkü kısmi östrojen etkisi bu hastalıklara iyi gelmez.

Aynı zamanda mercimek çok iyi bir demir kaynağıdır. özellikle yumurta veya kıyma ile birlikte pişirilmesi demir açısından daha da zenginleştirir. Yanında bol limonlu bir salata ile tüketilmesi demirin vücutta daha iyi kullanılmasını sağlar.

Potasyum oranı yüksektir. Bu özelliği tansiyonu düşürür ve dengeler. Kiloya bağlı tansiyonu olanlarda çok etkilidir. Hem zayıflatır hem tansiyonu düşürür.

Kolesterol içeriği sıfır olan bir protein olduğu için kolesterol yüksekliği olanlar güvenle kullanabilir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Çocuklarda kalp hastalığı belirtileri ve tedavi yöntemleri