Zayıflamaya başlamak için ilk yapmanız gerekenler

"Bu sefer farklı olacak" Yeni bir diyete başlarken bunu kendinize kaç kez söylediniz? Birden fazla kez olduysa, sağlık alışkanlıklarında daha uzun vadeli iyileştirmeler yapmanıza yardımcı olabileceğini zaten biliyorsunuzdur. Uzun ve kalıcı kilo kaybı için ilk olarak alışveriş ve mutfak alışkanlıklarınıza göz gezdirmeniz gerekir

06 Kasım 2021, Cumartesi 10:11 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

İlk olarak, neden yeni bir diyete başladığınızı ve uzun vadede sürdürülebilir ve başarılı olup olmayacağını tam olarak değerlendirmek önemlidir.

Yeme sisteminizde yaptığınız ani değişikliklikler, hızlı kilo verip almalar size sürekli olarak zarar verir ve uzun vadede kalıcı kilo vermenizi zorlaştırır.

Bu nedenle kalıcı bir şekilde kilo vermenin ilk kuralı, yavaş ve sürdürülebilir değişikliklerle ilerlemektir.

California'da Diyetisyen olan Janette Wong, hızlı değişikliklerin sizi daha sonra hayal kırıklığına uğratacağını söylüyor . 

"Yeme alışkanlıklarınızda olumlu değişiklikler yapmak istediğinize karar verdiğinizde, bu yeni değişiklikleri yeni yaşam tarzınız olarak almalısınız ve sadece kilo vermek veya bir duruma uygun bir kıyafete sığdırmak için geçici bir diyet değil."



Columbus'taki Ohio Eyalet Üniversitesi'nden Diyetisyeni Kristine Dilley, bu sefer ciddi iseniz, temiz bir sayfa ile başlamak yardımcı olabilir, diyor.

"Diyet alışkanlıklarınızı geliştirmek için çalışmaya başladığınızda, temiz ve sağlıklı bir buzdolabı ile başlamak en iyi fikirdir. Yemek planlama ve hazırlamayı daha da kolaylaştıracak şekilde dolabınızı temizlemek ve en sağlıklısından yeniden doldurmak için biraz zaman ayırmak" verimli", yeme alışkanlıklarınızı değiştirirken doğru yerden başlamanıza yardımcı olabilir.

Elinizin altında sağlıklı yemekler bulmak daha kolaysa, yeni planınıza bağlı kalmanız daha olasıdır.

  • Tazeler için yer açın.
  • Yüksek oranda işlenmiş gıdalar
  • Şekerli veya tuzlu atıştırmalık yiyecekler .

Peki yeni yaşam tarzınız için mutfağı hazırlarken enerjinizi nereye odaklamalısınız? 

Dilley, "Süresi dolmuş, sağlıksız neredeyse boş olan her şeyden kurtularak başlayın" diyor.

Los Angeles'ta Diyetisyen olan Cesar Sauza, yüksek oranda işlenmiş gıdaların çoğunu çöpe atmanın iyi bir başlangıç ​​noktası olduğunu söylüyor

"İşlenmiş gıdaların çoğu bol miktarda şeker ve/veya yağ ilavesine sahiptir. Herhangi bir işlenmiş gıda veya cazip gelen güzel abur cuburlar toplu değil, küçük miktarlarda satın alınmalıdır” ve evde bulundurulmamalıdır.

. "Unutma, gözden uzak, akıldan uzak."


Klinik kardiyoloji direktörü ve Denver Ulusal Yahudi Sağlığı ile kardiyovasküler önleme ve sağlıklı yaşam direktörü Dr. Andrew Freeman, "çöp karbonhidratları" sıfırlamanın başlamak için iyi bir yer olduğunu kabul ediyor.

Bununla çok işlenmiş, nişastalı, şekerli veya tuzlu atıştırmalık yiyecekleri kastediyor. 

Gerçekten sizin için iyi bir şey yapmıyorlar, bu yüzden onları kestiğinizde zayıflamaya başlıyorsunuz

Sağlıklı karbonhidrat kaynaklarını öğrenin.

Mutfak alışkanlıklarınızı yenilerken, kendinizi uzun vadeli düzenli bir plan oluşturmayı deneyin.

Alışveriş esnasında kendinize şu soruları sorun

  • Bunu yemekten zevk alıyor muyum?
  • Bununla yemek yapmayı biliyor muyum?
  • Bu yiyecek beslenme hedeflerime ulaşmama yardımcı olacak mı?


Biraz kilo vermek istiyorsanız, hedeflerinize uymayan yiyecekleri atın

Biraz kilo vermek istiyorsanız, hedeflerinize uymayan yiyecekleri atın

Yüksek yağlı süt ürünleri ve peynirleri gözden geçirin

Diyetisyen Freeman, "peynir ve peynir ürünleri"nin çöpe atılmasını tavsiye ediyor, çünkü bunların çoğu genellikle kalp hastalığının gelişimine katkıda bulunabilecek yüksek yağ ve kolesterol seviyelerine sahiptir. diyor.

  • Kiloluk beyaz unları unutun. Çok lazımsa yerine az miktarda ve kepekli olan unlardan alın
  • Beyaz bol bol pirinç paketleri stoklamayı bırakın, yerine çok canınız istediğinde elinizin altında bir miktar kepekli pirinç veya bulgur bulundurun
  • Kiloluk beyaz şekeri paketlerini atın ve tekrar evinize sokmayın bunun yerine alternatif yöntemler deneyin
  • Dolabınızda yağlı ve zararlı soslar bulundurmayı bırakın. Mayonez ve ketçap gibi sosların size hiç bir yararı olmuyor
  • Gazlı ve şekerli içecekler yerine soda, ayran, su ve kefir yerleştirmelisiniz.
  • Hazır meyve suları masum değildir. Tazesi yoksa içmemeyi tercih edin.
  • Hazır çorbalardan, et kızartmak için aldığınız paket panelerden kurtulun
  • Evde sağlıksız atıştırmalık ( cips, bisküvi.. ) bulundurmayın.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kasım ayında tüketebileceğiniz 10 süper sağlıklı besin!