Zayıflarken kas kaybetmeyi engellemenin 10 yolu

Zayıflamak güzel. Peki diyetisyeninize gittiğinizde kastan ya da sudan kilo verdiğinizi duymak nasıl? Elbette zayıflarken en büyük amacımız yağdan kilo vermek olmalı ki hem daha sağlıklı kalalım, hem de verdiğimiz kilolar kalıcı olsun. Peki zayıflarken kas kaybetmeyi önlemek mümkün mü? Eğer spor yaptığınız dönemlerde ve diyete ağırlık verdiğinizde iyi bir beslenme programı uygularsınız kas kaybetmezsiniz. Kas kaybını önlemenin yollarını anlattık.

21 Nisan 2021, Çarşamba 14:54 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Karbonhidrat almaya devam etmek

Karbonhidrat almaya devam etmek

Egzersiz sonrasında kaslar yorulur. Yeterli karbonhidrat alınmadığı zaman vücut enerji ihtiyacını karşılayamaz ve güç kaybına uğrar. Bunun sonucunda da yağlanma başlar ve kilo verilemez. Kuru baklagiller, tam tahıl ürünleri, yulaf ezmesi, ceviz, yeşil yapraklı sebzeler, makarna, patates, muz, elma, çilek, süt ve süt ürünleri karbonhidrat bakımından zengindir. Gerek duyulan miktarda karbonhidrat alınmaması durumunda kaslardaki protein sentezi de azalır. Bu durum da özellikle ağırlık çalışmalarında verimi düşürür. Çünkü karbonhidrat olmadan kalori olmaz ve bu durumda kaslar daha çabuk yorulur.

Dinlenme süresini atlamayın

Dinlenme süresini atlamayın

Düzenli antrenmanlar kas oluşumu için çok önemlidir. Ancak burada egzersizlerin sürelerine dikkat edilmelidir. Spor yaparken 45 veya 60 dakikalık zaman dilimlerini kullanabilirsiniz. Bu sürenin ardından mutlaka dinlenmeli ve kasların gevşemesini sağlamalısınız. Günlük sporunuzu yaptıktan sonra 48 saat boyunca aktif bir şekilde dinlenmelisiniz. Bu süreçte kaslar yeni antrenman için kendisini hazırlar.

 Kardiyoyu abartmayın

Kardiyoyu abartmayın

Yeterli proteinin alınmasıyla birlikte günlük kas antrenmanları ve kardiyo egzersizleri ihmal edilmemelidir. Kasların gücünün artmasını sağlayan kardiyo çalışmaları sıkı bir vücut için çok önemlidir. Ancak, gün içerisinde bünyenize fazla gelecek kardiyo egzersizlerinden uzak durmalısınız. Haftada 3 gün ve 3 saatlik kardiyo çalışmaları kas kaybetmeden kilo verebilmek için yeterlidir.

Protein ana besininiz olmalı

Protein ana besininiz olmalı

Protein, hem kasların gelişmesini sağlar hem de sağlıklı bir şekilde kilo verilmesine yardımcı olur. Bunun için de öğünlerde mutlaka balık, tavuk veya kırmızı et tüketilmelidir. Ayrıca yoğurt, kefir, süt gibi besinler de her zaman tercih edilmelidir.

 Su içmeyi unutmayın

Su içmeyi unutmayın

Gerek kas dokusunun sağlığı gerekse diyetler için su ve sıvı alımı çok kritik bir öneme sahiptir. Günde 2,5 litre su içilmesi ve spor aralarında taze meyve sularından destek alınması kasların yağlar karşısında direnmesini kolaylaştırır. Böylece sağlıklı bir şekilde yağlarınızdan kurtulursunuz.


 Tek tip beslenmeyin

Tek tip beslenmeyin

Aralarda değişiklikler yapın. Kahvaltı öğünlerinin içeriğini haftada birkaç kez değiştirmeniz bile kilo kaybını kolaylaştırır. Örneğin kahvaltıya yumurta eklemek, ertesi gün tost yemek, arada yulaf ezmesi eklemek gibi.

 Bünyenizi şaşırtın

Bünyenizi şaşırtın

Kalori değerlerini sürekli değiştirin: 1 hafta boyunca aldığınız kalori değerlerini sürekli değiştirerek metabolizmanızı şaşırtın. Örneğin bir gün 1500 kaloriyle beslendiniz, 1-2 gün bunu 1200’e düşürün, sonra araya sütlü tatlı veya sevdiğiniz bir yemeyi ekleyerek kaloriyi hafif yükseltin.

Sindirim probleminiz varsa mutlaka çözün

Sindirim probleminiz varsa mutlaka çözün

Çünkü kabızlık karın şişkinliği, gaz problemleri ve ödem sorunlarını yaratıyor. Bu da ne kadar diyet yapılırsa yapılsın kilo kaybını zorlaştırıyor. 

 Ağırlığı artırın

Ağırlığı artırın

Gücün artmasıyla yağın azalması arasında ters orantı vardır. Gücümüz arttıkça yağsız kas kütlesi de artış gösterir. O nedenle çalıştığınız hareketlerin ağırlıkları haftadan haftaya aydan aya arttırmayı unutmayın. Her antrenmanda ufak bile olsa ağırlıkları arttırmaya çalışın. Kas oranı arttıkça daha fazla yağ yakılacaktır.

  Ağır diyet programlarına bir anda başlamayın

Ağır diyet programlarına bir anda başlamayın

Kilo verme dönemlerinde bir anda ağır diyetlere girmeyin. Bu durum metabolizmanızı yavaşlatır, bu da istenen bir durum değildir. Birkaç hafta geçiş süresinden sonra diyet programlarınıza tam olarak başlayın. Kendinize de işkence çektirmeden bir diyet uygulayın. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Bir hafta boyunca papaya yerseniz, vücudunuzda neler olur?