Ekonomi '2010'da Renault konuşulacak

'2010'da Renault konuşulacak

Paylaş
'2010'da Renault konuşulacak

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, 2010'da Fluence, Megane Hathback ve Master gibi iddialı modellerde pazarda çok ses getireceklerini açıkladı

OTOMOBİL PROFESÖRÜ: HAKAN ÇELİK

Türkiye’de kırk yıldır üretim yapan ve üst üste dokuz yıl aralıksız olarak binek otomobilde satış rekoru kıran Renault, ithal ve yerli modelleriyle Türkiye’nin en yaygın otomobil markası. Otomobil pazarında Symbol, Clio, Fluence, Megane Hatcbhack, Laguna, Megane Grand Scenic, Espace gibi farklı segmentlerde ürünler sunan Renault, elektrikli otomobilin de öncüsü olarak öne çıkıyor. Bursa’daki fabrikasında üretilip bütün dünyaya ihraç edilecek olan elektrikli Fluence, dünyada elektrikli otomobilin en iddialı adaylarından biri olmaya aday. Türkiye’de bu markayı temsil eden Renault Mais’in Genel Müdürü İbrahim Aybar ile hem markanın gelecekle ilgili planlarını hem de Türkiye’deki otomobil sektörünü konuştuk.

Bu yıl otomobil pazarı nasıl olacak?

Tüm sektördeki markalar gibi biz de temkinliliği öne aldık. 2010’da, geçen yılki gibi pazarı tetikleyecek kamu desteği olmayacağını biliyoruz. Dünya yeni yeni toparlanıyor. Küresel gelişmelerin Türkiye’ye olumlu etkisi olacak ancak Avrupa ekonomisi hâlâ kırılgan. Türkiye pazarının geçen yıl ÖTV indirimi yapılmadan önceki 400 binler seviyesinde olacağını sanıyorduk. Bu düşüncelerle 2010’a girdik. Fakat baktık ki vatandaş bu yıla daha cesur ve daha umutlu yaklaşıyor. Satışlar da iyi gittiği için tahminimizi 475 bin adetlere yükselttik. Pazar kendi ritmini yakaladı ve yükselme eğilimine girdi. Mart ayı da bu trendi destekleyecek şekilde geçti. Biz bu yılın 520-530 bin seviyelerinde kapanacağını tahmin ediyoruz.

Performans 2009’dan iyi olacak
Bu yılı lider olarak kapatabilecek misiniz?

Biz binek otomobilde ürün yelpazemizi artıracağız, her segmentte daha çok ürünle temsil edileceğiz. Ayrıca pazara daha çok otomobil sunabilmeyi hedefliyoruz. Büyüme eğilimine giren pazardan daha çok pay alacağız. Kesinlikle 2009’dan daha iyi bir performans göstereceğiz.

Ticari araç kategorisinde yaşanan rekabete nasıl katılacaksınız?

Ticari araçta en iddialı markalardan biriyiz. Bu yıl yeni ürünlerle bu konumumuzu daha da pekiştireceğiz. Hafif ticari araçlar segmentinde müşterilerimize büyük bir geri dönüş yaşatacağız. Yeni ürünümüz Renault Master iddialı. Şimdiki modelimiz 100 kilometrede 1 litre daha az yakıt tüketiyor.
Master’da triger kayışı yerine zincir kullanılıyor. Bu sayede bakım maliyetleri de ciddi olarak düşüyor. Master’ın dışında her biri ayrı bir kategorinin ihtiyaçlarına seslenen iki ürünümüz, Maxi Kangoo ve Trafic’le pazarda varız. Burada saydığım bütün ticari araçlarımız mayıs ayından itibaren satışa sunulmuş olacak.

Binek otomobilde hangi yeni modelleri getireceksiniz?

Bu yıldan gelecek yıla uzanan dönemdeki en önemli yeniliklerimizden biri Megane Sport olacak. 245 beygirlik aracı haziran başında getireceğiz. Asıl satışlarımızı ağustostan itibaren 2011 model yılı olarak gerçekleştireceğimizi tahmin ediyorum. Bu otomobil pek çok açıdan önemli. Teknolojik olarak Formula 1’den izler taşıyor. Özel alaşımıyla daha hafif ve çok çevik. Renault ürün gamının en prestijli temsilcilerinden.

Pazar payını artıracağız
Fluence beklediğiniz başarıyı yakalayacak mı?

Zengin donanım listesi ve başarılı motor seçenekleriyle otomobil tarihimizde Türkiye’de üretilen en önemli araçlardan biri. Fluence’ın büyük ve etkileyici tasarımı çok beğenildi. Türk tüketicisi geniş bagaj ve ferah oturmaya önem veriyor. Fluence bu anlamda bir üst sınıftaki araçlar kadar geniş bir yaşam alanı sunuyor. 2009’un sonlarında pazara sunduğumuz ürünü 2010’dan itibaren artık çok daha güçlü bir şekilde satışa sunacağız. Benzinli modelde otomatik vites seçeneğimiz var. Dizel motorda 85 ve 105 beygirlik iki seçeneğe sahip olmamız da büyük avantaj.

Geçen yıl binek otomobil pazarında hangi markanın birinci olduğu konusunda epey tartışma çıktı.

Devletin resmi kayıtlarını tutan kurum olan TUİK Renault’nun otomobil satışlarında birinci olduğunu ilan etti. Bu çok net ve açık bir karar. Benim artık bunun üzerine bir yorum yapmam uygun olmaz. Geçen yıl yüzde 13.1 olan pazar payımızı bu yıl artıracağız. Bunun üzerine en az 1 puan koyarız diye düşünüyorum

3

Haberin Devamı