ABD'nin 'oto'da kara yılı

ABD'de geçen yıl, ABD'li otomotiv şirketleri General Motors, Chrysler ve Ford ile Japon otomotiv şirketleri Toyota, Honda ve Nissan'ın satışları geriledi

ABD'nin 'oto'da kara yılı

Küresel ekonomik kriz nedeniyle kredilerin dondurulması, tüketici güveninin gerilemesi ve işsizliğin yükselmesinin otomotiv sektörünü olumsuz etkilemesi yüzünden geçen yıl ABD’de otomotiv satışları 1982 yılından bu yana en kötü dönemini geçirdi.

Bir zamanlar dünyanın en büyük otomotiv şirketi olan ABD’li GM’nin geçen yıl satışları 2008 yılına göre yüzde 30 düştü. General Motors’un Aralık ayı satışları da önceki yıl aynı döneme göre yüzde 5.6 geriledi.

ABD piyasasındaki payı yüzde 20’de istikrara kavuşan şirketin, 2010 yılında satışlarının düzelmesi bekleniyor. Geçen yıl sadece 931 bin araç satan Chrysler’ın satışları 2009 yılında bir önceki yıla göre yüzde 36, Aralık ayında da yüzde 4 düştü.

Dünyanın en büyük otomotiv şirketi Toyota’nın satışları, geçen yıl önceki yıla göre yüzde 20 azalırken, Aralık ayında yüzde 32 yükseldi. Diğer Japon otomotiv şirketlerinden Honda’nın 2009 yılı satışları 2008’e göre yüzde 20 düştü, Aralık ayında ise yüzde 24.5 arttı.

OTOMOTİV PİYASASI ÇİN'İN ELİNE GEÇTİ

Geçen yıl 10.4 milyon adet aracın satıldığı ABD’de, daha önce yıllık 10.5 milyon adet araç satışıyla en kötü yıl 1982 olmuştu. ABD’de 2000-2007 yılları arasında 16 milyon adet araç satılırken, bu yıl söz konusu rakamın 11 ila 12,5 milyon adet olacağı tahmin ediliyor.

Çin’de geçen yıl araç satışlarının 12 milyon adedi bulduğu tahmin edilirken, böylece Çin, dünyanın en büyük otomotiv piyasası unvanını ABD’den aldı.

Yandex.Metrica