Asya ve Avrupa ilk kez 1973'te birbirine bağlandı

Asya ve Avrupa yakasını birbirine bağlama projesi ilk kez M.Ö. 513 yılında düşünülse de, ilk kez 1973 yılında birbirine bağlandı

Asya ve Avrupa ilk kez 1973'te birbirine bağlandı

İstanbul Boğazı’nın Asya ve Avrupa yakalarını birbirine bağlama teşebbüsünü ilk olarak Millattan Önce 513 yılında Pers Hükümdarı Darius hayata geçirdi.

İskit seferine çıkan Darius, 80 bin askerini Boğaz’da gemileri yan yana dizdirirek 80 bin askerini Anadolu yakasından Avrupa yakasına geçirdi.

Boğaz’a köprü projesini ilk Padişah 2. Abdülhamit 19’uncu yüzyılın sonunda yaptırdı. Köprü ahşap olacak ve üzerinden demiryolu geçecekti.

Ama proje gerçekleşmedi. Boğaziçi Köprüsü Boğaz’a ilk köprünün temeli 20 Şubat 1970’te atıldı. Ortaköy ile Beylerbeyi arasında yapılan köprü, 30 Ekim 1973’te açıldı.

Boğaziçi Köprüsü’nün toplam uzunluğu 1560 metre, ayakları arasındaki mesafe 1070 metredir. Dönemin parasıyla 2 milyar 80 milyon TL’ye mal olan köprüyü İngilizler inşa eti.

Fatih Sultan Mehmet Boğaziçi Köprüsü’nün İstanbul’un araç trafiğini kaldırmaması üzerine, sadece transit araçların kullanması için 4 Ocak 1986’da Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün inşaatına başlandı.

Rumeli Hisarüstü ile Kavacık’ı birleştiren köprü İstanbul’un fethinin yıldönümü olan 29 Mayıs 1988’de hizmete girdi. Köprünün toplam uzunluğu 1510 metre, ayakları arasındaki mesafe ise 1090 metredir. Köprüyü Japonlar inşa etti.

Dünyanın en uzun asma köprüleri
1- Akashi-Kaikyo (Japonya) 1991 metre-1998
2- Great Belt (Danimarka) 1624 metre-1998
3- Runyang (Çin) 1490 metre-2005
4- Humber (İngiltere) 1410 metre-1981
5- Jiangyin Suspension (Çin) 1385 metre-1997
6- Tsing Ma (Hong Kong) 1377 metre-1997
7- Verrazano Narrows (Amerika) 1298 metre-1964
8- Golden Gate (Amerika) 1280 metre-1937
9- Höga Kusten (İsveç) 1210 metre-1997
10- Mackinac (Amerika) 1158 metre-1958
11- Minami Bisan-Seto (Japonya) 1118 metre-1988
12- Fatih Sultan Mehmet (Türkiye) 1090 metre-1988
13. Boğaziçi (Türkiye) 1074 metre-1973

2