Önceki Fotolar

Balığın faydasını artıracak 6 önemli öneri (Balığa limon sıkılır mı?)

Uskumrudan lüfere, palamuttan hamsiye… En yüksek faydayı sağlamak için balığı doğru hazırlamanın ve doğru tüketmenin püf noktalarını biliyor muydunuz?

20 Ekim 2017, Cuma 16:45
A A
KIZARTMAYIN

KIZARTMAYIN

Balığı asla kızartmayın çünkü kızartıldığında ağırlığının yarısı kadar yağ çeker, besin değerini kaybeder ve kalori miktarı artar. Izgara yapmak, fırınlamak veya sebzelerle birlikte buharda pişirmek besin değerlerini korumasını sağlar.

YEŞİL SALATA İLE TÜKETİN

YEŞİL SALATA İLE TÜKETİN

Balıkta en az bulunan vitamin C vitamini. Bu nedenle balığın yanında yeşil salata tüketmeyi tercih edin. Özellikle bol limonlu bir yeşil salata balıktaki C vitamini açığını da lezzetli şekilde kapatan çok iyi bir seçim olacak.

HAFTADA 2 KEZ MUTLAKA YİYİN

HAFTADA 2 KEZ MUTLAKA YİYİN

Haftada iki kez düzenli olarak balık tüketmeyi ihmal etmeyin. Balık sayesinde hem kalbinizi ve sağlığınızı koruyacak hem de yükselen kolesterolle hiç çaba sarf etmeden başa çıkabileceksiniz. Vücudun kış aylarında daha fazla ihtiyaç duyduğu A, B1, B2 ve D vitaminlerini düzenli balık tüketimi ile karşılayabileceksiniz. Çocuklarınızı da hem bağışıklıklarını güçlendirmek hem de fiziksel ve zihinsel gelişimlerini desteklemek için balık yemeye teşvik edin.

KÜÇÜK BALIKLARI KILÇIĞIYLA TÜKETİN

KÜÇÜK BALIKLARI KILÇIĞIYLA TÜKETİN

Balığın kılçığında bulunan yüksek miktardaki kalsiyum ve fosfor kemiklerin sağlığı ve dayanıklılığı bakımından son derece önemli. Bu nedenle özellikle kemik erimesi sorunu yaşayanların, hamsi gibi küçük balıkları kılçığıyla tüketmesinde fayda var.

MUTLAKA LİMON SIKIN

MUTLAKA LİMON SIKIN

Balığı gerek hazırlarken gerekse tüketirken mutlaka limon sıkın. Limonun içinde bulunan antioksidanlar ve C vitamini balıktaki omega 3'ün vücuttaki kullanımını artırıyor.

ÇOK FAZLA PİŞİRMEYİN

ÇOK FAZLA PİŞİRMEYİN

Beslenme ve Diyet, Fitoterapi Uzmanı Şeyda Sıla Bilgili, “Balıkları çok fazla pişirmek protein kaybına neden olur ve balıktaki proteinin vücudumuz için bir yararı kalmaz. Bu sebeple balıkları hafif sulu kalacak şekilde pişirmek gerekiyor” diyor.

FIRINDA PALAMUT TARİFİ

FIRINDA PALAMUT TARİFİ

Temizleyip dilimlediğiniz balıkları kurulayın. Soğan, limon, zeytinyağı ve pul biberin olduğu karışımın içinde balıkları 30 dakika bekletin. Arada karıştırarak karışımın balığa daha iyi geçmesini sağlayın. Daha sonra düzenli bir şekilde tepsiye dizin ve dilimlediğiniz domatesleri yerleştirin. Güzel bir tat vermesi için defneyaprağı ve maydanoz da koyabilirsiniz. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 45 dakika pişirin.

HAMSİ BUĞULAMA TARİFİ

HAMSİ BUĞULAMA TARİFİ

Hamsileri ayıklayın, yıkayıp süzün. İri halka şeklinde doğradığınız soğanları fırın kabına yerleştirin ve karabiber serpin. Hamsileri yan yana sıralayıp üstüne yine halka şeklinde doğranmış domatesleri yerleştirin. Limon suyu, zeytinyağı ve karabiberi çırpıp balıkların üzerine dökün. 175 derecelik fırında 25 dakika pişirin.

GÜVEÇTE LÜFER TARİFİ

GÜVEÇTE LÜFER TARİFİ

Lüferi 1 çorba kaşığı zeytinyağı ile sıvayın. Patatesleri yarım ay şeklinde kesip güvece dizin, yarım limonu halka şeklinde kesip patateslerin üzerine koyun. Lüferleri birbirine ters bakacak şekilde yerleştirin. Domatesleri 4'de dilimleyip yerleştirin. Biberleri halka şeklinde kesip güvece yerleştirin. Az su ekleyip fırına verin.

USKUMRU IZGARA TARİFİ

USKUMRU IZGARA TARİFİ

Yağlı bir balık olan uskumrunun içini temizledikten sonra bıçak yardımıyla kuyruk kısmından başlayarak, kılçık paralelinde uzunlamasına başa doğru fileto olarak ikiye ayırın. Zeytinyağı ile yağlayarak ızgara üzerinde alt üst ederek pişirin. Piştikten sonra maydanoz ve limonla servis edebilirsiniz.