Blog yazarlığından nasıl zengin olunur?

2005'te sadece 1 milyon dolara kurulan Huffington Post, özgün içeriğiyle dünyanın en etkili haber sitelerinden birine dönüştü ve bu sayede rekor bir bedelle medya devi AOL'a satıldı

Pazar, 13 Şubat 2011 - 10:30

Blog yazarlığından nasıl zengin olunur?

Ekonomist ve yazar Arianna Huffington'ın 2005’te kurduğu Huffington Post, dünyanın en etkili haber sitelerinden. Dünya gündemini belirleyen haberlere imza atıyor, 3 bini aşan blogger sayısıyla diğer haber sitelerine büyük bir fark atıyor. Kuruluşundan bu yana gerçek bir başarı öyküsü olan Huffington Post'un sırrını inceledik...

1 - 9 Mayıs 2005’te Drudge Report ve Daily Kos gibi haber sitelerine alternatif olarak kuruldu. Huffington Post’un tüm dünyanın dört bir yanından 270 milyon kayıtlı okuyucusu var. Ayda 26 milyon kişi ziyaret ediyor. Dünyanın en etkili haber sitelerinden biri.

2 - www.huffingtonpost.com adresine tıkladığınızda, politika, iş dünyası, medya, eğlence, komedi, spor, stil, dünya, yeşil, seyahat, teknoloji, sağlık, boşanma, sanat, din ve üniversite gibi bölümlerle karşılaşıyorsunuz. Burada konulara göre en güncel haberler yer alıyor. Aynı zamanda alanında kendini kanıtlamış birçok ismin yazıları bulunuyor.

3 - Sitenin başarısının sırrı blogger’larda. 3 binden fazla uzman blogger Huffington Post’ta yazıyor. Bu isimler arasında ABD Başkanı Obama, ABD Dışişleri Bakanı Hillary Clinton, belgeselleriyle Bush yönetimini karşısına alan yapımcı ve yönetmen Michael Moore, şarkıcı Madonna, efsanevi aktör Robert Redford, moda tasarımcısı Donna Karan, Versace imparatorluğunun patronlarından Donatella Versace gibi tanınmış kişiler de var.

4 - Huffington Post ABD’li demokratlara hitap eden bir internet sitesi. Bu bakımdan muhafazakâr çizgisiyle dikkat çeken Drudge Report haber sitesinin (www.drudgereport.com) karşısında duruyor.

5 - Son dakika gelişmelerini çok sıkı takip eden site editörleri, haberi ayrıntılı analizlerle birlikte veriyor. Editörler dünyanın dört bir yanından seçilmiş. Böylece farklı zaman dilimlerindeki haberler de sitedeki yerini geç kalmadan alıyor.

6 - Magazin haberleri genelde kısa bir şekilde anlatılıyor. Bu bölümde sadece video ve fotoğraflardan oluşan haberler de var.

7 - Huffington Post’un, ABD’nin New York, Los Angeles ve Chicago gibi büyük şehirleri için özel bölümlerinde bu şehirlerle ilgili ayrıntılı siyasi, ekonomi ve magazin haberleri yer alıyor.

8 - Huffington Post’un her bölümü için Twitter’da bir hesabı bulunuyor. Örneğin sitenin “Boşanma” kısmındaki haberleri izleyebilmek için Twitter’daki “HuffPostDivorce” isimli hesabı takip edebilirsiniz.

9 - Sitenin tasarımı sade. En yukarıda büyük bir fotoğraf eşliğinde manşet, aşağılara doğru ise gündemi belirleyen haberler ve yazarların analizleri var. Sağ tarafta daha çok teknoloji ve magazin haberleri var. Reklam ise yok denecek kadar az.

10 - Facebook ve Twitter’da en çok paylaşılan haberler, editörler tarafından “Facebook’ta en çok konuşulan haber” ve “Twitter’da en çok paylaşılan haber” başlıklarıyla anında siteye konuluyor.

Nevra GÖMDENİZ / HABERTÜRK PAZAR