Dacia ilk beşi zorluyor

Renault Grubu'nun markası Dacia, binek ve hafif ticari pazarından aldığı yüzde 4.4 pay ile hızla yükseldi. Lodgy ve Dokker gibi modellerin de etkisiyle toplam pazarda 7'nci sıraya yerleşti

23 Ekim 2013, Çarşamba 05:00
A A

OTOMOBİL PROFESÖRÜ- HAKAN ÇELİK
hakan.celik@posta.com.tr


Bundan yıllar önce Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, bir sohbetimizde Dacia’nın Türkiye’de çok ciddi pazar payına ulaşacağını söylemişti. Bu tezini de sadece markanın uygun fiyatlı olmasıyla değil fiyatürün kriterlerinde mükemmel bir denge yakalamasıyla izah etmişti. Aslında 10 yıl öncesine kadar Dacia Türkiye’de az tanınıyor ve sınırlı sayıda ürünüyle biliniyordu. Romanya kökenli Dacia’nın teknoloji ve yönetim anlamında küresel bir otomotiv devi olan Renault’nun kontrolüne geçmesiyle markanın talihi de değişti.

Bugün Dacia sadece Türkiye’de değil Avrupa’da da satış listelerinde çok üst sıraları zorluyor. Türkiye’de Logan ile başlayıp Sandero, Duster ve Dokker gibi modellerle tırmanışa geçen satış grafiği şu sıralarda Dacia Lodgy ile devam ediyor. Lodgy, satışa sunulduğu Nisan ayından bu yana segmentinde büyük başarıya imza atıyor.


Cömert boyutlar ve kullanım kolaylığı sunan Lodgy, geniş bagaj hacmi ile sınıfının en iyilerinden biri. 5 ve 7 kişilik versiyonları bulunan Lodgy, Türkiye’de geniş ailelerin yanı sıra hobilerini gerçekleştirmek için ekonomik bir araç arayanların da tercihi oluyor. Otomobilin başlangıç fiyatı 42 bin 590 TL. Lodgy, lansmanından bu yana gerçekleştirdiği 4409 adet satış ile M1- tek hacimli araçlar segmentinde yüzde 42.2 pay ile rakiplerini geride bırakarak birinci sıraya yerleşti.


İbrahim Aybar

Elektrikli  lüks BMW yola çıktı




Dünyanın dört bir yanındaki çevresel, ekonomik ve sosyal değişimlerden etkilenen sürdürülebilir mobilite çözümlerinin ilk somut kanıtı olarak tanıtılan BMW i3’ün seri üretimi başladı. BMW Group, bu modelin üretim ağı için 600 milyon euro’yu aşan yatırım yaptı. Şimdiden 100 binden fazla kişinin test sürüşü için başvurduğu ve tasarım olarak BMW markasının karakteristik özelliklerini taşıyan çizgilere sahip BMW i3, cesur geometrik hatlarıyla da kendini belli ediyor. 170 beygir gücü ve 250 Nm tork üreten elektrik motoruyla 0-100 km/s hızlanmasını 7.2 saniyede tamamlayan BMW i3, iki farklı menzile olanak sağlayan teknolojik alt yapısıyla da ön plana çıkıyor. Araç 2014 yılı başında Türkiye’de satışa sunulacak.

600 bin liralık teknoloji üssü




Mercedes S Serisi ‘dünyanın en iyi otomobili’ olma iddiasıyla yola çıktı. Avrupa pazarlarından sonra Türkiye’de de satışa sunulan S Serisi, teknoloji, konfor ve prestij kavramlarını yeniden tanımlıyor. Kendi sınıfında bir referans olarak kabul edilen yeni S Serisi, sahip olduğu teknolojilerle bir bakıma geleceği bugüne taşıyor. Mercedes 100 yıl sonra bu araçla tamamen LED teknolojisine geçti. Yoldaki engelleri stereo bir kamera aracılığıyla algılayabilen ‘Magic Body Control’ donanımı da ilk kez bir araçta sunuluyor. Aktif parfüm sıkma sistemi ise daha önce Renault ve Citroen gibi Fransız markalarının öncülük ettiği akımın Alman üretici tarafından da benimsendiğini gösteriyor. Opsiyonel olarak alınabilen Burmester ses sistemi aracın farklılıkları arasında. S Serisi’nin Türkiye’deki satış fiyatı 594 bin TL’den başlıyor.

Castrol roketi




Karada, denizde ve havada dünya hız ve dayanıklılık rekorlarının yıllardan beri en önemli öncüsü ve destekçilerinden biri olarak dikkat çeken Castrol, 1914 yılından bu yana desteklediği ‘Kara Hız Rekorları’ çalışmalarına bir yenisini ekliyor. Utah’da yer alan tuz kaplı düzlükler üzerinde gerçekleştirilecek rekor denemesine hazırlanan Castrol ve Triumhp, birlikte geliştirdikleri 1000 beygir gücünde avcı uçağına benzeyen tasarıma sahip Castrol Roket ile dikkat çekiyor. Çok özel bir teknolojiye sahip olan Castrol Roket, karbon kevlar monokok gövdeye sahip. Şirket, motor sporlarına olan tutkusunu ve bilgi birikimini ortaya koymak amacıyla bu projeye katkı sağlıyor. Uzay aracı görünümündeki motosikletin saatte 400 mil sınırını aşarak rekor kırması bekleniyor

 

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;