Ekonomi 2.5 milyar liralık şekerde bayram bereketi

2.5 milyar liralık şekerde bayram bereketi

Paylaş
2.5 milyar liralık şekerde bayram bereketi

Ramazan Bayramı’nın yaklaşmasıyla birlikte, bayramlık alışveriş telaşı da başlıyor. Bu alışverişin en önemli parçalarından biri de ikramlık şekerler...

Türkiye’de hediyelik ve ikramlık bayram şekeri için 2.5 milyar TL’lik harcama yapılıyor. En çok harcamanın yapıldığı dönem ise Ramazan Bayramı. Bu hacmin yaklaşık yüzde 70’i Ramazan döneminde gerçekleşiyor. Üreticiler, bayram için hazırlıklara tam bir yıl önceden başlıyor. Bu yıl için de hazırlıklar tamamlandı, şekerler raflarda yerini almaya başladı. Bayram şekerinin kilogramının bu yıl yaklaşık yüzde 50 fiyat artışı ile 180 TL’ye satılması bekleniyor.

Haberin Devamı

TATİL ETKİSİ

Bünyesinde Kent markasını bulunduran Mondelez International Türkiye’nin Genel Müdürü İhsan Karagöz, Ramazan ve Kurban Bayramı’nda ortalama 25 bin tonluk şeker alışverişi yapıldığını, bu yıl hacimde çok fazla büyüme beklemediklerini söyledi. 9 güne çıkarılan tatilde insanların tatil beldesi ile akraba ve aile ziyareti arasındaki tercihlerinin etkili olacağını kaydeden Karagöz, “Tatile gidildiği zaman ziyaretler azaldığından pazar biraz aksıyor. Ancak 9 günde memleket ziyareti olursa daha fazla şeker alınıyor. Bu sene tonaj bazında çok fazla büyüme hedeflemedik” dedi.

HANE BAŞI 2.47 KİLO

Hane başı yıllık bayram şekeri tüketiminin yaklaşık 2.47 kilogram olduğunu belirten Karagöz, araştırmalara göre tüketicilerin yüzde 91’inin bayram alışverişlerinde her zaman bayram şekeri aldığını ve bu oranın AB sosyo-ekonomik segmentte yüzde 96’ya çıktığını söyledi. Kent markası ile bayram şekeri pazarında yüzde 50’lik paya sahip olduklarını aktaran Karagöz, şeker kategorisinin, toplam net hasılatlarının yüzde 30’unu oluşturduğunu ve bayram için yapılan toplam hediyelik ve ikramlık şeker satışının tüm yıl boyunca gerçekleştirilen şeker satışından yüzde 22 fazla olduğunu belirtti.

Haberin Devamı

İSTİHDAMA KATKI

Bayram hareketliliği yalnızca satışlara yansımıyor, istihdamda da artış sağlıyor. Karagöz, bayram yaklaşık bir haftalık dönemi kapsasa da hazırlık aşamasının oldukça uzun olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Üç ay öncesine kadar üretimin yüzde 80’i tamamlanarak Türkiye’nin dört bir yanına dağıtıma başlanıyor. Gebze’deki tesisimizde Ramazan Bayramı için 11 bin 650 tonluk üretimi tamamladık. İki bayram döneminde toplam 7 bin kişiye ek istihdam sağlıyoruz. Bayram dönemleri ihracat açısından da önemli. 14 ülkeye bayram şekeri ihracatı gerçekleştirildi.”

GÜNEYDOĞU TÜKETİMDE LİDER

Türkiye’de bayramlık şeker tüketiminde 3.42 kg ile Güneydoğu Anadolu Bölgesi ilk sırada yer alıyor. Onu 2.76 kg ile Karadeniz Bölgesi, 2.58 kg ile İç Anadolu Bölgesi, 2.54 kg ile Marmara Bölgesi, 2.44 kg ile Doğu Anadolu Bölgesi, 2 kg ile Akdeniz Bölgesi ve 1.71 kg ile Ege Bölgesi takip ediyor.

Haberin Devamı

E-TİCARETTE ARTIŞ

Bayram alışverişi, genellikle çarşılarda, marketlerde yapılsa da artık online tarafta da büyüme başladı. Karagöz, “Bayrama özel hazırlanan çay, kahve veya kolonya hediyeli şeker paketleri, e-ticaret siteleri üzerinden de satışa sunuluyor. Bu online satışlar, toplam satış içerisinde önemli bir yere sahip olmaya başladı. Bu bayram da satışların önemli bir miktarının e-ticaret siteleri ve anında teslimat kanallarından geleceği öngörülüyor” dedi.