Ekonomi Çiftler sözleşmeyle fiyatları sabitliyor

Çiftler sözleşmeyle fiyatları sabitliyor

Paylaş
Çiftler sözleşmeyle fiyatları sabitliyor

Pandemi öncesinde yılda 600 bin düğün yapılan Türkiye’de düğün sektörü bu yıl tekrar hareketlenmeye başladı ancak seçim süreci ve enflasyondaki artış evlenecek çiftleri iki kere düşünmeye itiyor. Kimi çiftler beklemeyi tercih ederken kimileri de hemen sözleşme yaparak fiyatı sabitlemeyi istiyor.

Pastacısından süslemecisine kadar 20 iş kolunu besleyen düğün sektörü, pandemi nedeniyle geçirdiği zorlu yılların ardından tekrar hareketlenmeye başladı. Dolaylı olarak 10 milyon kişinin ekmek yediği sektör bu yıla hızlı başlasa da seçim süreci ve enflasyon artışından düğünler de payını aldı. Pandemi öncesi Türkiye’de yılda 600 bin düğün yapıldığını belirten sektör uzmanları, enflasyondaki artışın çiftleri beklemeye ittiğini ya da daha fazla artış olması korkusuyla hemen sözleşme yaparak fiyatları sabitlemeyi istediklerini söyledi.

Haberin Devamı

ENFLASYON KORKUSUNDAN

Bu yıl düğün sektörünün pandemi öncesi yoğunluğa ulaştığını belirten LifeGroup Entertainment’ın kurucusu Erdem İpekçi, “Ancak talebin sözleşmeye dönmesi bakımından aynı hızla gitmiyor” dedi. Seçim dönemi ve fiyatlarda hızlı artışı olduğunu düşünen çiftlerin beklediğini veya planlarını ertelediğini söyleyen İpekçi, “Ayrıca fiyatların daha fazla artacağından endişe eden çiftler de hemen sözleşmelerini yaparak fiyat sabitlemek ve gelecek için herhangi bir artış riski almadan davetlerini netleştirmek istiyorlar” diye belirtti.

OCAKTAN BERİ YÜZDE 40

Enflasyondaki artışın doğal olarak fiyatlara da yansıdığını ifade eden İpekçi, “Ticari işletmelerde en önemli giderlerden birisi işletmelerin kira artış oranları, sonrasında personel giderleri ve gıda maliyetleri geliyor. Sadece gıdada özellikle et, tavuk ve süt ürünlerinde 1 Ocak’tan itibaren yüzde 40’lık bir maliyet artışı söz konusu. Ancak bu artışları önceden anlaştığımız düğünlere yansıtmıyoruz ama sözleşmesi henüz yapılmamış veya yeni talepler için fiyatlarımızı revize ettik” dedi.

Haberin Devamı

100 BİN LİRAYA KADAR ÇIKTI

Geçen yıldan gelen taleplerin erken sözleşme ve indirim avantajlarına sahip olduğunu dile getiren İpekçi, şöyle konuştu: “1 sene süre zarfında yüzde 50’den fazla fiyat artışı menülere yansıdı. Hal böyle olunca örneğin 100 kişilik beyaz etli bir menüye sahip 65 bin liralık ortalama bir düğün 100 bin liraya kadar yükseldi. Tabii ki çiftler daha uyguna da düğün yapabilir. Yani aynı mekanda 200 bin liraya da 150 bin liraya da düğün yapılabilir. Örneğin haftaiçi bir nikah daveti vermekle, yemekli ve alkollü bir düğün arasında bütçe açısından ciddi bir fark oluyor.”

EKONOMİNİN LOKOMOTİF SEKTÖRÜ

Sektörle ilgili bilgi paylaşan İpekçi, şöyle devam etti: “Pandemi öncesinde yılda 600 bin düğün gerçekleşen sektörümüzde son 2 senedir bu rakamlar düşmüştü. Ancak bu yıl yeniden 500 bin düğün sayısına ulaşılacağını düşünüyoruz. Düğün sektörünün büyüklüğü de 100 milyar lirayı aştı. Düğün sektörü mobilyadan beyaz eşyaya, süslemeden mücevhere kadar birçok yan sektörü de etkilediği için oldukça önemli bir alan. Bu açıdan bakıldığında sektörümüzü ekonominin lokomotifi olarak görüyorum.”

Haberin Devamı

İRANLILARIN GÖZDESİ OLDU

Geçtiğimiz yıllarda Türkiye’deki düğün sektörünün gözdeleri arasında Hint düğünleri yer alıyordu. Pandemi sonrası Hint düğünlerinin yoğunluğunun azaldığını anlatan Erdem İpekçi, “Ancak zamanla tekrar toplanacaktır. Bu dönemde yabancı çiftler arasında en çok İran vatandaşlarının düğünlerine ev sahipliği yapıyoruz. Ayrıca İstanbul’u birçok misafirinin gelebileceği ortak bir destinasyon olarak gören, damat veya gelinden birisinin Avrupa’dan olduğu düğünlerimiz de oldukça artmaya başladı” diye konuştu.

SİGORTALAMAYA BAŞLADILAR

Artan fiyatlar nedeniyle çiftler herhangi bir aksilik durumunda zarar etmemek adına farklı önlemler almaya yöneldi. Bu kapsamda, evlilik hazırlığı yapanların, ayrılık, birinci derece akrabalarının ölümü, kaza gibi nedenlerle düğünlerinin iptal edilmesi durumunda çiftlerin ve salon işletmecisinin masrafını karşılayan, ’düğün sigortası’ uygulaması hayata geçirildi. Tüm Uluslararası İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TUSKO) tarafından başlatılan uygulama sayesinde hem çiftlerin hem de işletmelerin zarara uğramasının engellenmesi hedefleniyor.

Haberin Devamı

MALİYETİ DÜŞÜRMENİN YOLLARI!

  • Yemekli davetlerde maliyet avantajı sağlamak isteyenler kırmızı et yerine daha uygun bir menü seçebilir.
  • Alkollü ya da alkolsüz olabilen yemekli düğünlerde, alkolsüz bir davet yaparak bütçede yüzde 40’a varan bir avantaj sağlanabilir.
  • Düğünlerde haftasonu ücretleri daha pahalıdır. Bu nedenle hafta içi tercih edilebilir. Örneğin yemekli bir davette cumartesi yerine çarşamba günü tercih edilerek yüzde 20-30’luk bir kâr etmek mümkün.
  • Davetini illa haftasonu yapmak isteyenler ise cumartesi ve pazara göre daha uygun fiyatlı olan cuma gününe yönelebilir.
  • Haftasonu davetlerinde ise cumartesi ve pazar günleri akşam daveti yerine 12.00-17.00 arası gündüz kokteyl paketleri seçilerek en az yüzde 50’ye varan ekonomik avantaj sağlanabilir.
  • Kışın daha az düğün olduğu için kış aylarında yapılacak düğünler, yaz aylarına göre daha uygun maliyetli olur.