Ekonomi Şirketler de uzaktan banka müşterisi olabilecek

Şirketler de uzaktan banka müşterisi olabilecek

Paylaş
Şirketler de uzaktan banka müşterisi olabilecek

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) uzaktan banka müşterisi olmayı sağlayan düzenlemede değişikliğe gitti.

Resmi Gazete’de yer alan değişikliğe göre; gerçek kişilerin yanı sıra ticaret siciline kayıtlı tüzel kişiler de (anonim ve limited şirket gibi) uzaktan kimlik tespiti yoluyla, yani görüntülü görüşmeyle haziran itibarıyla banka müşterisi olabilecek.

Haberin Devamı

FİZİKİ BELGE OLMAYACAK

Şirketlerin temsilcileri, şirketin unvanı, sicil numarası gibi bilgiler fiziki belge ve ıslak imza gerekmeden internet üzerinden çevrim içi olarak doğrulanacak. Böylece şirketlerin bankacılık hizmetlerine daha hızlı ve rahat erişmelerine imkan sağlanacak ve fiziksel şubesi olmayan, sadece elektronik ortamda hizmet verecek dijital bankalar da müşteri kazanabilecek.

 

 

ŞİFRELENMİŞ İLETİŞİM

Banka yetkili ise şirket temsilcisinin yapacağı görüntülü görüşmede olası riskler dikkate alınarak yeterli güvenlik ve gizlilik seviyesi oluşturulması zorunlu olacak. Görüntülü görüşme şifrelenmiş uçtan uca güvenli iletişim ile yapılacak. Kişilerin uzaktan kimlik tespiti sürecinin kolaylaştırılması için banka çalışanı tarafından gerçekleştirilecek kontroller yapay zeka uygulamalarıyla da yapılabilecek. Yine engelli vatandaşların yaşadıkları zorlukları gidermek amacıyla görüntülü görüşme aşamasında engelli kişilerin üçüncü bir kişiden yardım alabilmesine de imkân sağlanacak.

Haberin Devamı

6 MİLYONU AŞTI

BDDK’dan yapılan açıklamada, gerçek kişilerin görüntülü görüşme yöntemiyle Mayıs 2021’den bu yana banka hesabı açabildiği hatırlatılarak, şu ana kadar 6 milyondan fazla gerçek kişinin başarılı şekilde müşteri olduğu bildirildi. Islak imza ve fiziki belge kullanımı azalacağı için hizmet maliyetinin düşürülmesi, işlemlerin daha hızlı, güvenilir bir şekilde gerçekleştirilmesi ve zaman tasarrufu gibi faydaların yaratılacağı belirtilen açıklamada ayrıca sürdürülebilirliğe dikkat çekildi.