En çevreci araç Türkiye'de

Mitsubishi Motors tarafından geliştirilerek "satışa sunulan ilk elektrikli otomobil" olma özelliği taşıyan Mitsubishi i MiEV'in Türkiye'de tanıtımı yapıldı

Pazartesi, 15 Şubat 2010 - 14:17

En çevreci araç Türkiye'de

Temsa Global Genel Müdürü Yusuf Soner, i MiEV’in Türkiye’deki tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, hedeflerinin, "çevreye saygı" doğrultusunda toplumda çevre konusunda bilinç yaratmak ve doğayla uyum içerisinde sürdürülebilir yaşam kalitesini artırmak olduğunu söyledi.

Soner, i Miev’in "sıfır" emisyonlu olduğunu, elektrik bataryaları şarj edildikten sonra aracın sıfır emisyon salgıladığını bildirdi. Tipik benzinli bir B sınıfı otomobilin yıllık karbondioksit salınımı 1,4 ton iken, i MiEV’in yıllık karbondioksit salınımının 0,4 ton (yalnızca elektrik üretiminde) olduğunu kaydeden Soner, bir adet B sınıfı otomobil yerine bir adet i MiEV satıldığında, 1 ton karbondioksit az salındığını anlattı.

"3-4 YIL İÇİNDE VERGİLER HARİÇ MALİYET 35 BİN LİRA OLABİLİR"

Elektrikli otomobillerin yayılması için ağ etkilenmesine ihtiyaç duyulduğuna işaret eden Soner, şu değerlendirmelerde bulundu: "Bu ürünün yaklaşık 3-4 yıl içinde vergiler hariç maliyetinin 35-40 bin lira olmasını, önümüzdeki 10 yıl içinde bataryaların bugünkü şarj kapasitelerinin birkaç katına çıkmasını ve yine önümüzdeki 10 yıl içinde batarya maliyetlerinin bugünkünün 6’da birine inmesini bekliyoruz. Şu anda batarya maliyeti 20 bin Euro civarında."

i MiEV'İN ÖZELLİKLERİ

Japonya’da Temmuz 2009’da satışa sunulan, "sıfır" karbondioksit salınım oranına sahip, "satışa çıkan ilk elektrikli otomobil" olma özelliği taşıyan i MiEV, şu an bin 400 adetlik satış rakamına ulaştı.

Şarj edilebilir bataryaları sayesinde, yüzde 100 elektrikle çalışması nedeniyle sıfır karbondioksit salınımına sahip i MiEV, dünyada kullanımda olan "en çevreci" araç olarak gösteriliyor.

i MiEV, 130 kilometre hıza ulaşırken, tek bir şarjla (radyo, klima çalışmadan insan sayısına bağlı olarak değişmekle beraber) 160 kilometrelik yol alabiliyor. Araç, 220 volt şebeke cereyanı ile topraklı prizden ortalama 7 saatte tam veya 330 volt ile "quick charger" (hızlı şarj) istasyonlarından yarım saatte yüzde 80 şarj edilebiliyor.

Yılda 10 bin kilometre ortalama yol kat ettiği düşünüldüğünde i MiEV’in yıllık elektrik ihtiyacı 250 lira iken, bataryaların ömrünün 10 yıl ve 150 bin kilometre olması nedeniyle i MiEV satış sonrasında hiçbir ek yük getirmiyor.

2