Facebook ziyaretçileri kaç yaşında?

18–24 yaş Facebook kullanıcıları en büyük yüzde oranını Türkiye'de yakalıyor. 55 yaş ve üstü grupta ise Danimarka öne çıkıyor. Araştırma kapsamındaki ülkelerdeki Facebook kullanıcılarının yaş aralıklarına göz atalım

04 Şubat 2015, Çarşamba 19:20
A A

Facebook 4 Şubat 2004'te yayın hayatına başladı. Gemius firması, Facebook'un 11. doğumgünününde bu sosyal ağ websitesine giren internet kullanıcılarının yaşlarını mercek altına aldı

Bu analiz Ocak – Kasım 2014 aralığındaki 18 yaş üstü internet kullanıcılarını kapsamaktadır. Bahsi geçen ülkeler, Gemius tarafından tüm internet (global ve lokal websiteleri) araştırması yürütülen ülkelerdir: Belarus, Danimarka, Polonya, Rusya, Romanya, Türkiye, Ukrayna ve Macaristan. Ortaya çıkan sonuçlar:

* Facebook, Türkiye'de en çok 1 oranla 18-24 yaş internet kullanıcıları arasında popüler. 18-24 yaş online popülasyonun Facebook ilgisinin en az olduğu ülkeler Danimarka ve Macaristan. Geniş bir kitle tarafından bilinen bu sosyal ağ sitesi bu ülkelerdeki ziyaretçilerinin ortalama  sı 18-24 yaş aralığında.

* 2014 verilerine göre ölçümlemedeki ülkelerin çoğunda 18 yaş üstü internet kullanıcıları arasında en büyük payı alan yaş aralığı 25-34 iken, en küçük payı 55 alıyor. Danimarka'da ise durumun tersi geçerli, yani Facebook.com en çok 55 yaş tarafından ziyaret ediliyor ve 18–24 yaş aralığı en küçük payı oluşturuyor.

üLKELERE GöRE YAŞ DAĞILIMI

* Analiz edilen tüm ülkelerde her 5 veya 4 kullanıcıdan biri 35-44 yaş aralığında (–&).

Türkiye'de gemiusAudience sonuçları, IAB Tükiye İnternet ölçümleme Araştırması olarak yayınlanmaktadır.

Araştırma hakkında Verilerin kaynağı 30'dan fazla ülkede faaliyet gösteren Gemius tarafından yürütülen gemiusAudience projesidir.

Facebook 4 Şubat 2004'te yayın hayatına başladı. Gemius firması, Facebook'un 11. doğumgünününde bu sosyal ağ websitesine giren internet kullanıcılarının yaşlarını mercek altına aldı

Amacı, internet kullanıcılarının sayısal ve demografik profillerini, bu bireylerin internet kullanım alışkanlıklarını, ziyaret ettikleri websitelerini saptamaktır.

çalışma Gemius'un hibrit methodolojisine ve ICC/ESOMAR uluslararası kurallarına göre yürütülmektedir.