Gençlerin beli kalınlaştı üretim büyük bedene kaydı

Günümüz gençlerinin bel oyuntularının kaybolduğunu belirten Sumak Başkanı Ali Rıza Tatlısumak, “Eskiden en çok 44-46 beden satılırken son beş yılda 48-50 beden tercih edilir oldu. Firmalar da koleksiyonlarını 36 bedenden 48 bedene kadar genişletti” dedi

Pazar, 25 Temmuz 2010 - 05:00

Gençlerin beli kalınlaştı üretim büyük bedene kaydı

En çok 48-50 beden satılıyor

Türk kadını şişmanladıkça büyük beden giyim pazarında faaliyet gösteren firmaların sayısı da artmaya başladı. Büyük beden giyiminde Sumak XL Fashion mağazalarıyla faaliyet gösteren Sumak Giyim’in Başkanı Ali Rıza Tatlısumak, sektörün gelişme gösterdiğini belirterek, eskiden en çok 44-46 beden satılırken, son beş yıldır daha çok 48-50 beden giysilerin satıldığını dile getirdi.

Göğüs ve basen arası dümdüz

Gençlere bakıldığında bel oyuntularının kaybolduğu, göğüs ve basen arasının dümdüz indiğinin görüldüğünü belirten Ali Rıza Tatlısumak, “Son 5 yılda bel ölçülerimizi genişlettik. Küçük bedende (36-42) üretim ve ithalat çok yüksek düzeyde olduğu için fiyatlar son derece düşük. Bu yüzden her üreticinin gözü ilk önce büyük beden pazarına dönüyor ve firmalar koleksiyonlarını 36-48 bedene çekiyor” dedi.

Renkli giyimle tanıştırdı

Şişman ve büyük beden giyiminde kadınları renkli giyimle tanıştırdıklarını belirten Ali Rıza Tatlısumak, şunları kaydetti: “Araştırmalara göre Türkiye nüfusunun yüzde 28’i şişman, yüzde 19’u ise büyük beden. 15 yıl önce 52 bedende bir kadın genelde siyah veya kahve tonları giyerdi. Bugün renkli pantolon alıyor. Büyük beden kadınlara kot ve deri giyinmenin keyfini yaşattık.”

Abiye de var tayt da

Ali Rıza Tatlısumak, büyük beden giyen kadının tarzına uygun kıyafetleri bulmakta zorlandığını belirterek şöyle devam etti: “Kendini genç hisseden büyük beden bir kadın, özellikle spor kesimler bulmakta zorlanıyor. Artık muhafazakar ölçülerden modayı takip eden ve her şeyi giyebilmeyi özlemiş bir kitleye de üretim yapıyoruz. Bunun içinde abiye giyim de var, tayt ve şort da.”

Üretimin yüzde 50’si ihracata gidiyor

Ali Rıza Tatlısumak, kriz dolayısıyla yavaşlattıkları mağazalaşma sürecini 2010 kış mevsimiyle birlikte tekrar hızlandırmak istediklerini belirterek yıl sonuna kadar 112 olan mağaza sayısını 114’e çıkarmayı amaçladıklarını söyledi. Koleksiyonlarıyla daha geniş kitlelere ulaşabilmek için yeni markalar oluşturup başka segmentleri de hedeflediklerini belirten Tatlısumak, “Türkiye’nin yanı sıra yurtdışında da tanınan markamız, üretiminin yüzde 50’sini ihracata yönlendiriyor” dedi.