Gıda devi Iglo Türkiye'yi üretim üssü yapacak

Türkiye'de üretim için hazırlıklara başladıklarını belirten Iglo Türkiye Başkanı Caner Tunaman, “Türkiye'yi Iglo'nun üçüncü üretim üssü yapacağız. Donmuş ürünün tazeden daha taze olduğunu göstereceğiz” dedi

Gıda devi Iglo Türkiye'yi üretim üssü yapacak

Türk evhanımlarının olmazsaolmazları haline gelen temizlik ürünleri Kosla ve Calgonit gibi ürünlerin başarısının arkasındaki isim olan Caner Tunaman şimdi de kendini İngiliz dondurulmuş gıda markası Iglo’nun Türkiye’deki başarısına adadı. Iglo’yu Türkiye’ye 9-10 ay önce getirdiklerini belirten Iglo Türkiye Başkanı Caner Tunaman, “Türk insanının dondurulmuş gıdayla ilgili önyargılarını sileceğiz. 9-10 ayda birçok üründe lider olduk ama bu bize birşey ifade etmiyor. Önümüzde uzun bir yol var” dedi.

TAZEDEN DAHA TAZE

Türkiye’de donmuş gıda pazarının çok küçük olduğunu belirten Tunaman, kişi başı tüketimin Amerika’da 50 kilogram (kg), Avrupa’da 23 kg iken Türkiye’de sadece 150 gram olduğunu söyledi. Tunaman, “Türk halkına dondurulmuş gıdanın tazeden daha taze olduğunu göstermek üzere yola çıktık. Türkiye’de bir inanış var, donmuş gıdanın çürük sebzeden yapıldığını düşünüyorlar. Hayır. Sebzenin en iyisi alınıyor. ‘Katkı maddesi var’ deniliyor. Asla. Katkı maddesi kullanımının büyük yaptırımı var” diye konuştu.

60 YILLIK MARKA

Iglo, 60 yıllık bir marka. Üç yıl önce Unilever tarafından bir fona satılmış. Markanın şu anki merkezi İngiltere’nin başkenti Londra’da. Önümüzdeki dönemde Afrika ve Asya gibi olmadıkları bölgelere de açılmak istiyorlar. Iglo’nun dünyanın en büyük dondurulmuş gıda uzmanı olduğunu anlatan Caner Tunaman üretimin İngiltere, Almanya, Avusturya ve Macaristan gibi ülkelerde yapıldığını söyledi. Tunaman, Türkiye’yi Iglo’nun üçüncü üretim üssü haline getirmeyi hedeflediklerini dile getirdi.

SON MEDENİYET NOKTASI

Türkiye’de üretim için hazırlıklara başladıklarını belirten Caner Tunaman şöyle konuştu: “Üretimin sebzeye yakın yerde yapılması gerekiyor. Türkiye’de kurulan ve çalışmayan çok fabrika var. Onlara üretim yaptırmak istiyoruz. Türkiye’deki dondurulmuş gıda firmalarıyla işbirliği yaparak Suudi Arabistan, Azerbaycan, Kazakistan gibi ülkelerle bütün Ortadoğu’ya İran’a, Kuveyt’e, Irak’a üretim yapmak istiyoruz. Dondurulmuş gıda yarınların gıdası. Bir ulusun eriştiği en son medeniyet noktası.”

 FABRİKAYA OTOMOBİLLE YAKLAŞMAK YASAK

Iglo fabrikalarından dünyanın hiç görmediği önlemlerin alındığını vurgulayan Caner Tunaman üretim aşamalarını şöyle anlattı: “Sebzelerin tarladan 2.5-3 saat içinde toplanması gerekiyor. Çünkü bir ürün taze değilse içindeki vitaminler ölüyor. Sebzenin yetiştiği toprak elden geçiriliyor. Toprağın önceki yıl ilaçlanıp ilaçlanmadığına bakılıyor. Almanya’daki Iglo fabrikasının 1 km. yakınına otomobil sokulmuyor. Bir yerden sonra elektrikli otomobillerle ya da bisikletle gidebiliyorsunuz.”

YEMİYORUZ İÇMİYORUZ REKLAM YAPIYORUZ

Caner Tunaman, Türkiye pazarına 7-8 milyon lira yatırdıklarını, üretime geçilince bu rakamın 30-40 milyon liraya çıkacağını söyledi. Tunaman, “Ondan sonra yatırımın sonu yok. Belki sonunda 4-5 tane fabrikayı biz kendimiz alacağız. Belki yenisini alacağız. Tanıtıma büyük önem veriyoruz. Yemiyoruz içmiyoruz reklam yapıyoruz. Yatırımımızın büyük kısmı reklama gitti” diye konuştu.

TÜRKİYE'YE GELMENİN TAM ZAMANIYDI

“Türkiye’deki 150 gramlık tüketim çok az. Fakat dünyanın 17’nci büyük ekonomisiyiz. Türkiye’ye gelmenin tam zamanıydı” diyen Caner Tunaman sözlerine şöyle devam etti: “Bir ayakkabı firması Joe’ya ‘Afrika’ya git bakalım orada ayakkabı satabilir misin’ demiş. Joe Afrika dönüşü, ‘Patron orada herkes ayakkabısız dolaşıyor. Kesinlikle satamayız’ demiş. Firma bu kez Jack’i yollamış. Jack dönüşte ‘Patron orada kimsenin ayakkabısı yok. Muazzam bir pazar. 1 milyon tane yollayalım’ demiş. Ben Jack oluyorum bu örnekte. Türkiye’yi Iglo’nun insanın gıdasına saygı düsturuyla tanıştıracağız.”

'MADE İN TURKEY' YAZILI ÜRÜNLERİ DÜNYAYA AÇACAĞIM

Unilever’de 18 yıl çalışan, Alman Reckitt Benckiser firmasının Türkiye’ye yatırım yapmasını sağlayan ve halen Reckitt Benckiser Türkiye Başkanlığını da yürüten Caner Tunaman, en büyük hayalinin Türkiye’de yaratılan bir ürünü dünyaya duyurmak olduğunu söyledi. Tunaman, “Üzerinde ‘made in Turkey’ yazılı ürünleri Avrupa’ya taşıyacağım. İki yıl içinde bunu hayata geçirmeyi planlıyorum” dedi.

BALIKLAR 90 DAKİKALIK

Caner Tunaman, Iglo balıklarının tutulduğu denizlerin de incelendiğini söyledi. Balıkların bir nevi yüzen fabrikalarda tutulduğunu belirten Caner Tunaman, “Gemiler Alaska açıklarında avlanıyor. Tutulmadan önce denizden numune alınıyor, tahlil yapılıyor. Tahliller fabrikaya gönderiliyor. Fabrika onaylarsa balık tutuluyor. Balık tutulduktan sonra 90 dakika içerisinde derisi kemiğinden ayrılıyor. Ve -40 derecede gemide donduruluyor. O balığa artık hiçbir şey olmuyor. O balık 90 dakikalık bir balık oluyor” dedi.

 'FİNİSH' GLOBALLEŞEN DÜNYANIN SONUCU

Reckitt Benckiser’in bulaşık makinesi deterjanı Calgonit’in isminin, Finish olarak değiştirilme kararıyla ilgili değerlendirme yapan Iglo Türkiye Başkanı Caner Tunaman bu kararın sebeplerini şöyle anlattı: “Reckitt Benckiser Finish’i satın alınca dünyada birçok ülkede pazar lideri olan bu marka ile Calgonit arasında bir seçim yaptı. Globalleşen dünyada iki marka idare etmektense bir marka idare etmek daha kolay olduğu için bu karar verildi. Global yayın yapan TV kanalları artık hayatımızda. Market zincirleri de globalleşiyor. Bu değişim zamana yayılmış bir süreç.”

 

3