Hyundai Ioniq hibrit test sürüşü ve incelemesi

Daha önce Toyota CH-R ile posta.com.tr okuyucuları için hibrit otomobil testi yapmıştım. Bugünkü konuğumuz da aynı teknolojiye sahip ve yine Uzakdoğu’dan geliyor. Karşınızda Hyundai’nin hibrit otomobili Ioniq.   YAZI: TULU DARICAN

21 Eylül 2017, Perşembe 07:02
A A

Aslında hibrit otomobiller dünya için çok yeni değil. ‘90’lı yıllardan beri özellikle ABD’de popüler olan bu melez otomobiller geçtiğimiz yıllarda Türkiye’de gerçekleşen vergi indirimi ile daha ulaşılabilir hale geldi. Bu otomobillerin bugüne kadar ki ana temsilcisi Toyota idi. Şimdiyse Hyundai, Ioniq ile kendisine yer edinmeye çalışıyor.

Hyundai Ioniq'in ön tasarımı nasıl?

Hyundai Ioniq'in ön tasarımı nasıl?

Hyundai’nin son dönem klasik bir tasarımı var. Bunun merkezinde altıgen formlu radyatör ızgaraları bulunuyor. Tamponda da köşeli kabarıklıklar kullanılmış.

Hyundai Ioniq'in far tasarımı nasıl?

Hyundai Ioniq'in far tasarımı nasıl?

Aracın gündüz farları biraz farklı. Alışılmış far grubundaki LED şerit görsel anlamda otomobili şık kılıyor. Ancak asıl gündüz aydınlatmaları sis farlarının olduğu kısımda noktasal LED’ler olarak yer alıyor.

Hyundai Ioniq'in yan tasarımı nasıl?

Hyundai Ioniq'in yan tasarımı nasıl?

Hyundai Ioniq, liftback bir otomobil. Yani sedan ile hatchbackin bir karışımı gibi. Bagaj çıkıntısı var ama bagaj kapağı hatchback modellerdeki gibi camla birlikte açılıyor. Kaslı kabarıklıklar yan tasarımda da sürerken, kapı altlarına yerleştirilen çıtalar şık görünüyor.

Hyundai Ioniq'in arka tasarımı nasıl?

Hyundai Ioniq'in arka tasarımı nasıl?

Arka bölümde ise yanlara doğru uzatılmış stoplar kullanılmış. LED destekli stoplar aracı teknolojisi ile paralel. Ayrıca çift parçalı arka cam da dikkat çekici. Tamponun altında gövdeden farklı bir kaplama kullanılmış.

Hyundai Ioniq'in iç mekan tasarımı nasıl?

Hyundai Ioniq'in iç mekan tasarımı nasıl?

Hyundai Ioniq, iç mekanda kullanılan malzemeleri ile de çevreci olduğunu kanıtlıyor. Kapı pervazlarının malzemesinin yüzde 25’inde şeker kamışı kullanılmış. Plastik aksamdaysa volkanik taşlardan faydalanılarak hem kalite hem de hafiflik korunmaya çalışılmış. Genel anlamda iç mekan kalitesi yeterli. Ama beklentileri çok yüksek tutmamalı.

Otomobil için çevreci desek de sportif öğeler bir kenara itilmemiş. Hyundai i30’dan hatırladığımız direksiyon sistemi otomobilin merkezinde yer alıyor. Altı düz bu direksiyon şık görünüyor. Üzerindeki butonlarla da sürücünün pek çok işini kolaylaştırıyor.

Hyundai Ioniq'in göstergeleri dijital

Hyundai Ioniq'in göstergeleri dijital

Aracın gösterge paneli dijital. Fakat son dönemde VW modelleri ve Peugeot 3008’de karşılaştığımız özelleştirilebilir ekranlar kadar gelişkin değil. Yine de okunaklı ve otomobille ilgili tüm bilgileri sürücüye ulaştırıyor. Kısacası şovu eksik ama işini yapıyor.

Orta konsolda sunulan 8 inçlik ekran okunaklı ve net. Ekranın dokunma hissi ve menü geçiş hızı yeterli. Apple CarPlay, Android Auto gibi yazılımları destekleyen bu ekran, navigasyon hizmetini de sunuyor. Gerektiğinde bu ekranın geri park kamerasının görüntüsünü iç mekana yansıttığını da söyleyeyim. Ayrıca ekrandan aracın enerji kullanımını da anlık görebiliyorsunuz.

Hyundai Ioniq'in iç mekan genişliği nasıl?

Hyundai Ioniq'in iç mekan genişliği nasıl?

Hyundai Ioniq, 4470 mm uzunluğa, 1820 mm genişliğe, 1450 mm yüksekliğe ve 2700 mm aks mesafesine sahip. Vites önünde ve arkasında yeteri kadar alan sunulmuş. Ayrıca kaçı iç cepler ve kolca da fazlasıyla geniş. Önde ve arkada sunulan alan uzun boylular için bile yeterli. Baş ve diz mesafesi konusunda herhangi bir sorun yaşanmıyor.

Hyundai Ioniq'in bagajı kaç litre?

Hyundai Ioniq'in bagajı kaç litre?

Otomobilin sunduğu bagaj hacmi ise 443 litre. Ayrıca araç liftback olduğundan bagaj kapağı arka camla birlikte açılıyor. Bu sayede yükleme ve indirme çok kolay gerçekleşiyor.

Hyundai Ioniq'in hibrit sistemi nasıl çalışıyor?

Hyundai Ioniq'in hibrit sistemi nasıl çalışıyor?

Ioniq için hibrit yani melez dedik. Peki; bu teknoloji neler barındırıyor, kısaca anlatayım. Otomobilin kalbindeki ana ünite klasik benzinli bir motor. Bu motor Kappa ailesine mensup ve 1.6 litre hacminde. Motor direkt enjeksiyon sistemine de sahip.

Hyundai Ioniq'in performansı nasıl?

Hyundai Ioniq'in performansı nasıl?

Benzinli motor 5700 devirde 105 beygir güç, 4000 devirdeyse 147 Nm tork üretiyor. Elektrikli motorsa 43.5 beygirlik bir güç çıkışına sahip. Araçta motorların güçleri 6 ileri, çift kavramalı, otomatikleştirilmiş şanzıman DCT ile ön tekerleklere iletiliyor.

Ioniq, 0-100 km/s hızlanmasını 11.1 saniyede tamamlıyor. Otomobil ilk kalkışlarda gaz pedalına çok basılmadığında sadece elektrikli motorla ilerliyor. Bu motorun gücüyse 1.56 kilovatlık lityum iyon polimer pillerden geliyor. Saatte 120 km hıza kadar sadece elektrikli motorla ilerlemek mümkün. Tabii gaza çok basmazsanız.

Fren yapıldığında ya da gazdan ayak çekildiğinde araç pillerini şarj ediyor. Performansa ihtiyaç olduğunda veya pillerin şarjı azaldığında benzinli motor devreye giriyor.

Hibrit otomobillerin sırrı benzinli motoru minimum, elektrikli motoru maksimum kullanmakta. Ayrıca frene çok basmak yerine aracın süzülmesini ve şarj sistemi ile yavaşlamasına imkan vermekte. Eğer bunu başarırsanız araç gerçekten ekonomik olduğunu gösteriyor. Benim test ortalamam 5 litre olarak gerçekleşti. Sadece benzinli muadillerinin 8 litre dolaylarında tükettiği düşünüldüğünde bu değerin düşüklüğü daha net belli oluyor.

Hyundai Ioniq'in konforu nasıl?

Hyundai Ioniq'in konforu nasıl?

Hyundai Ioniq’in süspansiyonları konfor odaklı. Ancak pillerden kaynaklanan salınımları kontrol altında tutmak için sertliği de başarıyla ayarlanmış. Çok sert darbeler dışında iç mekanda titreşimler fazlaca hissedilmiyor.

Hyundai Ioniq'in yol tutuşu nasıl?

Hyundai Ioniq'in yol tutuşu nasıl?

Direksiyon sistemi ise hisli değil. Ayrıca virajlarda çok zorlandığında belirgin bir şekilde dışa açılma yaşanıyor. Ancak araç ESP gibi güvenlik sistemleriyle tehlikeyi büyümeden önlüyor

Hyundai Ioniq alınır mı?

Hyundai Ioniq alınır mı?

Hyundai Ioniq, 130 bin TL bandında bir satış fiyatına sahip. Bu ilk etapta yüksek gibi duruyor. Fakat otomobilin hibrit teknolojisinin hiç de ucuz olmadığını söylemeliyiz. Ayrıca donanım listesi de oldukça kabarık. Elektrikli ve hafızalı sürücü koltuğu, koltuk ısıtma-soğutma ve direksiyon ısıtma sistemi ilk aklımıza gelenler. Tüm bunlar alt alta yazıldığında bir de düşük yakıt tüketimi eklendiğinde dizel almak istemeyenler için Ioniq çok iyi bir kombinasyon olabilir.